افتتاح ۱۳۳۱ کلاس درس طی یک سال در خوزستان

منبع: برترین ها

72

1399/1/25

22:00


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تحویل هزار و ۳۳۱ کلاس درس در سال ۹۸ و جذب اعتبار از خیران برای اداره کل نوسازی مدارس خوزستان یک رکورد محسوب می شود.

خبرگزاری مهر: مهرالله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ظهر دوشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: استان خوزستان همیشه مورد توجه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همواره مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و دیگر وزیران نگاه خاص و ویژه‌ای در مکالمات، مذاکرات و سخنرانی‌های خود به این استان دارند؛ به تبع وزارت آموزش و پرورش نیز توجه ویژه‌ای به خوزستان دارد.

وی افزود: تا زمانی که آموزش و پرورش را درست نکنیم، ساختارهای اداری درست نمی‌شود و تمام کشورهای توسعه یافته نیز پیشرفت خود را از آموزش و پرورش آغاز کردند و در این راستا نیروی انسانی مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش است و در این ایام با تلاش آنها شعار «آموزش تعطیل نیست» محقق شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل مؤثر فضا و تجهیزات است و تا فضای مناسب در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار نگیرد نمی‌توان انتظار بهبود از آموزش و پرورش داشته باشیم.

رخشانی مهر تصریح کرد: انسان‌های بزرگ در فضاهای بزرگ پرورش یافتند و به همین دلیل به توسعه فضا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اختصاص تجهیزات بیشتر به مدارس توجه ویژه‌ای شده است.

وی یادآور شد: در راستای توجه به توسعه فضای آموزشی بیش از ۹۰ درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام را فعال کرده‌ایم و پیمانکار هم تعیین شدند.

وی عنوان کرد: در استان خوزستان هم طی سال ۹۸ اتفاق خوبی داشتیم و بیش از یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش این استان شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: ۹۸ یک سال ویژه برای استان خوزستان رقم خورد؛ زیرا در فصل بهار همچون استان لرستان و گلستان درگیر سیل بود.

رخشانی مهر اضافه کرد: از بهار تا مهرماه سال ۹۸ با وجود کمبود زمان فضای مناسبی برای خوزستان فراهم و تعمیرات اساسی و جزئی مدارس این استان انجام دادیم.

وی اظهار کرد: در خوزستان پروژه‌های جدید بسیاری به خاطر خسارت‌های سیل شروع به کار کرده‌اند و همچنین تعمیرات خوبی نیز در مدارس این استان انجام دادیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: همایش ملی خیران مدرسه‌ساز در تهران برگزار شد که در مجموع ۲۱۰ میلیارد تومان برای استان‌های سیل‌زده جمع‌آوری و خوزستان نیز سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به حضور چشمگیر خیران مدرسه‌ساز در خوزستان گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیون تومان در پروژه‌های خیرساز ایجاد تعهد داشتیم؛ نگاه سازمان فقط ساخت مدرسه نیست بلکه توسعه فرهنگ کار خیریه است.

رخشانی مهر بیان کرد: در سال ۹۷ خیران مدرسه‌ساز ۱۱۱ میلیارد تومان تعهد ایجاد کردند که نسبت به سال ماقبل رشد قابل‌توجهی داشت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: در سال ۹۷ خیران حقیقی خوزستان ۲۰۰ نفر بود که در سال گذشته به ۳۵۰ نفر رسیدند و این امر نشان‌دهنده عملکرد خوب در تکریم خیران و جذب کمک‌های خیرخواهانه بیشتر است.

وی گفت: در سال گذشته اعتبار پروژه‌های مشارکتی ملی یک هزار میلیارد تومان بود که امسال به سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رخشانی مهر یادآور شد: تحویل یک هزار و ۳۳۱ کلاس درس در سال گذشته و همچنین جذب اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومانی از خیران برای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان یک رکورد محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: عملکرد نوسازی مدارس خوزستان در زمینه جبران خسارت‌های وارده به مدارس در ایام سیل و زلزله سال گذشته و همچنین تأمین منابع دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیلی خوب بود.

وی با بیان اینکه استان خوزستان سال گذشته در مجمع نوسازی مدارس کشور سرآمد بوده است، افزود: در وزارت آموزش و پرورش و این سازمان بسته‌های تحت عنوان «تحول مشارکت‌های مردمی» تدوین شد که در آن راهکارهای درگیر کردن بیشتر مردم با موضوع مدرسه‌سازی بررسی شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: همایش خوزستانی‌های مقیم مرکز را با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار خوزستان در تهران برگزار می‌کنیم.

رخشانی مهر گفت: خوزستان جزو معدود استان‌هایی است که اعتبارات استانی مدرسه‌سازی را از ۱۷۱ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۲۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش داد که این میزان از رشد اعتبارات استانی نشان‌دهنده توجه استاندار خوزستان به آموزش و پرورش است و از آنها تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در سال ۹۹ میزان اعتبارات مشارکتی را با ۴۰ درصد رشد ۱.۴ برابری در نظر می‌گیریم و حداقل باید ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه جذب شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: سال گذشته ۳۱۱ کانکس در استان خوزستان جمع‌آوری شد ولی در صورت نیاز به مناطق سیل‌زده یا زلزله‌زده از آنها استفاده می‌شود و کلاس درس کودکان آسیب‌دیده در کمترین زمان ممکن برپا شود، به عنوان مثال در سال گذشته ۵۰ کانکس برای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و نیز کانکس نیز برای استان لرستان ارسال شد.

وی گفت: اگر استان خوزستان جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی را اولویت خود قرار داده است دیگر استان‌ها نیز جمع‌آوری مدارس سنگی یا بخاری‌های نفتی را به صورت جدی در دستور کار قرار دادند.

رخشانی مهر بیان کرد: برخی از مناطق عشایری صعب‌العبور به دلیل مسیر بد تردد و کوچ رو بودن عشایر باید از کانکس‌ها برای برگزاری کلاس درس استفاده کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو