7 دلیل مهم برای از دست رفتن درخشندگی پوست

7 دلیل مهم برای از دست رفتن درخشندگی پوست


منبع: زیبامون

221

1399/1/26

16:42


با زیبامون دات کام همراه باشید تا دلایلی را که ممکن است به خاطر آن پوست صورتتان درخشندگی اش را از دست داده باشد با هم بررسی کنیم.

7 دلیل مهم برای از دست رفتن درخشندگی پوست

داشتن یک پوست صورت درخشان و جذاب یکی از مواردی است که هیچ وقت تکراری نمی شود و همه خانم ها دنبال آن هستند . همه ما این را می دانیم که داشتن همچین پوستی به آسانی به دست نمی آید و نیاز به تلاش زیادی دارد ولی گاهی با وجود تلاش های ما پوست ما باز هم درخشندگی خود را از دست می دهد .از آن جایی که پوست صورت ما به طور مداوم دارد سلول های مرده از دست می دهد, اگر این پروسه خوب و درست جلو نرود ممکن است پوست صورتمان بی روح ,مریض و بی رنگ شود و باعث شود که زیبایی مان نیز تحت تاثیر قرار بگیرد .

خبر خوب این است که راه‌ های آسانی برای برگرداندن درخشندگی و سلامت پوست وجود دارد. در واقع شما خیلی آسان و با کارهای کوچک می توانید تاثیرات بزرگی روی پوستتان بگذارید. اگر حس می کنید که مدتی است پوستتان سلامتی و شادابی اش را از دست داده و این موضوع باعث نگرانی تان شده است, در این بخش از زیبامون دات کام ما می‌خواهیم این نگرانی را برای شما برطرف کنیم. پس با ما همراه باشید تا دلایلی را که ممکن است باعث شده باشند پوستتان درخشندگی اش را از دست بدهد با هم بررسی و برطرف کنیم.

دلیل اول : شما کمبود اب دارید و پوستتان دارد خشکی میگیرد

درخشندگی و سلامت پوست

"تامی امبل " بنیان گذار  " shea Terra orcanics "در مقاله‌ای به این مسئله اشاره کرده است که کمبود آب می تواند جریان گردش خون در بدن را کاهش دهد و این مسئله باعث می شود که پوستتان رنگ پریده شود و شما بیمار به نظر برسید. با وجود اینکه کمبود آب در بدن می تواند یک مشکل کوتاه مدت باشد اما فراموش نکنید که نوشیدن یک لیوان اضافه تر از آب می تواند تاثیر زیادی روی این روند بگذارد.

مواد غذایی ضروری برای بدن خانم ها

بر اساس گفته های یک متخصص پوست معروف دکتر "ژانت پرایتوسکی " همه افراد باید به شدت مراقب میزان آب مصرفی شان باشند و کمبود آب بدن و خشکی پوست را جدی بگیرند. زیرا که این مسئله در طولانی مدت می‌تواند مشکلات بسیار جدی‌تری برای شما تولید کند. اگر خشکی پوستتان را جدی نگیرید و به اندازه کافی هر روز پوستتان را آبرسانی نکنید در طولانی مدت ممکن است روی صورتتان خط و چین و چروک های بیش از حد بیفتد و یا پوستتان دچار افتادگی شود. هر چه میزان خشکی پوست و کمبود آب بدن بیشتر باشد عمق این  چروک های پوستی نیز بیشتر می شود و پوست شما دچار پیری زودرس میگردد. به طور خلاصه باید بگویم که اگر مایل نیستید پوست صورتتان چروک شود هر روز هر طور که شده حتماً ۸ لیوان آب استفاده کنید.

خاصیت های گلاب برای پوست و زیبایی +آموزش ماسک

دلیل دوم : پوستتان را لایه برداری نمی کنید

درخشندگی و سلامت پوست

اگر حداقل روزی دو بار پوست صورت تان را می شوید این خیلی خوب است. اما یک قدم مهم و اساسی وجود دارد که باید به این روش اضافه کنید و آن هم لایه برداری است .خشکی پوست یکی از دلایل اصلی داشتن یک پوست بی رنگ روح است و با کمک لایه برداری شما می توانید یک لایه جدید از پوست به خودتان هدیه کنید و به صورت تان طراوت و تازگی ببخشید.با کمک لایه برداری یک لایه جدید و نو از پوست روی صورتتان می‌افتد و این مسئله به پوستتان کمک می کند که موادی را که روی آن قرار می دهید نیز بهتر جذب کند.

لایه برداری باعث می شود که لایه ی رویی پوست که حاوی سلولهای مرده و قدیمی است پاکسازی شود. در نتیجه حتماً به روند مراقبت از پوستتان یک مرحله از لایه برداری را اضافه کنید. این مسئله باعث می‌شود پوست شما در برابر حساسیت و آسیب  نیز قوی‌ تر شود. با توجه به اینکه نوع پوستتان چگونه است و چه مشکلاتی دارد و با مراجعه به یک متخصص و یا مشورت با یک شخص آشنا با محصولات پوستی, یک لایه بردار خوب را انتخاب کنید و آن را بین محصولات مراقبت از پوست تان جای بدهید تا دوباره بتوانید پس از مدتی درخشندگی و زیبایی پوستتان را بازپس بگیرید.

چگونه بهترین لایه بردار شیمیایی را برای پوست خود انتخاب کنیم؟

دلیل سوم : فراموش کرده اید مرتب از مرطوب کننده ها استفاده کنید

درخشندگی و سلامت پوست

 یک پوست که شادابی و طراوتش را از دست داده و خشک شده از شما دارد درخواست می کند که به آن آب رسانی کنید. بر اساس گفته های متخصصین پوست تمام فعالیت های روزانه و محیط اطراف ما و مواردی که به ما استرس می دهند باعث می شود که سطح پوست ترک بخورد و باعث شود که ظاهر و چهره ما بی روح و ضعیف شود. مرطوب کننده ها نواحی ترک خورده پوست را پر می‌کنند و باعث می‌شوند که سطح آن نرم و براق شود.

بر اساس گفته های متخصصین پوست نرم کننده هایی که حاوی موادی مثل سرامید هستند به شدت برای اینکه پوست تان شاداب بماند و متحول شود مناسب می باشند .این ماده می‌تواند سطح روی پوست را درمان کرده و همچنین باعث شود که پوست بهتر آبرسانی شود. یکی از مواد دیگری که بهتر است در مرطوب‌کننده‌ها باشد, هیالورنیک اسید است که با جذب آب و رطوبت باعث می شود سلول های پوستی جوان و شاداب شوند. برای اینکه مرطوب کننده ای که استفاده می کنید تاثیر بیشتری داشته باشد آن را به آرامی روی صورت‌ تان پخش کنید و سعی کنید پوستتان را به سمت بالا مالش دهید تا جریان خون نیز در آن بهتر شود و سلول هایتان جان دوباره‌ای بگیرند. این مسئله باعث می شود که اکسیژن به سطح پوست تان برسد و پوستتان تغذیه شود و سالم تر باشد.

نمک اپسوم چه فوایدی برای پوست دارد؟+طرز استفاده

دلیل چهارم : بیش از حد استرس دارید! 

درخشندگی و سلامت پوست

استرس یک نقش بسیار مهم و بزرگ در درخشندگی و عدم درخشندگی پوست شما بازی می کند. استرس باعث میشود که هورمون کورتیزول در بدن افزایش پیدا کند و این هورمون روی جریان گردش خون تاثیر می‌گذارد و تاثیر گذاری آن روی گردش خون نیز باعث می شود که پوست شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد .در نتیجه هر وقت که شما به مشکل جدی در زندگی برخورده اید, با شخصی بحث کرده اید و یا استرس کاری دارید ممکن است پوست شما درخشندگی اش را از دست بدهد و بیروح شود .

در نتیجه اینکه بتوانند استرس و احساسات خود را کنترل کنید به شدت مهم است .مسلماً با وجود برنامه های کاری شلوغ  این مسئله تا حدی می‌تواند سخت باشد ,اما شما می توانید با انجام این روش های ساده در خانه و یا رسیدگی به خودتان و حال روحی تان از این مسئله جلوگیری کنید .اگر مدتی است که حس می کنید پوستتان بیش از حد رنگ پریده و یا ضعیف شده است حتماً به اینکه تا چه حد دارید به حال و اوضاع روحی تان رسیدگی می‌کنید نیز توجه کنید, زیرا احساسات شما  تاثیر مستقیم بر روی سلامت پوستتان دارند.

تاثیرات منفی استرس بر روی پوست و بدن

دلیل پنجم : کمبود خواب دارید

درخشندگی و سلامت پوست

هر چیزی که باعث شود شبها بیدار بمانید و خواب خوبی نداشته باشید می‌تواند باعث شود کل سیستم بدنتان تحت تاثیر منفی قرار بگیرد. خواب مدت زمانی است که بدن هر فرد شارژ می شود و سلول ها خودشان را بازیابی می کنند و دوباره می سازند تا روند جوان سازی پوست بهتر انجام شود. اگر مدت زمانی که می خوابید کم شود و یا تغییر کند سلولهای پوستی نمی توانند تمام توانایی شان را برای بازیابی به کار گیرند .در نتیجه مطمئن شوید که حتما حداقل ۸ ساعت و یا ۹ ساعت خواب کافی دارید.برای اینکه این خواب موثرتر شود از کرم های شبانه نیز استفاده کنید. این کرم ها باعث می‌شوند که پوستتان آبرسانی شود و موقعی که خواب هستید از حد عادی هم پوستتان بهتر خودش را بازیابی کند و روند جوانسازی پیدا کند.اگر این موارد را رعایت کنید پس از مدتی پوستتان درخشندگی و طراوتش را باز می‌یابد.

دلیل ششم : محیط اطراف تان روی پوستتان تاثیر گذاشته است

درخشندگی و سلامت پوست

 محیط اطرافتان و طبیعتی که در آن هستیم می‌تواند باعث شود که پوستتان رنگ و رویش را از دست بدهد و دچار بی طراوتی شود.محیط جوامع امروزی سرشار از مواد آلوده و سمی است و از سمت دیگر رطوبت کمی دارد. این موارد می‌تواند یک پوست آسیب پذیر و و محافظت نشده را کاملا تحت تاثیر قرار بدهد. محققان فهمیده اند که خانم‌ هایی که تمام طول زندگی شان در شهرها زندگی کردند که در مقایسه با خانم هایی که مدت زمانی را در روستا و در مکان‌هایی که آلودگی کمتری دارند بوده اند, پوست پیر تر و چروکیده تری دارند.

برای اینکه بخواهید پوستتان را بازیابی کنید و دوباره به آن طراوت و شادابی ببخشید نیازی نیست که حتماً به مکان‌های روستایی مهاجرت کنید, میتوانید با تعدادی روشهای ساده از آلودگی هایی که به پوست تان وارد شده خلاص شوید و دوباره به پوستتان کمک کنید که جوان شود. حتماً قبل خواب صورتتان را با مواد شوینده مناسب بشویید و هر روز صبح قبل از خروج از خانه از کرمهای محافظت پوست که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند نیز استفاده کنید. اجازه ندهید که محیط آلوده اطرافتان روی پوست تان تاثیر بگذارد.

همچنین می توانید با خوردن مواد غذایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند از این موارد جلوگیری کنید. نوشیدن یک فنجان چای سبز و چای سفید و خوردن غذاهایی که ویتامین C دارند به پوستتان کمک فراوانی در این موارد می کند  همیشه از کرم های ضد آفتابی که قابلیت آبرسانی دارند استفاده کنید تا از پوستتان در مقابل نور آسیب‌ زای  خورشید مراقبت شود. همچنین می‌توانید با ورزش کردن و تمرینات هوازی باعث شوید که سلول‌های پوستی تان تعرق کرده و مواد سمی را آزاد کنند. تمام این موارد در کنار هم باعث می‌شوند که پوستتان با طراوت تر شود.

مواد غذایی ای که میتوانند از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت کنند.

دلیل هفتم : شما سیگاری هستید

درخشندگی و سلامت پوست

احتمالا نیازی نیست که این مطلب را برای شما بازگو کنیم اما اگر از افرادی هستید که عادت به سیگار کشیدن دارند حتماً می‌دانید که با سیگار کشیدن چه ضرری به پوستتان می‌زنید و این ضرر هم کوتاه مدت است و هم بلند مدت .بر اساس گفته های متخصصین پوست در سیگار موادی وجود دارد که می تواند ساختار پوست را تحت تاثیر منفی قرار دهد و بنیان آن را به هم بریزد. 

سیگار کشیدن باعث می‌شود کلاژن پوست نابود شود و در نتیجه پوست تان بی روح و بی حس و شل می شود و پس از مدتی نیز دچار چین و چروک می گردد .با وجود این که تمام این مطالب را از قبل می دانید اما نیاز است دوباره به شما بگویم که اگر پوست سالم و بدن سالم تری می خواهید باید سعی کنید سیگار کشیدن را ترک کنید و یا کمتر سیگار بکشید. سیگار می‌تواند زیبایی تان را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد.

اگر این موارد را انجام می داده اید و یا این مشکلات را داشته اید و پوستتان دچار بی طراوتی شده است, حالا وقت آن است که در این مسائل تغییر ایجاد کنید و هرچه زودتر پوستتان را نجات دهید. یک پوست بی طراوت و بدون شادابی می تواند باعث شود که اعتماد به نفس تان کم شود و زیباییتان هم تحت تاثیر قرار بگیرد و دچار پیری زودرس شوید و مسلماً شما این را نمی‌خواهید.امیدواریم این مقاله در این زمینه توانسته باشد کمک کافی را به شما کرده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو