معرفی سریال‌های ویژه تلویزیون در ماه رمضان ۱۳۹۹

معرفی سریال‌های ویژه تلویزیون در ماه رمضان ۱۳۹۹


286

1399/1/30

03:54


ماه رمضان از جذاب‌ترین بازه‌های صدا و سیما و تلویزیون ملی است. امسال سه سریال ویژه از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود: «نون.خ ۲»، «زیرخاکی»، « سرباز»‌ و «پدر پسری»

معرفی سریال‌های ویژه تلویزیون در ماه رمضان ۱۳۹۹

۲۶ دقیقه پیش
ماه رمضان از جذاب‌ترین بازه‌های صدا و سیما و تلویزیون ملی است. امسال سه سریال ویژه از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود: «نون.خ ۲»، «زیرخاکی»، « سرباز»‌ و «پدر پسری»

معرفی سریال‌های ویژه تلویزیون در ماه رمضان ۱۳۹۹

اختصاصی سلام سینما- چیزی تا ماه مبارک رمضان باقی نمانده است. این ماه یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازه‌های صدا و سیما و تلویزیون ملی است. امسال در ماه رمضان سه سریال ویژه رمضانی از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد: «نون.خ ۲»، «سرباز» و «زیرخاکی » و «پدر وسری». امسال با توجه به شرایط خاص شیوع بحران کرنا و در خانه ماندن مردم، پخش بعضی از این ویژه برنامه‌ها زودتر شروع شده‌اند. در اینجا نگاهی اجمالی به این سریال‌ها انداخته‌ایم.

 

سریال « نون.خ - فصل 2»

نون خ ۲- سریال های رمضان ۹۹

پخش از شبکه ۱ سیما

کارگردان: سعید آقاخانی

خلاصه داستان:

در این فصل داستان از ادامه این ماجرا شروع شده که نورالدین در حال پرداخت بدهی‌های خود است. اما اتفاقات تازه‌ و متفاوتی رقم خواهد خورد که ارتباط چندانی با فصل قبلی ندارند.

«نون خ۲» برای پخش در ماه رمضان آماده شده اما از جمله برنامههایی بود که به دلیل شیوع کرونا زودتر از موعد روی آنتن رفت تا اسباب سرگرمی این شب‌های رخوت‌بار قرنطینه شود. هم‌اکنون این سریال هرشب ساعت ۲۲ پخش می‌گردد.

هرچند بازیگران و کاراکترها همان چهره‌های آشنای فصل اول هستند، اما داستان به کلی تغییر کرده و زلزله کرمانشاه هم بخش اصلی از خط روایی را شامل می‌شود. البته فیلمبرداری «نون خ۲» در نیمه کار تعطیل شد و تنها قسمت‌های آماده شده هم اکنون پخش می‌شوند و پایان کار می‌رود برای بعد از عادی شدن شرایط.

 

سریال « زیرخاکی»

زیرخاکی- سریال های رمضان ۹۹

پخش از شبکه ۱ سیما

کارگردان: جلیل سامان

خلاصه داستان:

قصه این مجموعه درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» می‌گردد و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می‌شود.

 

در واقع «زیرخاکی» ‌و «نون خ۲» هردو سریال های ویژه شبکه ۱ برای ماه مبارک رمضان هستند که پخش «زیر خاکی» ‌بعد از سریال سعید آقاخانی آغاز خواهد شد. «زیر خاکی» برای شبکه سه سیما ساخته شده بود اما از آنجا که ساخت «نون.خ۲» به پایان نرسیده است، بعد از پخش قسمت‌های آماده، این سریال آنتن شبانه را در ماه رمضان در شبکه اول پر خواهد کرد. «زیر خاکی» مایه هایی کمدی دارد و ترکیب بازیگرانش امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

 

سریال « بچه مهندس 3»

بچه مهندس۳- رمضان ۹۹

پخش از شبکه ۲ سیما

کارگردان: علی غفاری

خلاصه داستان:

 فصل سوم «بچه مهندس» داستان جواد جوادی در دوران جوانی و ماجراهایی است که در دانشگاه برای او اتفاق می‌افتد… این سری سریال در ادامه داستان دو فصل قبلی است اما گروه بازیگران مشابهی ندارد و بسیاری تازه وارد هستند. «بچه مهندس ۳»‌ یکی از اولین سریال‌هایی بود که برای پخش در ماه مبارک رمضان آماده شد.

نویسنده سریال درباره فصل جدید چنین می‌گوید: در این فصل نیز می‌خواهیم همانطور که در فصل ۲ نشان دادیم روی خط قرمزها بند بازی کنیم و با توجه به بازخوردهایی که از بخش نوجوانی جواد دریافت کردیم کاملا متوجه شدیم که مخاطب با کدام قسمت‌ها ارتباط خوبی برقرار کرده که بتوانیم همان‌ها را در فصل سه نیز داشته باشیم.

 

سریال « سرباز»

سرباز سریال های رمضان ۹۹

پخش از شبکه ۳ سیما

کارگردان: هادی مقدم دوست

خلاصه داستان:

این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی‌اش است و در خلاصه داستان آمده که در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع، شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

«سرباز» عاشقانه‌ای حماسی است که در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه سه سیما تولید شده است. با توجه به وقوع سیل در شهرهای مختلف ایران فیلمنامه سریال «سرباز» نوشته دچار تغییرات شد و به منظور همدردی با مردم و در جهت به روز شدن هر چه بیشتر قصه، سکانس های مربوط به مناطق زلزله زده این فیلمنامه به مناطق سیل زده تغییر پیدا کرد.

تصویربرداری سریال سرباز به کارگردانی هادی مقدم دوست با گذشت ۱۹ ماه از زمان تصویربرداری در مشهد پایان یافت درحالیکه در بسیاری از شهرها از جمله تهران، لواسان، ساوه، قم، زاهدان، اهواز، خرمشهر، آبادان، زابل، قزوین، دماوند، پرند، مشهد و در کشور عراق در شهرهای کربلا و نجف، نیز تصویربرداری آن صورت گرفت.

از مثلث هادی مقدم دوست، حمید نعمت الله و محمدرضا شفیعی می‌توان انتظار یک سریال جذاب و جالب توجه را داشت.

 

سریال «پدر پسری»

سریال های رمضان ۹۹- پدرپسری

پخش از شبکه ۵ سیما

کارگردان: محمدرضا حاجی‌غلامی

خلاصه داستان:

این سریال اقتباسی از کتاب «آخرین نشان مردی» به قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک (هر قسمت آن قصه‌ای مجزا دارد) پخش می‌شود.

شبکه پنج سیما زودتر از دیگر شبکه ها سریال های خود را آماده کرد. «پدر پسری»‌ در ۴۰ قسمت روایت می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو