درمان خانگی سردرد شدید با روش های طبیعی و معجزه کننده

درمان خانگی سردرد شدید با روش های طبیعی و معجزه کننده


منبع: آرگا

177

1399/1/26

11:06


سردرد یکی از بیماری های بسیار شایع در بین مردم می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند و اکثر افراد به مصرف مسکن ها روی می آورند که مصرف بیش از حد این دارو ها نیز عوارضی را به دنبال دارد در صورتی که استفاده از روش های خانگی بسیار مفید و موثر می باشند، در این مقاله شما عزیزان را با درمان خانگی سردرد آشنا خواهیم کرد.

همه افراد در طول زندگی خود حداقل یک بار سردرد را تجربه کرده اند که  کودکان، بزرگسالان و میانسالان را به خود گرفتار می کند، برخی سردرد ها خفیف و برخی دیگر شدید می باشد که نوع خفیف آن در بیشتر موارد با کمی استراحت و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه تسکین می یابد اما در صورتی که سردرد از نوع شدید باشد برای فرد یک مشکل بسیار آزاردهنده است که با کمک گرفتن از روش های طبیعی می توانید آن را بهبود دهید.

درمان خانگی سردرد

آشنایی با درمان خانگی سردرد شدید

زمانی که فرد دچار سردرد شدید می شود به منظور درمان آن روش های زیادی را امتحان می کند که نه تنها به نتیجه نمی رسد بلکه با مصرف زیاد داروی های مسکن به بدن آسیب های زیادی را نیز وارد می کند و بهتر است از روش های طبیعی و خانگی کمک بگیرید بنابراین، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با درمان خانگی سردرد آشنا شوید.

  • زنجبیل

زنجبیل از روش های بسیار مفید و تاثیرگذار جهت رفع سردرد های شدید است زیرا با کاهش التهاب رگ های خونی در سر به کاهش درد کمک می کند به دلیل اینکه سبب بهبود روند هضم می شود در نتیجه در زمان میگرن به رفع حالت تهوع کمک شگفت انگیزی می کند، می توانید داخل آب جوش ریشه زنجبیل را به مدت چند دقیقه خیس کرده سپس به عنوان چای میل کنید.

همچنین می توانید آب زنجبیل و آب لیمو را به میزان برابر با هم ترکیب کرده و نوش جان نمایید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر روزی یک یا دو بار از این نوشیدنی استفاده کنید، روش دیگر استفاده از زنجبیل جهت رفع سردرد این است که کمی پودر زنجبیل و دو قاشق غذا خوری آب را با هم ترکیب کرده سپس خمیر به دست آمده را بر روی پیشانی به مدت چند دقیقه قرار دهید تا سردردتان بهبود یابد.

رفع سردرد شدید با روش های طبیعی

  • روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس علاوه بر داشتن رایحه خوش جهت درمان سردرد نیز گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است چند قطره از این روغن را بر روی دستمال ریخته سپس آن را استنشاق نمایید، همچنین می توانید به دو فنجان آب جوش دو قطره روغن اسطوخودوس را اضافه کرده سپس آن را استنشاق کنید.

درمان سردرد های شدید با روش های طبیعی

  • دارچین

همانطور که می دانید دارچین فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد برای درمان سردرد نیز یک ادویه بسیار شگفت انگیز محسوب می شود، می توانید کمی آب به پودر دارچین آسیاب شده بیافزایید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی شقیقه ها و پیشانی بمالید و به مدت سی دقیقه دراز بکشید و در نهایت با آب ولرم بشویید.

آشنایی با درمان خانگی سردرد شدید

  • سیر

از دیگر روش های درمان خانگی سردرد شدید استفاده از سیر می باشد که به منظور تسکین سردرد های ضربه ای بسیار موثر است بنابراین، چند عدد سیر را له کرده سپس داخل دستمال تمیز یا کیسه ای کوچک قرار داده و در زمان سردرد عطر سیر ها را استشمام کنید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل، دو قطره روغن سیر و کمی نمک دریایی با هم ترکیب نمایید سپس بر روی شقیقه ها و پیشانی ماساژ دهید.

استفاده از روش های طبیعی جهت درمان سردرد

  • ریحان

استفاده از ریحان سبب درمان سردرد شدید ناشی از تنش و سفتی عضلانی می شود بنابراین می توانید به یک فنجان آب جوش سه یا چهار عدد برگ ریحان تازه اضافه کرده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه خیس شود سپس به آن کمی عسل بیافزایید و بنوشید همچنین می توانید چند برگ ریحان را بجوید.

درمان سردرد های شدید با راهکارهای طبیعی

  • آویشن

به منظور درمان فوری سردرد شدید استفاده از آویشن یک روش خانگی بسیار مفید و موثر می باشد از این رو، می توانید یک یا دو قطره روغن آویشن یا رزماری را بر روی پیشانی و شقیقه ها بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

  • نوشیدن آب کافی

مصرف نوشیدنی های قندی و الکلی علاوه بر کم آب کردن بدن سبب سردرد های شدیدی نیز می شود از این رو، نوشیدن آب کافی از روش های بسیار مفید و موثر در درمان سردرد محسوب می شود، همچنین مصرف میوه و سبزیجات آبدار در کنار رفع تشنگی به حفظ تعادل بدن کمک زیادی می کند که این میوه و سبزیجات عبارتند از : کرفس، خیار، تربچه، کلم، گل کلم، اسفناج، هندوانه، توت فرنگی، گریپ فروت، پرتقال و طالبی.

درمان سردرد شدید با روش های طبیعی

  • سیب

به منظور درمان طبیعی سردرد می توانید سیب مصرف کنید بنابراین در صورتی که با سردرد از خواب بیدار می شوید بر روی یک تکه سیب نمک پاشیده سپس آن را بخورید و بعد از آن کمی آب گرم میل کنید همچنین می توانید به یک لیوان آب گرم دو قاشق چای خوری سرکه سیب، کمی آب لیمو و عسل بیافزایید سپس روزی دو تا سه بار مصرف کنید.

  • کمک گرفتن از سرما یا گرما

به منظور رفع درد میگرن می توانید یک بسته یخ را در پشت گردن تان قرار دهید همچنین به منظور خلاص شدن از سردرد می توانید پاهایتان را در آب داغ قرار دهید و در زمان سردرد شدید کمی پودر خردل تند نیز به آب بیافزایید.

درمان خانگی سردرد های شدید

  • لیمو

لیمو به دلیل داشتن خواص آرامش بخشی که دارند به حفظ تعادل اسیدی – قلیایی بدن کمک کرده و در نتیجه باعث تسکین سردرد می شوند بنابراین به یک لیوان آب ولرم عصاره نصف لیمو را بیافزایید و پس از مخلوط کردن آن را بنوشید، همچنین می توانید بخش بیرونی را خمیری کرده سپس خمیر حاصل را بر روی پیشانی بمالید.

  • حرکات کششی

کشیدن سر و گردن کمک زیادی به کاهش سردرد می کند بنابراین با چند تمرین ساده می توانید آن را انجام دهید ابتدا چانه تان را به سمت بالا و پایین، چپ و راست حرکت دهید و گردن تان را به سمت هر شانه خم نمایید و همچنین می توانید گردن تان را در جهت و خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده تا به شل و ریلکس شدن عضلات شانه و گردن تان کمک کنید.

درمان خانگی سردرد شدید میگرنی

دلایل ابتلا به سردرد

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می شود فرد به سردرد دچار شود که در ادامه شما را با رایج ترین محرک های سردرد آشنا خواهیم کرد:

  •  استرس
  • خستگی چشم یا کشیدگی پشت
  • بیماری هایی مانند : سرماخوردگی، تب، عفونت های سینوسی و عفونت گلو
  • زمینه خانوادگی به خصوص سابقه سردرد های میگرنی
  • عوامل محرک طبیعی مانند : دود دست دوم تنباکو و رایحه ی منتشر شده از مواد شیمیایی و عطرها
  • عدم تعادل هورمونی
  • حساسیت غذایی
  • آسپارتام (نوعی شیرین‌کننده‌ی مصنوعی کم‌کالری)
  • عدم تعادل ویتامین ها و مواد مغذی

رفع سریع سردرد های شدید

در این مطلب روش هایی را جهت درمان خانگی سردرد شدید در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا با کمک گرفتن از آن برای همیشه از شر سر درد خلاص شوید و دیگر از داروهای مسکن استفاده نکنید، امیدواریم از مطالعه مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با درمان سردرد خوشه ای، درمان سردرد سینوسی و درمان سردرد کودکان بر روی لینک کلیک نمایید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو