کاهش فشار خون در 2 دقیقه با یک خودکار !!

کاهش فشار خون در 2 دقیقه با یک خودکار !!


منبع: نمناک

779

1398/4/5

13:14


فشار خون بالا بیماریست که با افزایش استرس بدتر می شود برای کاهش دادن آن می توانید از طب فشاری استفاده کنید و ماساژ سر و گوش هم بی تاثیر نیست.

کاهش فشار خون در 2 دقیقه با یک خودکار !!

روش های طبیعی برای کاهش فشار خون در مدت 10 دقیقه یا شاید هم در 2 دقیقه 

اگر سردردهای شدید، خستگی، ضربان قلب نامنظم و درد سینه را تجربه می کنید، احتمالاً از استرس بالا یا فشار خون بالا رنج می برید. این وضعیت می تواند ناشی از استرس، کمبود خواب، چاقی، یا بیماری های اساسی دیگر باشد و گاهی اوقات حتی افراد سالم از آن رنج می برند.خوشبختانه، برخی تکنیک های ساده وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند رگ های خونی و ماهیچه ها را رها کنید تا فشار خون خود را تحت کنترل نگه دارید. 

8 روش موثر برای کاهش سرعت فشار خون بدون استفاده از داروها: 

8. گوش ها و گردن خود را ماساژ دهید:

3 نقطه روی سر و گردن شما وجود دارد که می تواند به شما کمک کند فشار خون خود را در عرض چند دقیقه کاهش دهید:اولین نقطه پشت سر خود را پیدا کنید و یک خط مستقیم را به سمت مرکز ترقوه خود بکشید، که در آن نقطه دوم را خواهید دید، سپس با استفاده از انگشتان خود به آرامی گردن خود را با حرکات نرم بالا و پایین بکشید.

این کار را 10 بار در هر دو طرف گردن خود تکرار کنید. 

نقطه سوم در صورت شما در کنار نرمه گوش و حدود 1 / 2 سانتیمتر از گوش شما قرار دارد، آن را در هر طرف با نوک انگشتان خود برای حدود یک دقیقه در یک حرکت دایره ای در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

ماساژ دادن پوست در این مناطق باعث تسکین تنش در ماهیچه های گردن می شود و جریان خون درست را به مغز شما باز می گرداند. 

ماساژ سر و گوش

کاهش فشار خون بدون استفاده از دارو

روش های عالی برای کاهش فشار خون

7. طب فشاری را امتحان کنید:

20 GB یا پول باد یکی از موثرترین نقاط فشاری برای درمان فشار خون بالا است، شما می توانید این نکات را درست در پایه جمجمه، در افسردگی دو طرف ستون فقرات خود پیدا کنید.

هر دو را به طور همزمان با استفاده از یک فشار ثابت اما ملایم فعال کنید و بر روی آن ها فشار دهید، در یک یا دو دقیقه احساس خواهید کرد که سردرد شما خیلی بهتر شده است. 

6. تمرین با پره های بینی چپ:

نفس عمیق بینی چپ به شما کمک می کند تا میزان فشار خون خود را با رها کردن رگ های خونی خود و کاهش هورمون های استرس کنترل کنید.

چگونه می توان این کار را انجام داد:روی زمین بنشینید و یا در صندلی راحت با پشت صاف بنشینید.

دست چپ خود را روی شکم تان قرار دهید، سوراخ بینی راست خود را با انگشت شست راست خود ببندید، از سوراخ بینی چپ خود نفس عمیق بکشید، چند ثانیه صبر کنید، سپس مجددا نفس بکشید، به آرامی نفس بکشید و تنها از طریق سوراخ بینی چپ خود به مدت 3 تا 5 دقیقه، نفس عمیق بکشید. 

5. استفاده از تنفس زنبوری را امتحان کنید:

تنفس زنبوری، به شما کمک خواهد کرد تا ذهن خود را راحت کرده و از سردرد و میگرن مرتبط با فشار خون خلاص شوید. 

چگونه می توان این کار را انجام داد:روی زمین در یک موقعیت راحت با پشت صاف بنشینید، انگشت سبابه خود را روی غضروف هر دو گوش قرار دهید، نفس عمیقی بکشید، وقتی نفس خود را به بیرون می دهید، مانند صدای زنبور وزوز درست کنید و در همان زمان فشار ملایمی روی غضروف گوش خود وارد کنید.

این تمرین را 7 تا 10 بار تکرار کنید. 

درمان فشار خون

کاهش دادن و پایین آوردن عدد فشار خون

چگونه فشار خون را کاهش دهیم؟

4. به موسیقی کلاسیک گوش دهید:

مشخص شده است که گوش دادن به موسیقی آرامش بخش مانند کلاسیک، سلتیک، یا هندی می تواند به کاهش سطح فشار خون شما کمک کند، به خصوص اگر آن را با تمرینات تنفسی یا مدیتیشن ترکیب کنید.

این اتفاق می افتد چون این نوع موسیقی اثر آرامش بخشی روی بدن شما ایجاد می کند و هورمون استرس، کورتیزول را کاهش می دهد. در بخش سلامت نمناک پیشازاینهم اشاره کردیم که محققان معتقدند که موسیقی که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند، معمولاً تغییرات کمی در حجم یا ریتم دارد. 

3. یک لیوان آب بنوشید: 

در برخی موارد فشار خون بالا می تواند ناشی از کمبود آب بدن باشد، وقتی آب بدنتان کم می شود، حجم خون در بدن کاهش می یابد و مقاومت محیطی شما افزایش می یابد.

برای اجتناب از این شرایط، هر بار که علائم فشار خون را احساس می کنید، سعی کنید یک یا 2 لیوان آب خالص بنوشید، این به شما کمک می کند تا میزان کافی خون در بدن خود را بازیابی کرده و فشار خون تان را کاهش دهید. 

2. در ساواسانا آرام بگیرید:

در ساواسانا می توانید ضربان قلب و فشار خون خود را کاهش دهید.

فقط روی کمر خود دراز بکشید, چشم هایتان را ببندید و سعی کنید تمام ماهیچه های بدن تان را آرام کنید. استراحت کنید و در این حالت بمانید، علاوه بر برگشت فشار خون به حالت عادی, به تعادل سیستم عصبی شما نیز کمک می کند. 

تمرین ساواسانا

ریلکسیشن برای کاهش فشار خون

ترفندهایی جالب موثر در کاهش فشار خون

1. پاهای خود را در آب گرم بگذارید و خیس کنید:

گذاشتن پاهای خود در آب واقعاً گرم اما قابل تحمل به شما کمک می کند تا سر و گردن خود را خنک نگه دارید و از هجوم خون به مغز جلوگیری کنید. یک سطل یا یک لگن بردارید و آن را با آب گرم پر کنید.

سپس روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را برای چند دقیقه در آب قرار دهید، خون از سرتان به سمت پاهای شما حرکت می کند و فشار خون شما به آرامی به حالت عادی بازمی گردد. 

روش ویژه ی کاهش سریع فشار خون با یک تمرین آسان طب فشاری برای حفظ کنترل فشار خون

هنگامی که یک توپ استرس را فشار می دهید, ممکن است به شما کمک کند انعطاف پذیری رگ های خونی خود و توانایی آن ها برای استراحت را بهبود دهید. این تمرین را 12-15 دقیقه و 3 بار در هفته انجام دهید، بعد از یک ماه, سطح فشار خون شما باید تا 10 % کاهش یابد. 

یک ترفند برای کاهش فشار خون خودتان: 

دانستن این نقطه فشاری خوب است و پیدا کردن آن بسیار آسان است، این نقطه در نوک انگشت میانی هر دو دست قرار دارد، با یک خودکار روی آن را فشار دهید و حداقل یک دقیقه صبر کنید تا فشار خون خود را کاهش دهید. بخش سلامت نمناک اشاره می کند که به یاد داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست, اگر داروی خود را در دسترس ندارید, اولین ترفند کمک های اضطراری است.

طب نقطه ای

 

کاهش فشار خون با طب فشاری

فشار خونتان را در 2 دقیقه کاهش دهید:

نقطه فشاری دیگر که می تواند تفاوت زیادی در حال شما ایجاد کند ، در هر دو کف پا است.

انگشت خود را در امتداد خط بین انگشت بزرگ و دومی پایتان قرار دهید، این نقطه در تو رفتگی درست قبل از اینکه انگشتتان به استخوان برسد، قرار دارد.

برای 3 ثانیه فشار عمیقی اعمال کنید, و سپس برای 5 ثانیه استراحت دهید، ماساژ را 2برای دقیقه تکرار کنید, سپس همان کار را روی پای دیگر انجام دهید. 

 

سریعترین روش کاهش فشار خون در خانه طی 2 دقیقه + روش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو