توصیه سوروس برای جلوگیری از سقوط اقتصاد آمریکا

منبع: برترین ها

77

1399/1/26

21:56


جورج سوروس میلیاردر آمریکایی و رئیس بنیاد سوروس در شرح کم‌وکیف شناور نگه‌داشتن اقتصاد آمریکا در بحران کرونا در مقاله‌ای نوشت: فروپاشی نظام اشتغال در آمریکا، به چیزی بیش از عملکرد دولت فدرال تا این زمان، نیاز دارد.

ایرنا: جورج سوروس میلیاردر آمریکایی و رئیس بنیاد سوروس در شرح کم‌وکیف شناور نگه‌داشتن اقتصاد آمریکا در بحران کرونا در مقاله‌ای نوشت: فروپاشی نظام اشتغال در آمریکا، به چیزی بیش از عملکرد دولت فدرال تا این زمان، نیاز دارد.

در مقاله وی که روز سه شنبه در روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر شد، آمده است: تقریبا ۱۷ میلیون آمریکایی در طول سه هفته، فرم بیکاری پر کرده اند.

توصیه سوروس برای جلوگیری از سقوط اقتصاد آمریکا

بعلاوه، تحلیل مرکز تحقیقاتی «آینت آکسفورد» (INET Oxford) نشان می‌دهد که در فقدان اقدام فوری، ۲۴ درصد از مشاغل در آمریکا ممکن است در هفته‌های آتی از بین رود؛ این رقم در جریان رکود سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، تنها ۳. ۳ درصد بود.

سوروس راه مقابله با این معضل را تمرکز بر حفظ اقتصاد در حالت خواب دانست و افزود: این امر مستلزم سالم نگه داشتن مشاغل و کارگران تا حد امکان است، تا آماده بازگشت به کار پس از رفع بحران سلامتی باشند تا بهبودی کاملی رقم خورد. اما چطور؟ دولت فدرال باید بی‌درنگ پرداخت چک‌های آمریکایی‌ها در جریان این بحران را تضمین کند.

وی افزود: کشورهای دیگر دقیقا این روش را در پیش گرفته اند. آلمان، فرانسه، دانمارک، ایرلند، هلند، انگلیس و استرالیا مستقیما کارفرمایان را تامین مالی کرده‌اند تا پرداخت نیروهای کاری شان را پوشش دهند و کارمندان را در طول قرنطینه، در مشاغل خود حفظ کنند.

سوروس از کنگره باید تصویب قانونی برای کمک به شرایط بحران کرونا و تامین امنیت اقتصادی (CARES) به ارزش ۲ تریلیون دلار تقدیر کرد، اما بابت واقعیت اندک بودن بودجه اختصاصی برای این برنامه و کندی و دیوانسالار بودن تحویل بودجه با وام از طریق بانک‌ها تاسف خورد.

وی از کنگره و دولت آمریکا خواست به منظور جلوگیری از فروپاشی نظام کار در این کشور به سرعت وارد عمل شوند. وی در این مقاله نوشت: قانون تضمین چک‌ها به قدری مزایا دارد که باید از طرف مجلس نمایندگان به عنوان یک لایحه مجزا ارائه شود و در انتظار یک بسته حمایتی دیگر نماند.وی در نهایت اینگونه نتیجه گیری کرد که کووید – ۱۹ سرانجام تحت کنترل قرار می‌گیرد و تا زمانی که آمریکایی‌ها ملزم به پناه بردن به خانه هستند، ما نیز باید به آنها در پناه دادن در زمینه شغلی کمک کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو