ماسک کاکائو برای زیبایی پوست + 3 روش تهیه ماسک

منبع: تاپ ناز

152

1399/1/24

15:38


ماسک کاکائو برای زیبایی پوست

 

کاکائو یکی از مواد غذایی بسیار خوشمزه ای است که خواص زیادی هم دارد و یکی از روش های بهره مند شدن از خواص کاکائو، استفاده از ماسک کاکائو است. ماسک کاکائو روشی طبیعی برای بدست آوردن طراوت و شادابی پوست است و می تواند باعث زیبایی پوست صورت شود. کاکائو دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که خاصیت ترمیم کنندگی پوست صورت را دارند و در ادامه این مطلب 3 روش برای ساختن ماسک کاکائو را می خوانید.

کاکائو طعم تلخ دارد و درایا انواع ویتامین های E ، C و بتاکارون است و از بروز بیماری های قلبی و … جلوگیری می کند. در این بخش شما را با خواص بی نظیر کاکائو برای پوست اشنا می کنیم. ماسک کاکائو یکی از ماسک های بی نظیری برای پوست صورت است که تاثیر زیادی بر روی پوست می گذراد و در نتیجه باعث شادابی و جوانی پوست می شود. کسانی که ماسک کاکائو استفاده کرده اند از خواص شگفت انگیز آن برای مقابله با چین و چروک آشنایی دارند.

روش ساخت کاکائو برای پوست صورت

ماسک کاکائو جزو ماسک هایی است که با هر پوستی سازگاری دارد. کاکائو ماده ای است که دارای آنتی اکسیدان های مفید و مواد معدنی است و باعث ترمیم سلول های پوستی می شود. اگر به صورت مداوم از ماسک استفاده کنید، براحتی می تواند از شر مشکلات پوستی خود خلاص شوید و صاحب پوستی شفاف و بدون نقص شوید.

تمام فواید ماسک کاکائو برای پوست صورت

  •  ph پوست را تنظیم و متعادل می کند.
  • از پیر شدن سریع پوست جلوگیری می کند
  • از ایجاد جوش روی صورت جلوگیری می کند.
  • باعث کمتر شدن چین و چروک صورت می شود.
  • باعث تولید و افزایش کلاژن و در نتیجه سفت شدن پوست.
  • یک لایه بردار ملایم و عالی برای پوست.
  • تمیز کردن منافذ پوست و کوچک تر شدن منافذ.
  • پوست را صاف و نرم می کند.
  • مانند یک ضد آفتاب عمل می کند و اثرات آفتاب سوختگی را از بین می برد.

برای تهیه ماسک خانگی کاکائو باید از پودر شیرین نشده آن استفاده کرد.

ماسک کاکائو برای زیبایی پوست

ماسک کاکائو با شیر

شیر و کاکائو به عنوان یک لایه بردار طبیعی برای پوست عمل می کند. شیر در ماسک می تواند کمک زیادی در بدست آوردن پوستی شفاف کند.

4 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با 1 یا 2 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید طوری که به حالت خمیری بگیرد می تونید برای رقیق شدن بیشتر از روغن بادام هم استفاده کنید سپس روی پوست خشک بمالید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بر روی صورت شما بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

بخوانید: معرفی چند ماسک صورت خانگی برای شادابی و جوانی پوست صورت شما

ماسک کاکائو با عسل 

ترکب عسل با کاکائو خاصیت ترمیم کنندگی زیادی دارد. ماسک عسل مزایای زیادی دارد و باعث حفظ رطوبت پوست و شفافیت آن می شود. 3 قاشق غذاخوری از کاکائو را در ظرف بریزید و به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و برای اینکه کمی مخلوط شما شل تر شود می توانید یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. این ماسک را به کل صورت به غیر از دور چشم ها بزنید.

برای اینکه نتیجه ای بهتر بگیرید هفته ای 2 الی 3 بار از آن استفاده کنید.

 

ماسک کاکائو با قهوه

ترکیب قهوه و کاکائو می تواند باعث رفع سلولیت پوست شود. این ماسک می تواند آب اضافی و چربی پوست را خارج کند و باعث رفع سلولیت شود و تاثیر زیادی بر آکنه دارد.

روش ساخت این ماسک به این صورت است که در ابتدا دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ و دو قاشق غذاخوری پودر قهوه را در ظرفی با هم مخلوط کنید و سپس یک عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید. وقتی که غلظت به حد مناسبی رسید روی کل صورت بمالید. باید توجه کنید که قبل از گذاشتن این ماسک باید حتما پوست شما تمیز باشد.

مطلب پیشنهادی: ماسک های موثر سفید کننده و روشن کننده پوست صورت

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو