اعتراض به نامه سینماگران درباره محیط‌زیستی‌ها

منبع: برترین ها

102

1399/1/27

10:32


روزنامه کیهان به نامه برخی سینماگران درباره فعالان محیط زیست واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان به نامه برخی سینماگران درباره فعالان محیط زیست واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت:

چند تن به‌عنوان سینماگر در بیانیه‌ای که در رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه منتشر شد، خواستار اعطای مرخصی به زندانیانی شدند که آنها را «عقیدتی سیاسی» و یا «فعالان محیط زیست» خوانده بودند!

این بیانیه به دنبال نامه دیگری از تعدادی به اصطلاح سینمایی و سینمایی نویس، انتشار یافت که در آن نامه، خواستار آزادی یکی از مفسدان اقتصادی شده بودند. نامه‌ای که بعدا تعدادی از امضاءکنندگان آن، امضای خود را پس گرفتند.

به نظر می‌آید مدتی است بیانیه‌پراکنی، بدجوری‌گریبان برخی که خود را سینماچی می‌خوانند را گرفته است. پیشتر بیانیه موسوم به 200 امضاء در آذرماه سال گذشته صادر شد. این بیانیه بیش از مطالبات صنفی، حاوی شعر و شعارهایی بود که از طریق همان رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه به این جماعت القاء می‌شد و حتی مدیرعامل خانه سینما در یک برنامه تلویزیونی، آن را علنا یک حرکت نمایشی سیاسی خواند که هیچ کارکرد موثری نمی‌تواند داشته باشد. بیانیه فوق را بعضا کسانی امضاء کرده بودند که سالها از منابع دولتی و شبه دولتی رانت خورده و بیشترین بودجه‌ها را دریافت داشتند.

امروز بنا به آمار رسمی، بیش از 94 درصد از مردم این کشور، تماشاگر و مخاطب این سینما نیستند. اینک آنها در تازه‌ترین بیانیه شان، از نگرانی ابتلای زندانیان عقیدتی سیاسی و همچنین به اصطلاح فعالان محیط زیست به بیماری کرونا سخن می‌گویند. بدون آنکه به حرکت عظیم جهادی ملت در مبارزه با کرونا حتی ‌اشاره کرده و ذره‌ای به این حجم شگفت‌انگیز ایثار و فداکاری و حماسه ملی بیندیشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو