آمار کرونا در کرمانشاه نگران کننده شد

منبع: برترین ها

83

1399/1/26

22:07


سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در کرمانشاه آمار قطعی و احتمالی مبتلایان به ویروس «کووید-19» را ارائه داد. بر این اساس؛ آمار مبتلایان به این ویروس در استان کرمانشاه بیش از یک هزار نفر است.

خبرگزاری فارس: «دکتر شکیبا»، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در کرمانشاه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در استان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای شروع اپیدمی در استان مجموعاً تا 26 فروردین، 637 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 345 نفر در بیمارستان بستری و 292 نفر نیز به صورت سرپایی شناسایی و با حال مساعد جهت طی دوران قرنطینه به منزل بازگردانده شدند.

وی افزود: کل بیماران بستری شده از ابتدای شروع اپیدمی یک هزار و 826 نفر بوده‌اند که از این تعداد یک هزار و 588 نفر ترخیص و 186 نفر نیز بستری هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار 637 نفر مربوط به پاسخ پی.سی.آر است، ادامه داد: ما علاوه بر تعداد افرادی که جواب PCR آن‌ها مثبت شده و به صورت قطعی به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند؛ یک آمار احتمالی و غیر قطعی نیز داریم که مربوط به افرادی است که پاسخ PCR آن‌ها منفی بوده اما CT SCAN این افراد مثبت بوده است، از این رو احتمالاً این افراد نیز مبتلا شده‌اند؛ که تعداد این افراد 489 نفر است.

دکتر شکیبا در خصوص گام دوم فاصله گذاری هوشمند نیز خاطر نشان کرد: واحدهای تولید استان از روز 23 فروردین با هماهنگی ستاد مدیریت کرونا، می توانند از تاریخ 23 لغایت 29 فروردین ماه با مراجعه به درگاه اینترنتی وزارت بهداشت جهت ثبت نام و دریافت بارکد و گواهی سلامت مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه از مجموع 50 هزار واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی فعال در سراسر استان، مجموعاً 20 هزار واحد به درگاه مربوط مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند و از سایر افراد و اصناف خواستار شد که جهت دریافت تاییدیه سلامت خود اقدام نمایند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در انتها خاطر نشان کرد: صدور گواهی سلامت مربوط به ادارت خصوصی نیست و تمامی مشاغل و اصناف که به هر نحوی به مردم خدمت رسانی می کنند باید تاییدیه سلامت دریافت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو