آموزش استفاده از موم سرد برای اپیلاسیون بدن + مزایا و معایب

منبع: ستاره

178

1399/1/27

16:08


استفاده از موم سرد برای زدودن موهای زاید، روشی مرسوم است که باعث می‌شود موها از ریشه کنده شود و رویش مجدد آنها حداقل تا دو هفته طول می‌کشد. در این مطلب با طرز استفاده از موم سرد و مزایا و معایت آن آشنا خواهید شد.

آموزش استفاده از موم سرد برای اپیلاسیون بدن

 

ستاره | سرویس آرایش و زیبایی - یک روش موقت برای برداشتن موهای زاید بدن استفاده از موم سرد و موم گرم است. در این روش موها از ریشه کنده شده و بعد از دو تا هشت هفته شروع به رویش مجدد می‌کنند. گفته می‌شود اگر برای چند سال متوالی از موم برای برداشتن موها استفاده شود به تدریج موهای ضخیم، نازک‌تر شده و تراکم‌شان کمتر می‌شود.


طرز استفاده از موم سرد برای از بین بردن موهای زاید

بطور خلاصه استفاده از موم سرد به جهت زدودن موهای بدن باید در چند مرحله ساده انجام شود که در زیر به آن اشاره می‌شود:

۱. ابتدا محل مورد نظر را شسته و کاملا خشک کنید. بلندی موها باید حداقل حدود شش میلی‌متر (تقریبا نیم سانت) باشند، اگر موهای بدن شما کوتاه‌تر است صبر کنید تا به قدر کافی بلند شوند).

۲. در این مرحله مومی که تهیه کرده‌اید را بوسیله دستگاه ماکروویو یا هیتر مخصوص گرم کردن موم (موم داغ کن) حرارت دهید. اما چگونه موم اپیلاسیون را گرم کنیم؟ برای این کار اگر شیشه موم شما کاملا پر باشد باید حدود ۱۵ الی ۲۰ ثانیه و برای شیشه نصفه حدود ۱۰ ثانیه موم را در ماکروویو قرار دهید. در صورتی که به دستگاه ماکروویو دسترسی ندارید، می‌توانید قوطی موم را به مدت ۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید. البته زمان لازم برای گرم کردن موم به قدرت وسیله گرمایی شما هم بستگی دارد و باید باعث شل شدن موم شود تا بتوان از آن استفاده کرد. ولی دقت کنید که موم داغ شده با حرارت بیش از ۵۰ درجه را نباید روی پوست قرار دهید.

۳. از مقداری پودر بچه برای جلوگیری از چسبیدن موم روی پوست خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا موم روی پوست شما نچسبد و فقط روی موهای زاید چسبندگی ایجاد کند. در ضمن با این کار جلوی صدمه رسیدن به پوست خود را نیز خواهید گرفت.

۴. در این مرحله یک لایه نازک موم گرم شده را به وسیله کاردک چوبی و یا فلزی در جهت رویش موها روی بدن بمالید؛ توجه داشته باشید که اگر از موم به صورت لایه ضخیم استفاده شود موها از پوست بیرون نخواهند آمد.

 

موم سرد، عکس موم سرد، اپیلاسیون، موم انداختن


 

۵. پارچه یا پد مخصوص اپیلاسیون را روی قسمتی که موم مالیده شده، گذاشته و با دست خود آن را بر روی بدن خود صاف کنید و ماساژ دهید. این کار برای این است که موم و پد خوب به موها بچسبد.

۶. در مرحله بعد پد رو باید خلاف جهت رویش پوست از بدن جدا کنید . برای این کار بهتر است با یک دست پوست بالای پد را کشیده و با دست دیگر ورقه را خلاف جهت رویش مو بکشید.

۷. شما می‌توانید از یک پد آغشته به موم تا زمانی که چسبندگی دارد برای سطوح دیگر از پوستتان هم بصورت پشت سر هم استفاده کنید.

۸. با موچین قطعات باقی مانده موم رو جدا کنید.

۹. بعد از اتمام کار پوست خود را با آب بشویید.

۱۰. در آخر برای جلوگیری از خشکی پوستتان از لوسیون آبرسان استفاده کنید.

 

آموزش استفاده از موم سرد، مو زدایی، موم سرد، موم گرم

 

آیا استفاده از موم سرد برای صورت صحیح است؟

خیر؛ برای موهای صورت معمولا از موم سرد استفاده نمی‌شود. با اینحال برای از بین بردن موهای زائد پشت لب روش هایی وجود دارد که می توانید آن را در سایت ستاره مطالعه کنید.

 

موهای کدام بخش‌ از بدن را با کمک موم سرد یا گرم برنداریم؟

  • توصیه می‌شود موم انداختن در مناطق زیربغل، کشاله ران و ناحیه تناسلی به دلیل اینکه موهای ضخیم و پرپشتی دارند به دلیل عوارض احتمالی بعدی و تحریک غدد لنفاوی منطقه‌ای، استفاده نشود.
  • در داخل گوش، داخل بینی، مژه، پلک، ناحیه تناسلی آقایان و نوک پستان نیز نباید از موم استفاده شود. برای اپیلاسیون ناحیه تناسلی می‌توانید از روش خاص خود استفاده کنید.

 

عوارض استفاده از موم سرد چیست؟

درد، سوختگی با موم داغ، حساسیت تماسی با موم یا پارچه، انتقال عوامل بیماری زا، خون ریزی و کبودی، کهیر، پارگی پوست، برآمدگی‌های قرمز در سطح پوست، فرو رفتن موها به داخل پوست و تغییررنگ قهوه‌ای در محل رویش موها از عوارض موم انداختن است و فرقی نمی‌کند که شما از موم سرد استفاده کنید یا از موم گرم.

 

چطور عوارضش را کم کنیم؟

  • قبل از انجام کار به جهت رویش موها توجه کنید تا احتمال فرو رفتن مو به داخل پوست و التهاب و چرکی شدن (فولیکولیت) به حداقل برسد. گاهی به دنبال این فولیکولیت‌ها فرد موهای فرو رفته را دستکاری کرده و سعی در بیرون آوردن آنها می‌کند که همین امر به التهاب بیشتر منجر شده و در نهایت قهوه‌ای شدن محل که ممکن است برای مدت‌های طولانی باقی بماند، ایجاد می‌شود.
  • حتما حرارت موم قبل از تماس با بدن باید کنترل شود.
  • قبل از مصرف، تست حساسیت را در قسمت کوچکی از بدن انجام دهید و تا ۲۴ ساعت صبر کنید؛ اگر علائمی دیده نشد ادامه دهید. در صورت بروز حساسیت از ادامه مراحل خودداری نمایید.


احتیاط‌های لازم برای استفاده از موم سرد یا گرم

  • در صورتیکه تحت درمان مشکل پوستی هستید و یا از داروی خاصی در این خصوص استفاده می‌کنید پیش از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت نمایید.
  • کسانی که تحت درمان با داروهای لایه برداری مثل ترتینویین و ایزوترتینویین هستند به دلیل اینکه پوست‌شان راحت‌تر دچار پارگی و شکنندگی می‌شود، بهتر است از موم استفاده نکنند.
  • از موم انداختن در مناطق مبتلا به زگیل، مولوسکوم، عفونت‌های قارچی و باکتریال، خال یا پوست تحریک شده، شکاف دار و آفتاب سوخته بطور جدی اجتناب کنید.
  • از به کار بردن موم سرد در نقاط حساس و آسیب دیده، شکسته، کبود و سوخته جلوگیری کنید.
  • از موم سرد تا ۲ ساعت پس از حمام ، استخر و یا حمام آفتاب استفاده نکنید.
  • برخی از پزشکان، موم انداختن را در افراد مسن، دیابتیک، مبتلایان به وریدهای واریسی یا آنهایی که گردش خون محیطی ضعیفی دارند، توصیه نمی‌کنند؛ زیرا در این افراد احتمال عفونت بیشتر است.
  • خانم‌های باردار می‌توانند از این محصول استفاده کنند. در این افراد قرمزی پوست ممکن است شدیدتر از افراد عادی نمایان شود. در صورت تمایل می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.
  • جدیدا انواع خاصی از موم به بازار آمده که می‌توان از آن دسته به موم جلبک دریایی اشاره نمودکه اگر چه پایه دریایی دارد ولی به هر حال عوارضی مشابه با روش مرسوم موم انداختن و احتمال انتقال عوامل بیماری زای جلبکی دارد.

 

آیا شما نیز تا بحال برای از بین بردن موهای زائد خود از این روش استفاده کرده اید؟ تجربه شما در این خصوص چیست؟ لطفا نظرات و تجربه های خود را از طریق ارسال نظر با سایر مخاطبین ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو