کرونا مصرف گوشت قرمز را ۶۰درصد کاهش داد

منبع: برترین ها

57

1399/1/26

20:48


رییس شورای تامین دام کشور از روند رو به رشد جمعیت دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها و تالارها مصرف گوشت قرمز حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

ایرنا: رییس شورای تامین دام کشور از روند رو به رشد جمعیت دام سبک و سنگین خبر داد و گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها و تالارها مصرف گوشت قرمز حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

«منصور پوریان» روز سه‌شنبه افزود: بیشترین مصرف گوشت قرمز به ویژه در شب عید و ایام نوروز مربوط به رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها، طباخی‌ها، کبابی‌ها است.

به گفته وی، اکنون قیمت هر کیلوگرم دام سنگین کم وزن ۲۷ هزار تا ۲۸ هزار تومان و دام سبک پای پروار (بره گوسفندی ۳ تا چهارماهه) بین ۴۰ هزار تا ۴۳ هزار تومان، دام سبک پرواری ۳۶ هزار تومان است.

وی اظهارداشت: با توجه به بارندگی ها و شرایط آب و هوایی و زایش های بهاره روند جمعیت تولیدی دام سبک و سنگین رو به افزایش است که همین امر نگرانی هایی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

رییس شورای تامین دام کشور تصریح کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران جمعیت دام سبک در زمستان ۶۵ میلیون راس بود که اکنون این رقم به نزدیک ۷۵ میلیون راس رسیده است.

پوریان گفت: این درحالیست که سال گذشته دامداران با مشکل انباشتگی دام سنگین روبرو بودند اکنون با افزایش تولید گاو میش نیز روبرو هستند که همه اینها بر کاهش قیمت دام موثر است.

وی اظهارداشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز کیفی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است و بیش از این قیمت اجحاف به مصرف کنندگان است.

رییس شورای تامین دام کشور علت بالا بودن قیمت گوشت در بازار را خرید دام سبک پای پروار و دام سنگین دارای وزن کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم توسط قصابی ها و مراکز بسته بندی دانست.

فروانی گوشت قرمز برای ماه مبارک رمضان

پوریان گفت: با وجود شیوع کرونا و افزایش جمعیت دامی دولت در اسفند ماه ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ اقدام به عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری با قیمت ۴۰ هزار تومان کرد که همین امر می تواند در ضرر تولیدکنندگان موثر باشد.

وی با تاکید براینکه گوشت قرمز مورد نیاز کشور برای ماه مبارک رمضان تامین است، افزود: با توجه به شرایط افزایشی تولید و کاهش تقاضا و مصرف لازم است دولت تدبیری بیندیشد و برای حمایت از صنعت دامپروری از عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری با نرخ ۴۰ هزار تومان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مصرف خانوار تاثیری در جلوگیری از ضرر دامداران ندارد گفت: ادامه این روند می تواند صنعت دامپروری را با مشکل جدی روبرو کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو