مکرون: مراکز تجمع، کافه‌ها و سینماها بسته می‌ماند

منبع: برترین ها

70

1399/1/26

03:43


امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور تا روز ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد که قرنطینه سراسری در این کشور تا روز ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری فرانسه ضمن تاکید بر اینکه تاکنون تنها بخش کوچکی از جمعیت این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند وعده داد که پس از پایان قرنطینه سراسری از همه افرادی که علائم ابتلا به این ویروس را دارند تست کرونا گرفته خواهد شد. وی افزود که رستوران ها و کافه های فرانسه پس از پایان قرنطینه تعطیل باقی می مانند.

امانوئل مکرون در بخشی از سخنانش همچنین اعلام کرد که مرزهای این کشور با کشورهای غیراروپایی تا اطلاع ثانوی بسته خواهد ماند.

مکرون: شرایط ویژه در فرانسه تمدید شد

وی وجود برخی مشکلات در فرانسه طی هفته های اخیر در جریان مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا را پذیرفت. امانوئل مکرون گفت که فرانسه «به اندازه کافی» آماده مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» نبوده است.

رئیس جمهوری فرانسه وعده داد که دولت به خانواده های محروم این کشور «کمکی استثنائی» خواهد کرد تا زندگی آنها تحت تاثیر پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس جدید کرونا قرار نگیرد. وی افزود که مدارس فرانسه از روز ۱۱ مه و همزمان با پایان قرنطینه «به تدریج» بازگشایی خواهند شد.

امانوئل مکرون همچنین اعلام کرد که به هر کدام از شهروندان فرانسه از روز ۱۱ مه ماسک مخصوص جمعیت عمومی داده خواهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از سخنانش از لزوم «بازسازی» اتحادیه اروپا همزمان با شیوع ویروس کرونا سخن گفت. وی همچنین خواستار کمک به کشورهای آفریقایی برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» شد. به گفته او فرانسه و اتحادیه اروپا باید «به طور گسترده» بدهی کشورهای آفریقایی را حذف کنند.

شیوع ویروس جدید کرونا در فرانسه تاکنون جان نزدیک ۱۵ هزار نفر را در این کشور گرفته است. امانوئل مکرون در حالی تاریخ لغو قرنطینه سراسری در این کشور را اعلام کرده است که بسیاری از دانشمندان نسبت به پیامدهای لغو «زودهنگام» قرنطینه و احتمال موج دوم شیوع بیماری «کووید ۱۹» هشدار داده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو