دردناک ترین بیماری های دنیا را بهتر بشناسید

دردناک ترین بیماری های دنیا را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

117

1399/1/25

14:39


بسیاری از مرض و بیماری هستند که در کنار درد جسمی در روحی نیز دارد این بیماری ها بسیار غیرقابل تحمل می باشند که در این بخش از مجله آرگا به بیان برخی از دردناک ترین بیماری ها پرداختیم.

همه بیماری ها در نوع خود بسیار دردناک و خطرناک می باشند، حتی آن دسته از بیماریهایی که درد جسمی ندارند باز هم درد احساسی و روانی آنها وجود دارد. در کنار این موارد بیماریهای هم هستند که در کنار درد جسمانی درد روحی را هم به دنبال دارد.

در ادامه این مطلب با انواعی از دردناک ترین بیماری ها آشنا خواهید شد.

آشنایی با دردناک ترین بیماری ها

معرفی دردناک ترین بیماری ها

  • ذات الریه

سینه پهلو را در اصطلاح دیگر ذات الریه می گویند، که با عفونت جدی ریه ها فرد بیمار مواجه خواهد شد. در این بیماری که فرد در هنگام تنفس خود با مشکل مواجه می‌شود، همچنین در خطر پر شدن کیسه های هوای از مایعات کشنده نیز وجود دارد. از علائم این بیماری خطرناک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سرفه های طولانی مدت
  2. تب بالا
  3. تنگی نفس

قابل ذکر است که این بیماری برای افراد بزرگسال هیچ خطری ندارد، اما در بچه ها به شکل دیگری همچون بروز پیدا می‌کند، که در طولانی مدت به مرگ منجر خواهد شد.

  • اکلامپسی

این مرض که در لیست دردناک ترین بیماری ها قرار دارد، زنان تازه زایمان کرده را بسیار می ترساند. نشانه های اول این بیماری تشنج می باشد، که چند روز بعد از زایمان رخ می دهد. پزشکان هنوز علت بروز این بیماری را پیدا نکردند، اما از ویژگی های آن می توان به بالا بردن سطح پروتئین در ادرار و فشار خون نسبت داد. قابل ذکر است که بیماری اکلامیسی قابل درمان می باشد، اما زنان قبل از زایمان اگر نشانه هایش را دارا بودن باید زایمان خود را زودتر انجام دهند.

معرفی بیماری تب منقوط کوه های راکی

  • تب منفوط کوه‌های راکی

اگر تاکنون به خطرناک بودن کند و باکتری ها پی برده اید، قابل به ذکر است که عامل تب منفوط کوه‌های راکی، مربوط به باکتری به نام ریکتزیا می‌باشد. اگر کنه شما را نیش بزند گفتنی است که به راحتی این باکتری وارد بدن شما می شود. از نشانه‌های این مرض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفراغ
  2. حالت تهوع
  3. توهم
  4. تب شدید

در مورد این بیماری قابل به ذکر است که اگر درمان نشود عواقب بسیار کشنده به همراه دارد. به این صورت که در ابتدا کلیه ها را از کار می اندازد، و سپس با متورم کردن مغز منجر به مرگ می شود.

  • سندروم مرد سنگی

این بیماری به قدری ترسناک درد ناک می باشد که برای دشمنان نیز نمی‌توان آرزو کرد. سندروم مرد سنگی که با نام علمی فیبرودیسپلازی پیشرونده استخوانی شونده نیز معرفی می شود. این سندروم که به علت جهش ژنتیکی به وجود می آید بسیار نادر می باشد. افراد مبتلا به این بیماری درد بسیاری را متحمل می‌شوند، در این شرایط که تمام رباط ها و تاندون ها تبدیل به استخوان می‌شود، و از شدت بی‌حرکتی درد بسیاری را تحمل می‌کند.

  • آلرژی آب

شاید برایتان عجیب باشد که در این دنیا افرادی وجود دارند که به آب آلرژی دارند. در این شرایط آنان نمی‌توانند به آب دست بزنند و یا حتی شنا کنند و دوش بگیرند. در برخی از موارد دیده شده که حتی به گریه خود نیز حساسیت بسیاری نشان می دهند. این آلرژی که بسیار نا شناخت و عجیب غریب معرفی شده است، از دیگر دردناک ترین بیماری ها می باشد. در این روش باید با احتیاط کامل این گونه افراد به حمام بروند و کسانی در کنار آنها باشند که از گریه نابهنگام شان جلوگیری کنند. از دیگر موارد این بیماری قابل به ذکر است که یک قطره آب توانایی جوش های عظیم و طولانی مدت دو هفته ای را دارد.

معرفی بیماری مننژیت

  • تب زرد

ریشه بیماری تب زرد مختص به مناطق گرمسیر می باشد، که به ندرت در اروپا آمریکا دیده شده است. این بیماری خطرناک با نیش پشه پخش می‌شود، به همین علت به مسافرانی که به کشورهای گرمسیر مسافرت می کند، همچنان توصیه می شود که قبل از رسیدن واکسن تب زرد را حتماً بزنند. این بیماری در لیست مواردی است که می توان از بروز آن جلوگیری کرد، اما هیچ درمانی برای آن پیدا نشده است. در برخی موارد نیز دیده شده که تب زرد در افراد در طول مدت دو هفته درمان شود، اما در بقیه موارد به مرگ محکوم می شوند. کسانی که بعد از ابتلا به علائم همچون لرز، تهوع، سردرد شدید و تب بالا مبتلا می شوند، محکوم به مرگ هستند.

  • التهاب مغز

در این مورد که در لیست دردناک ترین بیماری ها قرار دارد، قابل به ذکر است که مغز نیز ویژگی عفونتی شدن را دارا می باشد. عفونت مغز که در اصطلاح دیگر آنسفالیت شناخته می شود، توسط باکتری و ویروس ایجاد می شود. در گذشتگان دور مردم نام این بیماری را التهاب خواب گذاشته بودند. التهابی که توسط ویروس و باکتری ایجاد می شود سبب ایجاد تفاوت هایی می شود، که هنوز هم بین پزشکان ناشناخته می باشد. از نشانه های این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آنفولانزا
  2. تشنج
  3. سفت شدن گردن
  4. حساس شدن به نور
  5. ضعف عضلانی

قابل ذکر است که این بیماری اگر به سرعت شناسایی شود، خیلی راحت درمان می شود.

معرفی بیماری تب زرد

  • سپسیس

برخی  از مردم این بیماری را با نام دیگر همچون مسمومیت خون نیز می شناسند. در مورد سپسیس قابل به ذکر است که این بیماری بسیار جدی و خطرناک می باشد. این مرض زمانی اتفاق می‌افتد که از طریق باکتری یا سموم مختلف از طریق زخم ها یا بریدگی ها مستقیماً وارد جریان خون شود.

  • سفلیس

این بیماری از دیگر مرض های خطرناک آموزشی می باشد. در سبب این بیماری زخم و جوش های در قسمت مختلفی از بدن و غدد های لنفاوی و اطراف قسمت های خصوصی بدن افراد مبتلا ایجاد می شود. این بیماری بسیار آرام آرام شروع به ابتلا گسترش پیدا می‌کند، به طوری که بعد از ۱۰ سال اولین عفونت خود را نشان می‌دهد. سفلیس که بیماری پیشرفته می باشد، در مرحله آخر با آسیب رساندن به اندام های داخلی به مرگ منجر می شود. در مورد نحوه درمان می‌توان گفت که اگر در زمان مناسب تشخیص داده شود، با آنتی بیوتیک ها می توان آن را رفع کرد.

  • سوزاک

سوزاک نیز از دیگر بیماری های آموزشی می باشد، که شباهت بسیاری به سفلیس دارد. این بیماری که با رابطه جنسی سالم قابل پیشگیری می‌باشد، می‌توان زنان مردان را به خود مبتلا کند. اگر به فکر درمان این بیمار نباشیپ می توان برایتان بسیار دردناک باشد. اگر زن باردار مبتلا به این بیماری باشد، خیلی به راحتی می تواند جنین موجود در شکمش را مبتلا به بیماری کند. سوزاک از دیگر دردناک ترین بیماری ها می باشد، که در صورت عدم پیشگیری از عواقب بسیار بد و جدی برخوردار می باشد. همچنین قابل ذکر است که سوزاک توانایی ابتلا به بیماری‌های التهابی لگن را در شما افزایش می دهد، که از بارداری تان جلوگیری می کند.

معرفی بیماری سپسیس

  • مننژیت

این بیماری از دیگر عفونت مغزی می باشد، که از دیگر موارد بسیار جدید تر و وحشتناک تر می باشد. مننژیت با کمک باکتری ها، قارچ ها، انگل، ویروس ها و لوپوس ها پرده های مخاطی مغز را می پوشاند. از نحوه درمان می توان گفت، با شناخت علائم و شناسایی سریع می توان به درمان آن پرداخت. از نشانه و علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حساس شدن ب نور
  2. سفت شدن گردن
  3. مشکل در راه رفتن
  4. تشنج
  5. گیجی
  6. کم اشتهایی

مننژیت دارای نوعی سخت می‌باشد، که در این مورد فرد محکوم به مرگ می باشد.

  • آرتریت

این بیماری که در لیست دردناک ترین بیماری ها قرار دارد، با ایجاد التهاب در مفاصل بسیار غیر قابل تحمل می باشد. آرتریت توسط ویروس و باکتری ایجاد نمی شود، و قابل به ذکر است که از اولین بیماری های شناخته شده بشر است. در ابتدا از مومیایی ها پیدا شده است، و شایعاتی در این بیماری وجود دارد که فقط سالمندان به آن مبتلا می شوند.. اما قابل به ذکر است که کاملاً اشتباه می باشد و هر چند اگر خیلی نادر باشد در جوانان نیز یافت می شود. آرتریت هیچ درمان ندارد اما داروهای وجود دارد، که می تواند درد آن را کاهش دهد.

  • سندروم خون آشام

شاید باورش خیلی سخت باشد اما گفتنی است که برخی افراد از معرض نور آفتاب قرار گرفتن، بسیار رنج می برند. این بیماری که سندروم خون آشام نام دارد، در مواجهه با نور خورشید تاول های بسیار جدی و بدی بر روی پوست ظاهر می شود.همچنین در موارد شدید این بیماری توانایی  ابتلا شدن به فلج اشاره کرد.

  • هاری

به این منظور افراد با تجربه تاکید بر اینکه نباید حیوانات وحشی را در منزل نگاه داشت و یا به آنها نزدیک شد،دارند.  این بیماری به سبب گاز گرفته شدن توسط حیوانات وحشی به طور مستقیم به انسان مبتلا می‌شود، و از داروهای درجه اول آسیب زننده به سیستم اعصاب مرکزی می باشد. در نهایت می توان گفت که این بیماری به مرگ منجر می شود، و با علائم همچون تب، سردرد و ضعف همراه می‌باشد. هرچه بدن فرد نسبت به این بیماری واکنش نشان دهد، و از آن ترس داشته باشد میتواند سرعت کشندگی خود را افزایش دهد.

  • وبا

این بیماری که در لیست عجیب ترین ها قرار دارد,  از انواع مرض های عفونی می باشد.  که توسط باکتری ویبریو کلرا به وجود می آید.  این باکتری به روده فرد وارد می شوند و عفونت را در آن ایجاد می‌کند.  از علائم و نشانه های آن می توان به گود رفتن چشم ها، اسهال شدید، گرفتگی عضلات، استفراغ، چروک دست و یا آبی شدن پوست اشاره کرد. در این مورد قابل ذکر است که افراد بسیاری جان خود را از دست داده اند و می توان گفت که با آب آلوده به بدن فرد منتقل می‌شود.

  • راشیتیسم

این بیماری که در لیست دردناک ترین بیماری ها قرار دارد، در سبب کم شدن ویتامین دی، کلسیم و فسفر به وجود می آید. هنگامی که بدن فقدان ویتامین دی را حس کند و نتواند از کلسیم و فسفر نیز استفاده کند، و در نهایت منجر به شکستگی و تغییر شکل استخوان ها می شود. درمان بیماری راشیتیسم نیز به صورت مصرف بسیاری از ویتامین دی می باشد.

معرفی بیماری فلج اطفال

  • فلج اطفال

این بیماری از دسته موارد عفونی می باشد، که توسط ویروس پولیو به وجود می آید. این مرض توسط تنفس و یا خوردن نظرات مدفوع آلوده به وجود می آید، و تقریبا ۷۰ درصد از افراد مبتلا هیچ علائمی را دارا نمی باشند. این بیماری با ورود به سیستم اعصاب مرکزی سبب فلج می شود.

  • نقرص

این بیماری را از دست موارد سلطنتی می‌نامند، که به شکل سوزش سفت شدن مفاصل مختلف از جمله انگشت شست پا بروز پیدا می‌کند. علت ابتلا به این بیماری مصرف بیش از حد اسید اوریک می باشد. هنگامی که سطح اسید اوریک خون به میزان بالایی می‌رسد، اسید کریستال که در مفاصل به وجود می‌آیند، درد تحمل ناپذیری را به فرد تحمیل می کنند.

  • سل

این بیماری باکتریایی دستگاه تنفسی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، سل از طریق هوا انتقال پیدا می کند، به این صورت که از ذرات آلوده را نفس بکشید، به بیماری مبتلا می شوید. از نشانه های این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تب
  2. عرق شبانه
  3. خلط و بزاق های خونی
  4. سرفه های مزمن
  5. درد قفسه سینه
  6. کاهش وزن

معرفی بیماری سرطان استخوان

  • سرطان استخوان

قابل ذکر است که تمامی بیماری رگ های سرطان بسیار دردناک و وحشتناک می باشد، اما سرطان استخوان درد غیر قابل توصیف دارد. این درد به میزانی بسیار است که به مبتلایان مورفین تزریق می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو