آشنایی با سریال‌های ویژه رمضان ۹۹/ کمدی‌بازی پژمان جمشیدی تا بازگشت بچه مهندس

آشنایی با سریال‌های ویژه رمضان ۹۹/ کمدی‌بازی پژمان جمشیدی تا بازگشت بچه مهندس


منبع: ایران آرت

174

1399/1/24

18:30


سه سریال "زیرخاکی"، "بچه مهندس 3" و "سرباز" برای پخش در ماه رمضان آماده شده‌اند.

ایران آرت: در روزهای گذشته، سریال‌های ماه رمضان امسال تلویزیون اعلام شد و قرار است به زودی به تماشای مجموعه "زیرخاکی"، "بچه مهندس 3" و "سرباز" بنشینیم.

به گزارش خراسان، پیش از بحران کرونا سریال "می‌جان" ساخته مرجان اشرفی‌زاده، در حال ساخت بود تا ماه رمضان روی آنتن برود، اما با توقف تصویربرداری این سریال، برنامه‌ریزی‌های تلویزیون تغییر کرد. در ادامه 7نکته درباره سریال‌های رمضان 99 را می‌خوانید.

قصه‌هایی بی‌ارتباط به ماه رمضان

در سال‌های گذشته، معمولاً سریال‌هایی که ویژه پخش در ماه رمضان تدارک دیده می‌شدند، حال و هوای مذهبی یا قصه‌ ماورایی داشتند و حداقل زمان داستان در ماه رمضان می‌گذشت، اما به تازگی این روند تغییر کرده و در این ماه سریال‌هایی از تلویزیون پخش می‌شود که قصه و زمان آن هیچ ارتباطی به ماه رمضان ندارد. هرچند که جز خلاصه‌ای از داستان کلی سریال‌ها، چیزی درباره قصه آن‌ها نمی‌دانیم، اما از قرار معلوم، امسال نیز مانند سال گذشته، هیچ کدام از سریال‌های شبکه یک، دو و سه ارتباط مستقیمی به ماه رمضان ندارند.

بازگشت سریال کمدی به جدول پخش رمضانی

در دهه 80، شبکه سه با پخش ساخته‌های کمدی رضا عطاران مانند "بزنگاه"، "ترش و شیرین" و "متهم گریخت"، فضای تلویزیون را در ماه رمضان شیرین می‌کرد، اما در طول سال‌های گذشته، کمتر سریال طنز ویژه ماه رمضان پخش شده، به طوری که در طول 3 سال گذشته، هیچ کدام از شبکه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان، سریال طنز پخش نکرده‌اند و آخرین بار رمضان سال 95، سریال "پادری" که فصل دوم مجموعه "دودکش" بود از شبکه یک پخش شد. اکنون سریال کمدی "زیرخاکی" ساخته جلیل سامان قرار است ماه رمضان از شبکه یک پخش شود تا جای خالی سریال طنز در این ماه را پر کند.

گریز "سرباز" به حادثه سیل

اوایل فروردین  سال گذشته، وقوع سیل در چند استان مختلف خسارات زیادی را به بارآورد و دستمایه روایت قصه سریال‌هایی شد. تصویربرداری سریال "رعد و برق" با موضوع سیل سال 98 ساخته بهروز افخمی پیش از کرونا آغاز شده بود و بخشی از سریال "سرباز" نیز به این حادثه پرداخته است. در فیلم نامه اولیه سریال قرار بود بخشی از قصه در مناطق زلزله‌زده روایت شود و شخصیت‌های داستان به این مناطق سفر کنند، اما پس از وقوع حادثه سیل، مسیر سریال هم کمی تغییر کرد و عوامل سریال به استان خوزستان سفر کردند. بنابراین بخشی از قصه این مجموعه در مناطق سیل‌زده می‌گذرد و کاراکترهای داستان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده به آن مناطق سفر کرده‌اند.

سریال سرباز 2

بازگشت سازندگان "وضعیت سفید"

جلیل سامان پس از دو سال غیبت در تلویزیون، با ساخت سریال "زیرخاکی" همکاری تازه‌ای با تلویزیون داشته است. رمضان سال 96، مجموعه "نفس" به کارگردانی او از شبکه سه پخش شد و قرار بود ادامه آن هم ساخته شود و این سریال فصل دومی داشته باشد، اما تا امروز فرصت ساخت آن فراهم نشده و خبری از "نفس 2" نیست. هادی مقدم‌دوست که بیشتر در زمینه فیلم نامه‌نویسی فعالیت می‌کند، با اولین تجربه کارگردانی خود در تلویزیون، پس از هشت سال به تلویزیون بازگشته است. هادی مقدم‌دوست به همراه حمید نعمت‌ا... فیلم نامه سریال "سرباز" را به نگارش درآورده و کارگردانی این مجموعه را هم خودش برعهده داشته است. مخاطبان تلویزیون از آخرین همکاری مقدم‌دوست و نعمت‌ا... یعنی سریال "وضعیت سفید" خاطره خوبی دارند، باید صبر کرد و دید آیا تجربه خوب این همکاری باز هم در تلویزیون تکرار خواهد شد.

سرنوشت "بچه مهندس"

فصل اول سریال "بچه مهندس" به کارگردانی علی غفاری ماه رمضان 97 روی آنتن رفت و چند ماه بعد هم فصل دوم پخش شد. این سریال مانند "از سرنوشت" قصه کودک بی‌سرپرستی را روایت می‌کند که با تلاش و پشتکار خود در جوانی فرد موفقی می‌شود. علاوه بر کلیت این دو سریال که شباهت‌هایی به یکدیگر دارند، در فصل کودکی شخصیت‌های اصلی "از سرنوشت" شاهد اتفاقاتی بودیم که قبلا مشابه‌اش را در "بچه مهندس" دیده بودیم و در همین صفحه مفصل درباره آن نوشتیم، به همین دلیل "بچه مهندس" امسال یاد "از سرنوشت" را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند. فصل سوم "بچه مهندس"، به جوانی "جواد جوادی" مربوط می‌شود و احتمالا رسیدن به آرزویش یعنی مهندس شدن را به تصویر می‌کشد. فصل سوم "از سرنوشت" نیز رونق گرفتن کار "سهراب" و "هاشم" در کارگاه را روایت می‌کند و در ادامه فصل قبلی به ماجرای جست و جوی "سهراب" برای پیدا کردن رد و نشانی از خانواده‌اش هم می‌پردازد.

بچه مهندس 3

بازیگران سینمایی در "زیرخاکی"

از میان سه سریالی که قرار است ماه رمضان از شبکه‌های یک، دو و سه روی آنتن بروند، این بازیگران سریال "زیرخاکی" است که ترکیب سینمایی و جذابی دارد. پژمان جمشیدی در دو سال گذشته در هیچ سریالی بازی نکرده و در عوض حضور پررنگ و پولسازی در سینما داشته است. هادی حجازی‌فر هم سابقه سینمایی دارد و اولین سریال او در تلویزیون "دوپینگ" است که آخرین قسمت آن قرار است امشب روی آنتن برود. پژمان جمشیدی و هادی حجازی‌فر در این سریال گریم متفاوتی دارند و جمشیدی نقش اصلی سریال را بازی می‌کند. ژاله صامتی و گوهر خیراندیش از دیگر بازیگران "زیرخاکی" هستند.

چهره ناآشنای نام‌آشنا

از میان چهره‌های جدیدی که امسال در سریال‌های رمضانی خواهیم دید، احتمالا جواد خواجوی در سریال "سرباز"، چندان هم برای مخاطبان ناآشنا نخواهد بود. جواد خواجوی که در فضای مجازی به بهانه دوبله‌های بامزه به لهجه مشهدی روی شخصیت‌های کارتونی یا حیوانات شناخته می‌شود، تا به حال در برنامه‌های تلویزیونی مختلف به عنوان مهمان حضور داشته است، اما او ماه رمضان امسال با مجموعه "سرباز" اولین حضور در قاب تلویزیون را در مقام بازیگر تجربه خواهد کرد. خواجوی پیش از این، تجربه‌هایی در زمینه بازی در تئاتر داشته است.

سریال سرباز

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو