نام بزرگترین ماهی دریا چیست؟

منبع: مینویسم

175

1399/1/27

12:30


نام بزرگترین ماهی دریا

دریا محیط پر رمز و راز و عجیبی است که وجود گونه های مختلف جانداران و ماهی ها در آن، به جذابیت ان افزوده است. آیا تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که چه تعداد ماهی در اقیانوس زندگی می کنند و گونه های مختلف ماهی در چه شرایط زیستی بسر می برند؟

مقاله های متعددی در مورد ماهی ها و شرایط زندگی آنها وجود دارد که همگی خواندنی و جذاب هستند. اما ما می خواهیم به این موضوع بپردازیم که نام بزرگترین ماهی دریا چیست؟

بزرگترین ماهی اقیانوسی

در بین انواع ماهی ها، بزرگترین ماهی اقیانوس، کوسه نهنگ یا (Rhincodon typus) نام دارد که علیرغم اندازه فوق العاده و ظاهر ترسناک، کوسه نهنگ ها معمولاً آرام و خونگرم هستند.

هنگام مواجه با این ماهی اقیانوسی بهتر است که فاصله خود را با آنها حفظ کنید و به آنها احترام بگذارید و فضای مورد نیاز انها تامین شود.

بیشتر بدانید:

آیا ماهی با چشمانی باز می خوابد؟

کوسه نهنگ ها می توانند تا اندازه ۴۰ پا رشد کنند و براساس برخی تخمین ها تا ۴۰ تن وزن داشته باشند! براساس گزارش ها، بزرگترین نهنگ دنیا به اندازه ۶۵٫۶ پا بوده که این اندازه، غیر معمول و عجیب است. آنها دارای سرهای پهن و صاف با پوزه های کوتاه هستند و در قسمت پشت، یک طرح شطرنجی و جالب سفید، زرد و خاکستری دارند.

بطور دقیق مشخص نشده که بزرگترین نهنگ دنیا، چه مدت می تواند زندگی کند ، با این حال دانشمندان معتقدند که تقریباً ۶۰ تا ۱۰۰ سال زندگی می کنند.

همچنین بخوانید:

آیا ماهی ها آب می خورند؟!

در بین انواع ماهی ها، کوسه نهنگ ها در تمام دریاهای گرمسیری و معتدل در سرتاسر جهان یافت می شوند ، آنها ترجیح می دهند در دمای آب ۶۸ -۷۷ درجه فارنهایت زندگی کنند و این دما برای آنها مناسبتر است

کوسه نهنگ ها، ارگانیسم های کوچکی مانند پلانکتون و ماهی مرکب را می خورند که در هنگام شنا با دهان بزرگ و دندان های مخصوص آنها از آب جدا می کنند.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو