به گزارش پایگاه خبری المسیره، درهمین ارتباط جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در ۸ نوبت منطقه «صلب» واقع در شهرستان مجزر استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های سعودی همچنین در ۷ نوبت مناطقی در شهرستان «خب و الشغف» و «الحزم» استان جوف را نیز هدف قرار دادند.

هنوز در خصوص تلفات یا خسارت های احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است.

در استان الحدیده نیز نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش بس در این استان، به حملات موشکی و توپخانه خود به شهرستان تحت محاصره «التحیتا» ادامه دادند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه گذشته به طور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است؛ اما هنوز از اعلام آتش بس یکجانبه عربستان در جنگ یمن ساعاتی نگذشته بود که ائتلاف سعودی بامداد همان روز حملات همه جانبه ای را در شمال یمن آغاز کردند و ائتلاف دوباره نشان داد که حتی برای چند ساعت نیز به قول و وعده های خود پایبند نیست.

در همین پیوند، «محمد عبدالسلام» سخنگو و رییس هیأت انصارالله در مذاکرات صلح یمن، گفت: آتش بس اعلام شده از سوی عربستان، کلاهبرداری و برای گمراه کردن افکار و اذهان جهانیان است.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.