هشدار: خوردن قارچ های روییده در طبیعت خطر مرگ به دنبال دارد

130

1399/1/25

15:02


هشدار: خوردن قارچ های روییده در طبیعت خطر مرگ به دنبال دارد

سلامت نیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مردم از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت پرهیز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: همه ساله و به ویژه طی دو سه سال اخیر در فصل بهار و ماه اردیبهشت مواردی از مسمومیت با قارچ سمی در غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه گزارش می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برخلاف اینکه مردم تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر از طریق شیر یا قاشق نقره امکان تشخیص سمی بودن آنها وجود دارد این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است.

دکتر شکیبا گفت: مردم باید از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم باید در منزل بمانند و بیرون نروند و تصور نکنند با رفتن در دامن طبیعت اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد، زیرا ممکن است با افراد ناقل برخورد کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم همچنین از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده موجود در سطح بازار است.

دکتر شکیبا افزود: با تمام این شرایط در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ علائمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم پیدا کرد باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.

وی گفت: متأسفانه علائم مسمومیت با قارچ سمی دیر هنگام بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در سال ۹۷ شاهد چندین مورد مرگ در استان کرمانشاه بر اثر استفاده از قارچ‌های سمی بودیم لذا مردم از مصرف قارچ‌های خودرو بپرهیزند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو