جاذبه‌های گردشگری بدروم را از دست ندهید

257

1399/1/27

02:04


جاذبه‌های گردشگری بدروم را از دست ندهید

بدروم شهری تاریخی و بندری در ترکیه است که دارای آب و هوایی بسیار خوب و سواحلی زیبا است. این شهر در شبه جزیره‌ای سرسبز با مناظری زیبا واقع شده است. در آنجا سفر‌های با کشتی به شکل تفریحی انجام می‌شود و می‌توان انواع تفریحات مختلف و گردش را در شهر بدروم انجام داد. در این شهر مراکز خرید و تفریح زیادی وجود دارد و شامل رستوران‌های بسیار خوبی می‌شود.

هتل‌های ۵ ستاره بدروم اقامتی راحت را در این شهر برای شما به ارمغان می‌آورند. با استفاده از تورهای تفریحی بدروم می‌توانید به این شهر بروید که به شکل هوایی انجام می‌شود. این منطقه توریستی در بهار و تابستان پر از گردشگر می‌شود و مقصد بسیار از توریست‌ها در ایام تعطیلات است. در ادامه می‌خوام بهترین جاذبه‌های این شهر را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به این شهر به آنها سر بزنید.

تئاتر باستانی بدروم

یکی از تئاترهای باستانی که در دوران یونان و روم باستان محلی مهم برای اجرای نمایش‌های مختلف در تور بدروم بوده است تئاتر واقع در ۳ کیلومتر شهر بدروم بوده و تاریخ ساخت آن به دوران پیش از میلاد مسیح باز میگردد.

این آمفی‌تئاتر بزرگ گنجایشی برای ۱۳ هزار نفر را داشته است و امروزه هم به دلیل سالم بودن بیشتر بخش‌های آن محل برگزاری جشن‌ها، مراسم‌ها و کنسرت‌های مختلفی است. انی محل از سال ۱۹۷۳ به یک موزه فضای باز تبدیل شده است و علاقه‌مندان به تاریخ باستان علاقه‌ زیادی به بازدید از آنجا دارند. در دوران روم آنجا محل مبارزه گلادیاتور‌ها بوده است.

موزه باستان شناسی زیر زمینی بدروم

به گزارش سفر باتو ، یکی از بهترین موزه‌های ترکیه در بدروم قرار دارد که در زیر زمین قلعه بدروم واقع شده است. این موزه شامل اثار به دست آمده از زیر آب دریا است و می‌توان آثاری قدیمی از حکومت‌های باستانی قدیمی و تمدن‌های مختلف را در آنجا مشاهده کرد. این موزه بسیار زیبا و دیدنی بوده و در نزدیکی آنجا در آب یک کشتی تاریخی قرار دارد که می‌توان با وسایل غواصی از آن بازدید کرد.

مسجد تپه جیک بدروم

این مسجد به مسجد مسطفی پاشا نیز معروف است و به دستور او این مسجد ساخته شده است و مسجدی با معماری عثمانی در شهر بدروم است. این مسجد نسبت به مساجد بزرگ در استانبول کوچک بوده ولی با همان معماری ساخته شده است و شامل یک مناره بلند می‌شود. در این منطقه به این مسجد مسجد حمام آغا می‌گویند.

قلعه بدروم

قلعه زیبای بدروم یا قلعه سنت پیتر که در جزیره‌ای زیبا ساخته شده است یکی دیگر از جاذبه‌های باستانی این شهر است. این مسجد در کنار دریای اژه منظره‌ای زیبا را شامل می‌شود. این قلعه در سال ۱۴۳۷ ساخته شده است و در سال ۱۵۲۲ به دست حکومت عثمانی افتاد که در آنجا تغییراتی را اعمال کرد که یکی از آن این بود که کلیسای واقع در آنجا را به مسجد تبدیل کردند. این قلعه شامل موزه زیر آبی باستان شناسی هم می‌شود که آن را معرفی کردیم. تور کوش آداسی را با قیمت مناسب خرید کنید.

مراکز خرید بدروم

در بدروم مراکز خرید مختلف و بازار‌های دیدنی وجود دارند. در این شهر می‌توانید انواع قالی و فرش را تهیه کنید و همچنین صنایع دستی و زیور‌آلات مختلف را مشاهده و خریداری کنید. یکی از مراکز خرید خوب بدروم عثمان مینیچرز است که شامل گالری زیبا از آثار هنری و دیدنی می‌شود. در آنجا می‌توانید انواع وسایل هنری و تزئینی را خریداری کنید. در بازار فرش ترکیه در بدروم می‌توانید انواع قالی، قالیچه و فرش را با کیفیت بالا تهیه کنید.

سواحل بدروم

از بهترین نقاط دیدنی و تفریحی بدروم سواحل این شهر است که در داخل و خارج از شهر قرار گرفته‌اند و شامل سواحل مختلف با مناظر زیبا می‌شوند. یکی از سواحل بسیار خوب در شهر بدروم ساحل گوورجینلیک است که در ۲۵ کیلومتری شهر بدروم قرار گرفته است و شامل امکانات مختلف برای ساحل رفتن مانند تخت استراحت، آلاچیق و چتر آفتابی می‌شود.

آنجا دارای ماسه روشن و آبی شفاف است، سواحل خوب دیگر بدروم ساحل گومبت و ساحل بارداکسی هستند. بدروم شامل سواحل بسیار زیبای صخره ای و ماسه‌ای با آب گرم و آرام می‌شود.

تفریحات دریایی بدروم

بدروم شامل انواع تفریحات دریایی می‌شود. آنجا دارای آبهایی بسیار شفاف و تمیز است و می‌توان در این آبها به قایق سواری، تور کشتی کروز و انواع گردشهای دریایی پرداخت که به شکل روزانه انجام می‌شود. آنجا توری به نام تور بلو ویاج دارد که توری یکروزه برای دیدنی نقاط مختلف دریای اژه و مدیترانه است.

در این شهر و در سواحل آنجا می‌تواند جت اسکی سواری، غواصی، اسکی روی آب و انواع فعایت‌های آبی با قایق و وسایل مختلف را انجام دهید. با سفر های پیشنهادی سفر باتو می توانید قیمت مناسب تور مارماریس را رزرو کنید.

رستوران‌های بدروم

یکی از بهترین جاذبه‌های بدروم رستوران‌های این شهر است که شامل انواع غذاهای ترکی، دریایی، مدیترانه‌ای، اروپایی و … می‌شوند. در رستوران‌های مختلف این شهر که در نقاط زیبا با مناظر دیدنی هستند می‌توانید دیدن کنید و غذاهایی خوشمزه و لذیذ را میل کنید. غذاهای دریایی بدروم بسیار لذیذ و با مواد اولیه تازه است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو