تضمین امنیت جامعه با تولید یک ماسک بیشتر / روایت حمید شریف‌زاده‌ از کارگاه خیریه تولید ماسک در بنیاد رودکی

98

1399/1/30

12:22


حمید شریف‌زاده: یکی از اهداف بزرگ تمام کسانی که با این پویش همراهی می‌کنند این است تا دست یک سری افراد سودجو که از این شرایط سوءاستفاده کرده و با افزایش قیمت‌ها تنها به فکر سودجویی خود هستند و از آب گل‌الود ماهی می‌گیرند، بریده شود.

تضمین امنیت جامعه با تولید یک ماسک بیشتر / روایت حمید شریف‌زاده‌ از کارگاه خیریه تولید ماسک در بنیاد رودکی

سرویس تئاتر هنرآنلاین، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، بنیاد رودکی با همراهی هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، میزبان کارگاه تولید ماسک‌های بهداشتی شده است. فعالیت این کارگاه در قالب یک پویش خیرخواهانه و با شعار "با همدلی در برابر هجوم کرونا پیروزیم" است.

این کارگاه به مسئولیت حمید شریف‌زاده کارگردان و بازیگر تئاتر، جمعی از هنرمندان، خیرین و کارکنان بنیاد رودکی برپا شده است و یک گروه درمانی و نظارتی از وزارت بهداشت در طول برگزاری این کارگاه نظارت‌های بهداشتی لازم را انجام می‌دهند.

حمید شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این پویش گفت: اکنون در تالار حافظ مشغول دوخت ماسک به منظور ارسال به شهرستان‌ها و مناطق محروم هستیم. ضمن اینکه با جمع‌آوری کمک‌های نقدی نیز بسته‌های ارزاقی چون برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات و... نیز تهیه کرده که به همراه ماسک‌، مواد ضدعفونی‌کننده و دست‌کش‌های خریداری شده به این مناطق فرستاده می‌شود. مدیران بنیاد رودکی با حمایت‌های مالی و معنوی بسیاری از جمله در اختیار قرار دادن فضا و همچنین همکاری و کمک‌های مالی و فراهم کردن تجهیزاتی، این پویش را همراهی می‌کنند.  بنیاد رودکی 28 چرخ خیاطی را در اختیار ما قرار داد و پارچه و دیگر ملزومات نیز از سوی خیرین و مردم به این پویش اهدا می‌شود.

او در ادامه افزود: علاوه بر این کارگاه، کارگاه دیگری نیز در شرق تهران داریم که در حال فعالیت است و در مجموع حدود 8000 ماسک طی روز از طریق این دو کارگاه تهیه و تولید می‌شود. در این کارگاه همه افراد با همدلی بسیار از صبح تا پاسی از شب در تلاش هستند تا گوشه‌ای از این پویش را بگیرند.

IMG637163558776440692

این بازیگر درباره آغاز فعالیت این پویش عنوان کرد: من و دوستان از پیش از ایام نوروز و در اوایل شیوع کرونا ویروس اقدام به برپایی کارگاهی به منظور تولید ماسک در شرق تهران کردیم که ملزومات آن از سوی خیرین تامین می‌شد. سپس بر آن شدم تا کارگاهی را در مرکز شهر به این منظور برپا کنم و طی پیگیری‌های انجام شده حوزه هنری اعلام همکاری کرد و در نظر داشت چند سوله ورزشی را در اختیار ما قرار دهد اما زمانی‌که از سوی بنیاد رودکی نیز به ما اعلام شد که امکان آن را داریم که در تالار حافظ این مجموعه فعالیت کنیم متوجه شدم که بنیاد رودکی چندین چرخ خیاطی نیز دارد و بر این اساس گزینه بهتری برای فعالیت ما بود چراکه در صورتی‌که قرار بود این کارگاه را در مکان دیگری برپا کنیم نیاز به چرخ خیاطی داشتیم و بدین منظور باید فراخوانی برای تهیه چندین چرخ خیاطی نیز منتشر می‌کردیم.

او همچنین اضافه کرد: در ابتدا بنیاد رودکی چهار چرخ خیاطی در اختیارمان قرار داد که در ادامه بیست و سه چرخ خیاطی نیز به آن اضافه کرد و ما اکنون در این کارگاه در مجموع بیست و هفت چرخ خیاطی در اختیار داریم. آقایان افضلی، مسگر خویی و فرج‌الهی در راستای حمایت از این پویش همکاری‌های بسیار زیادی با ما داشتند. این امکان وجود نداشت تا این پویش به صورت فردی پیش رود و به منظور پیشبرد آن نیاز به حمایت مردم، هنرمندان، رسانه و مدیران است تا بتوانیم حجم تولید را افزایش دهیم که شاید بتوان کمک حداقل ناچیزی انجام شود. در این شرایط برخی از شهرستان‌‌ها و مناطق محروم به شدت به ماسک نیاز دارند بنابراین هرچه این پویش گسترده‌تر شود با توجه به حجم درخواست‌ها هنوز کم است. چند روزی است که در بحث تولید شیلد محافظ صورت نیز وارد شده‌ایم و احتمالاً از چند روز آینده تولید شیلد نیز راه‌اندازی خواهد شد.

شریف زاده در ادامه صحبت‌هایش درباره هدف از برپایی این پویش اظهار کرد: یکی از اهداف بزرگ من و یکی از دغدغه‌های تمام کسانی که با این پویش همراهی می‌کنند؛ این است تا دست یک سری افراد سودجو که از این شرایط سوءاستفاده کرده و با افزایش قیمت‌ها تنها به فکر سودجویی خود هستند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند، بریده شود تا مردم به راحتی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار داشته باشند. ما هر آنچه در توان داریم را انجام می‌دهیم اما به اعتقاد من زور و بازوی این افراد سودجو بیشتر از ماست. در این وضعیت مجبور هستیم تا پارچه را به چندین برابر قیمت تهیه کنیم و حتی اقدام به تهیه کش از شهرستان کردیم چراکه قیمت آن در تهران بسیار بالاست.

او با بیان اینکه باید همه افراد جامعه همت کنند تا این شرایط مدیریت و کنترل شود، تصریح کرد: بسیار دردناک است زمانی‌که با افرادی روبرو می‌شویم که قدرت تهیه ماسک را ندارند. چرا ماسکی که باید قیمت تمام شده آن حدود دویست تومان باشد به قیمت هزار تومان تمام شود؟

این کارگردان در ادامه اضافه کرد: اقشار مختلفی از جامعه از هر صنفی این روزها مشغول همکاری با این پویش هستند و در هر شیفت حدود سی و پنج نفر با ما همکاری دارند.

او در پاسخ به این پرسش که اکنون علاقمندان به کمک به این پویش چگونه می‌توانند شما را یاری کنند، گفت: این روزها با توجه به تعطیلی آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها اکنون در بحث تهیه وعده غذایی برای افرادی که با ما همکاری می‌کنند دچار مشکل هستیم. افراد علاقمند به کمک می‌توانند نذورات خود را که قالباً در ایام محرم و صفر در نظر گرفته‌اند را در این پویش ادا کنند. همچنین خیرین می‌توانند کش، ملزومات مورد نیاز و پارچه مناسب تهیه ماسک که مورد تایید وزارت بهداشت است را نیز در اختیار ما قرار دهند. بنیاد رودکی در این راستا حمایت‌های بسیاری تاکنون انجام داده و هر روز نیز آن را افزایش می‌دهد و بسیار از آن‌ها سپاسگزاریم. امکان تولید یک ماسک بیشتر امنیت یک فرد را تضمین خواهد کرد.

شریف‌زاده درباره راه‌های کمک به این پویش عنوان کرد: به منظور جلوگیری از حواشی ما امکان آن را نداریم تا شماره‌حسابی را به این منظور اعلام کنیم اما علاقمندان به همیاری می‌توانند به صورت حضوری به تالار حافظ مراجعه کنند و یا از طریق صفحه من در اینستاگرام با من در تماس باشند.

او در پایان یادآور شد: از مسئولان و خیرین درخواست می‌کنم این پویش را مورد حمایت بیشتر قرار دهند تا کارگاه مجهزتر شود و وسعت این کار افزایش یابد تا بتوانیم شهرستان‌ها، روستاها و مناطق محروم بیشتری را مورد حمایت قرار دهیم. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو