حالت دادن مو با ترفندهای ساده اما حرفه ای

حالت دادن مو با ترفندهای ساده اما حرفه ای


منبع: آرگا

314

1399/1/29

10:37


در این مطلب روش هایی ساده برای حالت دادن مو های کوتاه و بلند را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک آن ها بتوانید موهایی خوش فرم و خوش حالت داشته باشید.

روش های زیادی برای فرم دادن به موها وجود دارد و شما می توانید به کمک این روش ها موهایتان را به صورت ساده یا حرفه ای فرم دهید و در مکان های مختلف جذاب و زیباتر به نظر برسید.

روش هایی برای حالت دادن مو ها

برای حالت دادن مو ها می توانید از بیگودی و بابلیس و اتوی مو و پارچه و … استفاده نمایید که انتخاب هر یک از این روش ها به نیاز و وسایلی که در دسترس شما است بستگی دارد.

حالت دادن به مو

روش اول : فرم دادن به موها به کمک بیگودی

ابتدا موهایتان را به کمک نرم کننده بشویید سپس موها را خشک نمایید و بیگودی را دور موهای خود به قسمت داخل بپیچید. توجه داشته باشید که هر چقدر بیگودی بزرگ تر باشد موهای صاف تر می شوند همچنین موها در طول این فرآیند باید به صورت نم دار باشند و اگر موهایتان خشک شدند می توانید مقداری آب به آن ها اسپری نمایید.

فرم دادن به مو با بیگودی

بعد از پیچیدن بیگودی به دور موها مقداری موس یا کرم مخصوص به موها بزنید سپس اجازه دهید تا موهای شما به صورت طبیعی خشک شوند و در صورتی که زمان کافی ندارید می توانید به کمک حرارت سرد سشوار موهایتان را خشک کنید و بعد از خشک شدن موها بیگودی ها را باز نمایید و موهایتان را برس بزنید.

روش هایی برای فرم دادن به مو

روش دوم : فرم دادن به موها به کمک پنکه

ابتدا موهایتان را به کمک نرم کننده بشویید سپس موهای خود را خشک نمایید. توجه داشته باشید که موها باید مقداری نم داشته باشند و در این مرحله می توانید در صورت تمایل از سرم صاف کننده مو روی موهای خود بمالید.

همه قسمت های مو به جز یک قسمت را جمع نمایید و در مقابل پنکه به صورتی بایستید که پشت شما به آن باشد سپس به کمک برس بزرگ موهایتان را برس بکشید. توجه داشته باشید که برس را باید از قسمت ریشه موها به سمت بیرون بکشید و این کار را باید به آرامی انجام دهید تا موهای شما فرصت صاف شدن داشته باشند این روش را برای همه قسمت های موی خود انجام دهید و تا زمانی که از خشک شدن موها به صورت کامل مطمئن نشده اید این روش را ادامه دهید.

حالت به موی بلند

روش سوم : فرم دادن به موها به کمک سشوار

ابتدا موها را بشویید و آب اضافه آن ها را به کمک حوله بگیرید سپس از محصولی مناسب برای صاف کردن موها استفاده نمایید و درجه سشوار را روی سردترین حالت قرار دهید و موها را شانه بزنید و به کمک سشوار آن ها را خشک کنید.

در این روش حالت دادن به مو شما برای خشک شدن موها از حرارت گرم استفاده نمی کنید از این رو خشک کردن موها مقداری طول می کشد و بعد از خشک شدن آن ها نیز برای ثابت ماندن حالت و فرم موها باید از محصولی مناسب استفاده نمایید.

سشوار کردن مو

روش چهارم : فرم دادن به موها به کمک تکه های پارچه

اگر شما به بیگودی دسترسی ندارید می توانید موهایتان را به کمک نرم کننده بشویید سپس آب اضافه موها را بگیرید و پارچه های نخی را به شکل نوارهای دراز برش دهید توجه داشته باشید که پهنای هر یک از نوارها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و اگر تمایل دارید حلقه ها از یکدیگر بازتر باشند می توانید پهنای نوارها را بیشتر کنید.

روش هایی برای حالت دادن مو ها

موهایتان را به چند قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر قسمت را شانه بزنید سپس هر قسمت از موها را دور نوار پارچه ای بپیچید و دو سر پارچه را به یکدیگر گره بزنید. اگر تمایل دارید فر موهایتان زیباتر شود بهتر است آن ها را از قسمت زیر به دور پارچه بپیچید سپس از شب تا صبح صبر کنید و صبح بعد از بیدار شدن نوارهای پارچه ای را باز نمایید و فر موهایتان را حالت دهید.

فر کردن مو با پارچه

روش پنجم : بافتن موها

یکی از ساده ترین روش ها برای موج دار کردن موها بافتن آن ها می باشد. مثل روش های قبلی ابتدا باید موهایتان را بشویید و آب اضافه آن ها را بگیرید سپس موها را از دو طرف به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید و هر طرف از موها را ببافید و به انتهای موهای بافته شده کش ببندید.

 

بافتن مو ها

اگر تمایل دارید موج موهایتان بزرگ تر باشد همه موها را در یک دسته ببافید و اگر تمایل دارید موج موها ریزتر باشد برای بافتن موها آن ها را به قسمت های بیشتری تقسیم نمایید سپس اجازه دهید تا موها به صورت کامل خشک شوند و بافت آن ها را به آرامی باز کنید.

مدل بافت موی ساده

روش ششم : فرم دادن به موهای فر

اگر موهای شما دارای فرم طبیعی می باشد می توانید مقداری آب را به صورت ملایم و یکنواخت روی سطح موهای خود اسپری نمایید سپس اجازه دهید تا موهایتان به صورت طبیعی خشک شوند.

برای حالت دادن به مو های فر به کمک سشوار می توانید سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید سپس به کمک انگشت موها را لوله نمایید و موقع سشوار کردن جهت باد را تغییر بدهید با این روش می توانید به سادگی جذابیت موهایتان را تکمیل نمایید.

برای فرم دادن به موهای فر می توانید آن ها را دور برس بپیچید ولی به سرعت نباید موها را از دور برس باز نمایید و بهتر است مقداری صبر کنید تا موهایتان در همان حالت سرد شوند سپس موها را باز نمایید.

فر کردن مو با سشوار

روش هفتم : حجم دادن به موها

برای اینکه موهایتان حجم داشته باشند و خوش فرم تر به نظر برسند ابتدا باید ریشه آن ها را خشک نمایید سپس انگشتان خود را لای موها ببرید و آن ها را بالا نگهدارید و ساقه موها را سشوار بکشید تا صاف شوند.

اگر تمایل دارید حالت موهای شما بعد از سشوار کشیدن هیچ تغییری نکنند موهایتان باید به صورت کامل خشک شوند همچنین بهتر است از حالت دهنده های مو استفاده نمایید.

حجم دادن به مو

روش هشتم : مدل موی گوجه ای

برای اینکه موهایتان خوش حالت و پف به نظر برسند باید موها را در خلاف رشد طبیعی آن ها سشوار بکشید سپس موهایتان را به روش گوجه ای ببندید.

اگر زمان کافی برای دوش گرفتن ندارید می توانید به کمک شینیون گوجه ای موهای خود را ببندید و روی آن ها ژل یا واکس بدون روغن بزنید تا موهایتان براق تر به نظر برسند.

حالت دادن به مو با شینیون گوجه ای

برای اینکه موهایتان پرحجم تر به نظر برسند بهتر است قبل از خواب آن ها را به کمک شامپوی مخصوص موی خشک بشویید سپس موهایتان را به شکل گوجه ای ببندید و به همان حالت بخوابید.

شینیون گوجه ای

روش نهم : مدل موی دم اسبی

مدل موی دم اسبی از انواع مدل موهای پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها و دختران جوان به شمار می رود و شما می توانید برای دم اسبی کردن موها ابتدا سر را به اندازه ۴۵ درجه به سمت عقب نگهدارید سپس به کمک برس همه قسمت های موی خود را به سمت عقب جمع نمایید و موهایتان را به کمک کش به صورت دم اسبی ببندید.

مدل موی دو اسبی

روش دهم : استفاده از اتوی مو

برای حالت دادن مو می توانید دسته ای از موها را لای گیره اتو مو قرار دهید و باقی مانده موها را دور آن بپیچید و به مدت دو دقیقه صبر نمایید سپس موهایتان را به آرامی باز کنید.

حالت دادن مو با اتوی مو

روش یازدهم : استفاده از پیشانی بند

یکی از انواع روش های موثر برای فر کردن موها بدون استفاده از حرارت پیشانی بند می باشد. ابتدا موهایتان را بشویید و آب اضافه آن ها را بگیرید سپس یک پیشانی بند نرم را انتخاب نمایید و آن را دور سر و روی موهای خود ببندید سپس موهایتان را به صورت تکه تکه به دور پیشانی بند از قسمت خارج به قسمت داخل ببندید تا همه قسمت های موی شما جمع شوند و موهای بسته شده را به کمک سنجاق در جای خود ثابت نمایید و اجازه دهید تا موهایتان به صورت کامل خشک شوند.

مدل موی حالت دار

اگر تمایل دارید موها زودتر خشک شوند می توانید آن ها را به کمک باد سرد سشوار خشک نمایید و در نهایت پیشانی بند را باز کنید و موهایتان را رها سازید همچنین می توانید برای ثابت نگهداشتن فر موها از موس یا اسپری مخصوص مو استفاده نمایید.

حالت دادن به موها با روش های خیلی ساده

در این مطلب روش هایی ساده برای حالت دادن به مو ها را پیش رو داشتید که امیدواریم به کمک آن ها بتوانید به موهای خود حالت و فرم بی نظیری را ببخشید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو