اردوغان: روزهای سیاه دوام نخواهد داشت

منبع: برترین ها

38

1399/1/26

00:41


رئیس‌جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) از اعمال محدودیت‌هایی در تردد افراد طی هفته آینده به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا خبر داد.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ترکیه هفته آینده به عنوان بخشی از اقدامات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تعطیلی جدیدی را اعمال خواهد کرد. این اظهارات اردوغان پس از نشست کابینه مطرح شد.

منع آمد و شد ۴۸ ساعته در ۳۱ استان ترکیه از جمله استانبول که ۱۶ میلیون سکنه دارد، نیمه‌شب یکشنبه به پایان رسید.

اردوغان: روزهای سیاه دوام نخواهد داشت

ارودغان اظهار داشت: از ساعت ۲۴:۰۰ جمعه ۱۷ آوریل تا ساعت ۲۴.۰۰ روز ۱۹ آوریل مقررات منع آمد و شد اعمال خواهد شد. در ساعت پیش از اعلام منع عبور و مرور ازدحامی رخ داد که برای جلوگیری از تکرار مجدد آن تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

وی با بیان این که در صورت لزوم مقررات منع عبور و مرور تمدید خواهد شد، گفت: وضع مقررات منع آمد و شد برای آخر هفته‌ها در چارچوب تدابیر پیشگیرانه از شیوع کرونا، طی دوره‌های آتی در صورت لزوم ادامه خواهد یافت.

اردوغان با تاکید بر این که تدابیر اتخاذ شده، برای حفظ سلامت جامعه است، اظهار داشت: هوا در آخر هفته خوب بود و مردم می‌خواستند به پارک‌ها و خیابان‌ها بروند. هدف ما از مقررات منع عبور و مرور در آخر هفته جلوگیری از شیوع ویروس بود.

او خاطرنشان کرد: شاهد عملکرد موفقیت‌آمیز وزیر کشور در روند مبارزه با تروریسم، بلایای طبیعی و تامین امنیت عمومی جامعه در دوران شیوع کرونا بودیم. استعفای وی را رد کردم و به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهوری ترکیه اذعان داشت: ترکیه در رأس کشورهایی قرار دارد که بلافاصله اقدامات و تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا را اتخاذ کرد. در زمینه تأمین مواد بهداشتی و شوینده برای شهروندانمان هیچ‌گونه مشکل و کمبودی نداریم.

وی افزود: چیزی به پایان این روزها نمانده است؛ به قول اجدادمان روزهای سیاه دوام نخواهد داشت.

اردوغان تصریح کرد: در برابر هیچ فشار و تحمیلی به‌ ویژه برنامه صندوق بین المللی پول که مایه منت‌گذاری بر سر کشورمان شود، سر خم نخواهیم کرد. تاکنون یک میلیارد و ۶۱۲ میلیون لیر در چارچوب کمپین همبستگی جهت مقابله با کرونا جمع‌آوری شده است.

او گفت: هنگامی که از شما می‌خواهیم در خانه‌هایتان بمانید، صبور باشید و به مقررات عمل کنید. متوجه دشواری‌هایی که با آن مواجهید نیز هستیم. پیشرفت‌های مهمی در راستای کنترل شیوع بیماری داریم. ترکیه همان‌گونه که تحت شرایطی توان تأمین امنیت مالی و جانی شهروندان را داشته، قادر به تهیه مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی برای آنها نیز است. فاز اول بیمارستان باشاک‌شهیر ۲۰ آوریل و فاز دوم آن نیز ۱۵ مه بهره‌برداری خواهد شد

وی با اشاره به کمک‌هایی که تاکنون ترکیه در راستای مقابله با ویروس کرونا به کشورهای جهان ارسال کرده است، اظهار داشت: تاکنون به ۳۴ کشور دنیا محموله کمک‌های پزشکی ارسال کردیم. این کمک‌ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهند یافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو