محرومیت ۱.۵میلیارد دانش‌آموز و دانشجو در پی کرونا

منبع: برترین ها

79

1399/1/28

02:52


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محرومیت ۱،۵ میلیارد دانشجو و دانش‌آموز در سطح جهان از کلاس‌های حضوری در دوران کرونا، گفت: با شیوع کرونا شاهد مسوولیت‌پذیری و تلاش وصف ناپذیر معلمان بودیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محرومیت ۱،۵ میلیارد دانشجو و دانش‌آموز در سطح جهان از کلاس‌های حضوری در دوران کرونا، گفت: با شیوع کرونا شاهد مسوولیت‌پذیری و تلاش وصف ناپذیر معلمان بودیم.

به گزارش عصر چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی‌میرزایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر اثر کرونا، جهان گرفتار بزرگترین وقفه آموزشی شده و حدود ۱،۵ میلیارد دانش آموز و دانشجو از حضور در مراکز آموزشی محروم شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ما باید برای مواجهه طولانی مدت با بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: با همکاری سازمان صدا وسیما برنامه‌های آموزشی در کشور اجرا شد اما به علت یکطرفه بودن این آموزش‌ها آنچه که مطلوب ماست به دست نیامده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در همین دوره جلوه‌های زیبایی از مسوولیت‌پذیری و تلاش همکاران ما در آموزش و پرورش مشاهده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی، گفت: در این زمینه یک شبکه آموزشی دانش آموزان با عنوان شاد از نیمه شعبان کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: روش کار این شبکه آموزشی، یک روش ساده و آسان است و همه جوانب امنیتی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه رعایت شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مأموریت‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استفاده از فضای مجازی برای گسترش آموزش‌های پایه است و ما با استفاده از فرصت ایجاد شده تلاش می‌کنیم تا این وظیفه را به انجام برسانیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در شبکه آموزشی شاد، امکان نظارت و مدیریت فرآیند آموزش کاملاً وجود دارد و امکانات فراوانی در این شبکه ایجاد خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته ما نسبت به محدودیت‌های رفتاری در میان دانش آموزان آگاه هستیم و در این خصوص تلاش می‌کنیم تا زمینه‌های دیگری را نیز ایجاد کنیم.

پس از سخنان وزیر آموزش و پرورش، عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی با اشاره به لزوم استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در پژوهش اجتماعی، گفت: می‌توانیم از طریق این شبکه مطالعه دقیقی از وضع خانواده‌ها داشته باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو