سن پگاه آهنگرانی

یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی پگاه آهنگرانی است. او در یک خانواده هنرمند متولد شده و بزرگ شده و به همین علت هم برخی بر این اعتقاد هستند که مسیرش برای ورود به عرصه بازیگری در مقایسه با افراد معمولی خیلی راحت تر بوده است.

پگاه آهنگرانی در دختری با کفش های کتانی توانست به شهرت برسد. در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل پگاه آهنگرانی مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم. در ادامه آدرس اینستاگرام پگاه آهنگرانی را هم درج کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی است که در تاریخ ۲ مرداد سال ۱۳۶۳ در اراک به دنیا آمده است. وی علاوه بر بازیگری مستند ساز هم هست و در عرصه تهیه کنندگی و تدوین هم دستی بر آتش دارد. خوب است بدانید که نام کامل این بازیگر پگاه آهنگرانی فراهانی است. پگاه از سال ۱۳۶۹ تا کنون به شکل حرفه ای در این عرصه مشغول به فعالیت است.

در مورد علت عدم فعالیت پگاه آهنگرانی در تلویزیون هم باید گفت که او گفته است که چون در تلویزیون کارهای ضعیفی ارائه می شود، من هیچ وقت در تلویزیون ایران کار نمی کنم. البته او اشاره کرده است که هر جای دنیا هم باشد و کار ضعیف ارائه شود من در آن کار نمی کنم.

بیوگرافی پگاه آهنگرانی

تحصیلات پگاه آهنگرانی

در مورد میزان تحصیلات پگاه آهنگرانی باید بدانید که وی ترک تحصیل کرده رشته موسیقی در مقطع هنرستان است.

خانواده پگاه آهنگرانی

پگاه در یک خانواده هنرمند متولد شده است. مادر پگاه آهنگرانی منیژه حکمت است که از جمله کارگردانان زن مشهور ایرانی به شمار می رود. پدر پگاه آهنگرانی هم جمشید آهنگرانی نام دارد که او هم از جمله کارگردان موفق سینما ایران به شمار می رود. پگاه دارای یک خواهر هم هست. نام خواهر پگاه آهنگرانی هم مهشید آهنگرانی است.

در مورد بیوگرافی منیژه حکمت هم باید گفت که او در سال ۱۳۴۱ در اراک به دنیا آمده است. وی از جمله تهیه‌کنندگان و کارگردانان موفق ایرانی به شمار می رود. اولین فیلم به کارگردانی او زندان زنان نام داشت و پس از آن هم فیلم سه زن و لالایی را ساخت. منیژه حکمت از سال ۱۳۷۴ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه سینمای کشورمان فعال است.

ازدواج پگاه آهنگرانی

در مورد بیوگرافی جمشید آهنگرانی هم باید بدانید که او در سال ۱۳۳۸ در اراک به دنیا آمده است. نام کامل او جمشید آهنگرانی فراهانی است. وی علاوه بر کارگردانی در زمینه طراحی صحنه و لباس هم در کارنامه هنری اش سابقه فعالیت دارد. جمشید آهنگرانی دو فیلم شبیخون و جوانمرد را کارگردانی کرده است.


ازدواج پگاه آهنگرانی

در مورد وضعیت تاهل پگاه آهنگرانی باید باید گفت که او ازدواج نکرده است و مجرد است. در برخی از سایت های خبری در مورد پگاه آهنگرانی و همسرش اطلاعات کذبی منتشر شده است و حتی عکس همسر پگاه آهنگرانی را منتشر کرده اند که باید گفت همه این عکس ها و اطلاعات کذب است و این بازیگر زن مشهور ایرانی هنوز ازدواج نکرده است.

به شهرت رسیدن پگاه آهنگرانی

این بازیگر مشهور ایرانی در سال ۱۳۷۷ در فیلم سینمایی دختری با کفش های کتانی بازی کرد که به خاطر این نقش آفرینی جوایز زیادی را دریافت کرد و برای این فیلم هم به شهرت رسید و بعد از آن در فیلم های دیگر هم خوش درخشید.

حواشی پگاه آهنگرانی

حواشی پگاه آهنگرانی

جزییات دستگیری پگاه آهنگرانی

بعد از دعوت دویچه وله از بازیگر ایرانی، پگاه آهنگرانی، وی قرار شد از ۱۳ تا ۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۰ برای پوشش وبلاگی جام جهانی فوتبال زنان سال ۲۰۱۱ به کشور آلمان سفر کند. وقتی او برای این سفر اقدام کرد مقامات ایرانی از خروج او از کشور جلوگیری کردند و در تاریخ ۱۹ تیر ماه همان سال بوسیله پنج نفر از اعضای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در منزل شخصی ‌اش دستگیرشد و مورد بازجویی قرار گرفت.

خبر دستگیر شدن پگاه آهنگرانی پس از چندی تایید شد. اما کماکان برخی از سایت ها و منابع خبری این اتفاق در مورد این بازیگر را تکذیب می کردند و به نقل از مادر پگاه آهنگرانی اعلام می کردند که وی به تازگی و برای ارائه برخی توضیحات احضار شد اما مشکل خاصی برای او به وجود نیامده است.

گفتنی است که این بازیگر پیش از دستگیر شدن، درباره تبعات دعوتش به کشور آلمان به دویچه‌ وله گفته بود: «یک روز قبل از رفتن به آلمان، از سوی وزارت اطلاعات ایران با من تماس گرفته شد و عنوان شد که به فرودگاه برای این سفر مراجعه نکنم در غیر اینصورت در فرودگان بازداشت خواهم شد.» به همین علت وی قید سفر به آلمان را زده بود!

ذکر این نکته در مورد پگاه آهنگرانی در این جا لازم است که وی پیش از این اتفاق هم در مرداد ماه سال ۱۳۸۸ و پس از بروز و گسترش اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن سال که دور دهم انتخابات این کرسی به شمار می رفت، برای ارائه برخی توضیحات به دادسرای انقلاب احضار شده بود. این احضار او به این علت بود که پگاه آهنگرانی عضو ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری بود. گفته های دیگر در مور بازداشت شدن پگاه حاکی از آن است که او مستندی درباره مسعود ده نمکی کارگردان فیلم اخراجی ‌ها و از رهبران سابق انصار حزب‌الله تهیه کرده بود که این مستند در برنامه آپارات شبکه فارسی بی ‌بی ‌سی به نمایش درآمد. خود این بازیگر پس از بازداشت هم اعلام کرده بود که به دلیل ساخت مستند ده نمکی ‌ها به وسیله وزارت اطلاعات مورد بازخواست قرار گرفته ‌است.

پگاه آهنگرانی در کنار مهتاب کرامتی

پگاه آهنگرانی در کنار مهتاب کرامتی

اعتراضات مردمی در مورد بازداشت پگاه آهنگرانی بالا گرفت و مردم در سالن برخی از سینماها نسبت به این اقدام معترض بود و با فریاد زدن نام او خواستار رهایی او شدند. گفتنی است که افراد صاحب نام و برخی چهره ها هم به این اتفاق برای پگاه واکنش نشان دادند. از جمله این معترضان می توان به خانه سینمای ایران، انجمن بازیگران سینمای ایران، منیژه حکمت و هم ‌چنین حزب سوسیال دموکرات آلمان و حزب سبزهای آلمان اشاره کرد. جمعی از فعالان سیاسی، هنرمندان و زندانیان سیاسی از قبیل حسین زمان، مصطفی تاج ‌زاده و فخرالسادات محتشمی ‌پور هم از جمله افرادی بودند که خواهان آزادی پگاه آهنگرانی شدند.

پگاه آهنگرانی که در زندان اوین به سر می برد بالاخره توانست از زندان بیرون بیاید. سخنگوی وقت قوه قضاییه در مورد علت بازداشت او اعلام کرده بود که یک نهاد امنیتی درخواست بازداشت این بازیگر را داده است و مساله وی هیچ ربطی به عرصه سینما ندارد.

در زمان آزادی او جمعی از هنرمندان از جمله حبیب رضایی، رخشان بنی‌اعتماد، رسول صدر عاملی، جعفر پناهی، پرویز پرستویی، مهناز افشار، کامبوزیا پرتوی و منیژه حکمت در مقابل زندان اوین حاضر شده و تا نیمه شب تاریخ ۳ مرداد سال ۱۳۹۰ در انتظار آزادی او ماندند اما به آنها اعلام شد که آزادی او منتفی شده است! اما در نهایت پگاه آهنگرانی به همراه مهناز محمدی که مستند ساز است، در تاریخ ۵ مرداد سال ۱۳۹۰ پس از تحمل ۱۷ روز حبس انفرادی در زندان اوین با سپردن وثیقه به مبلغ صد میلیون تومان توانست آزاد شود. به خانواده او اجازه داده نشد تا برای آزادی او در مقابل اوین حاضر شوند و ماموران خودشان او را به خانه اش رساندند و به هیچ رسانه ای اجازه مصاحبه با او داده نشد!

جزییات دستگیری مجدد پگاه آهنگرانی

این بازیگر در تاریخ ۶ آبان سال ۱۳۹۲ مجدد دستگیر شد. در این تاریخ از سوی مادر پگاه این خبر منتشر شد که پگاه آهنگرانی به ۱۸ ماه حبس تغذیری در دادگاه بدوی محکوم شده است و از طریق دادسرای امنیت تهران هم به مدت سه سال ممنوع الخروج شده است! حکم ممنوع الخروج بودن او برایش ضررهای هم داشت. از جمله او به‌رغم دعوت شدن از سوی جشنواره ‌های مختلف، نتوانست در آنها حاضر شود. مثلا فیلم دربند که این بازیگر برای نقش آفرینی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده بود، بدون حضور وی در جشنواره شیکاگو، ایلینوی اکران شد.

این نکته را هم باید در پایان این حاشیه آهنگرانی افزود که وی از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در تاریخ ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۲ همراه با سایر اصلاح ‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی بابت انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آن سال به شکل علنی حمایت کرد.

جزییات دستگیری مجدد پگاه آهنگرانی

جزییات تصادف پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی در طول زندگی اش یک بار شاهد بروز اتفاق تلخ بوده است. در این مورد جزییات این حادثه باید بدانید که او در سال ۱۳۸۶ در فیلم آتش سبز بدون حضور بازیگر بدل در زمان فیلمبرداری به دلیل سقوط دچار شکستگی مهره های کمر شد و تا مدت ها به دلیل عوارض ناشی از آن بستری بود.

جزیات درگیری پگاه آهنگرانی و مهناز افشار

مصاحبه جنجالی پگاه آهنگرانی در سال ۱۳۹۸ باعث شد تا بین او و مهناز افشار یک برخورد مجازی رخ دهد. به طوری که حتی پای مادر پگاه آهنگرانی هم وسط آمد. داستان از این قرار بود که در سال ۹۸ که پگاه به ‌عنوان داور به جشنواره «باتومی» گرجستان دعوت شده بود، او نتوانست به این کشور سفر کند و علت آن هم حکم ممنوع الخروجی او بود. این بازیگر سینما و تئاتر که از این اتفاق ناراحت شده بود در جدیدترین مصاحبه خود به انتقاد از بازیگرانی پرداخت که در فضای مجازی در هر موردی اظهار نظر می کنند!او خود چند سالی است بخصوص بعد از دستگیر شدنش که در این فضا هیچ گونه فعالیتی ندارد و از هیچ گروه و فردی هم حمایت نکرده است. البته او در مورد این سکوت مجازی اش گفته بود که این رفتار من از سر ترس نیست و ادامه داده بود که: «این از سر ترس نیست زیرا حمایت از چهره ‌های سیاسی ترسی که ندارد هیچ، اتفاقاً بعداً امتیازاتی هم می‌ توانی بگیری.» این بازیگر زن مشهور ایرانی در این مصاحبه خود ادامه داد که: «مگر ما(هنرمندان) که هستیم و چه برتری نسبت به دیگر مَردم داریم که باید در مورد همه ‌چیز اعمال نظر کنیم؟»

پگاه آهنگرانی و ترانه علیدوستی

پگاه آهنگرانی و ترانه علیدوستی

او در ادامه اشاره کرد که  کمپین ‌هایی که بازیگران هم به راه می اندازند بی فایده هستند، چرا که مردم واقعاً به آن احساس نیاز نکرده‌اند و صرفا به علت هواداری از یک بازیگر به آن ملحق شده اند، پس در نهایت این کمپین ها هم عمر کوتاهی خواهند داشت!

آهنگرانی شاید بتوان گفت با لحنی کنایه آمیز ادامه داد که: «بازیگران فکر کرده‌اند چون چند میلیون فالوئر دارند، این حق را دارند که در مورد همه ‌چیز حرف بزنند.»

پس از انتشار این مصاحبه جنجالی از طرف پگاه آهنگرانی در خصوص فعالیت مجازی سلبریتی‌ ها در ایران، مهناز افشار که از جمله این فعالین مجازی در بین سلبریتی ها است، توییتی در این باره منتشر کرد و در آن اعلام کرد که: «پگاه آهنگرانی عزیزم، پیغام تو را همه شنیدند. امید دارم هرچه زودتر حکم ممنوع ‌الخروجی‌ تو لغو شود.» به دنبال این جواب مهناز افشار، منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی به جواب آمد و در پاسخ به توئیت مهناز افشار نوشت: «مهناز جان در نظر نداشتم که جوابی بدهم اما پگاه گفت این پیغام را به تو بدهم؛ اول اینکه این مصاحبه مربوط به دو سال و اندی پیش است، در نتیجه نه به ممنوع ‌الخروجی من ارتباط دارد و نه به‌ خاطر عافیت ‌طلبی صورت گرفته است. پس به اشتباه این شائبه را اشاعه ندهید که پگاه عافیت ‌طلب بوده یا به هر روشی به ‌دنبال رفع ممنوع ‌الخروجی بود.»

مرور همین ماجرا و صحبت های بین چند هنرمند مطرح کشورمان در عرصه مجازی، نشان از میزان سست بودن فعالیت برخی از سلبریتی ‌ها در فضای مجازی دارد و بسیاری از کاربران نام این گفتگوی مجازی شکل گرفته را خاله بازی گذاشتند و برخی هم ابراز نظر کردند در شان سلبریتی های یک کشور نیست که این گونه در ملا عام در این فضا در مورد همدیگر صحبت کنند و همدیگر را مورد قضاوت قرار دهند.

پگاه آهنگرانی

شاید بتوان گفت این مصاحبه پگاه آهنگرانی به نوعی حمله او ابراز نظر همه سلبریتی هایی بود که در فضای مجازی در هر موردی که تخصص اش را ندارند نظر می دهند و بسیاری از مردم هم با او همراه بودند و تایید کردند که ابراز نظر در هر موردی نیاز به تخصص و دانش در آن مورد دارد.

اینستاگرام پگاه آهنگرانی

یکی از محبوب ترین روشهای ارتباط افراد مشهور با مخاطبانشان استفاده از حساب کاربری اینستاگرام است. پگاه آهنگرانی در اینستاگرام فعال است و می توانید با آدرس pegah.ahangarani در اینستاگرام این بازیگر زن معروف ایرانی را پیدا کرده و با فالو کردن پیج او از جدیدترین اخبار و عکس ها در مورد او مطلع شوید.

پگاه آهنگرانی در شیرجه بزرگ

پگاه آهنگرانی در سال ۱۳۹۸ به جدیدترین پروژه سینمایی خود ملحق شد. او اخیرا به بازیگران فیلم شیرجه بزرگ پیوست. این فیلم به کارگردانی کریم لک زاده جلوی دوربین می رود. این فیلم نخستین تجربه این کارگردان است. گفتنی است که نویسندگی این فیلم را هم خود او بر عهده دارد.


فیلم شناسی پگاه آهنگرانی

فیلم های سینمایی پگاه آهنگرانی

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی زنبور کارگر در سال ۱۳۹۸

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی عصر دیوانگی به کارگردانی هومن سیدی در سال ۱۳۹۸

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری در سال ۱۳۹۵

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی پدیده به کارگردانی علی احمدزاده در سال ۱۳۹۵

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی لایی به کارگردانی محمد پرویزی در سال ۱۳۹۵

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی قاتل اهلی به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۹۵

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی هفت ماهگی به کارگردانی هاتف علیمردانی در سال ۱۳۹۴

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی تیک آف به کارگردانی احسان عبدی پور در سال ۱۳۹۴

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی خشکسالی و دروغ به کارگردانی پدرام علیزاده در سال ۱۳۹۴

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی نزدیکتر به کارگردانی مصطفی احمدی در سال ۱۳۹۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی از نفس افتاده به کارگردانی داریوش غذبانی در سال ۱۳۹۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی موقت به کارگردانی امیر عزیزی در سال ۱۳۹۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی جامه دران به کارگردانی حمیدرضا قطبی در سال ۱۳۹۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۳۹۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی مادر قلب اتمی به کارگردانی علی احمدزاده در سال ۱۳۹۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی مهمونی کامی به کارگردانی علی احمدزاده در سال ۱۳۹۲

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی دربند به کارگردانی پرویز شهبازی در سال ۱۳۹۱

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی بی خداحافظی به کارگردانی احمد امینی در سال ۱۳۹۰

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۸۹

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی آقا یوسف به کارگردانی علی رفیعی در سال ۱۳۸۹

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی طبقه سوم به کارگردانی بیژن میرباقری در سال ۱۳۸۸

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی راه آبی ابریشمی به کارگردانی محمد بزرگ نیا در سال ۱۳۸۷

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی شیرین به کارگردانی عباس کیارستمی در سال ۱۳۸۷

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی زادبوم به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سال ۱۳۸۷

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی صداها به کارگردانی فرزاد مؤتمن در سال ۱۳۸۷

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی هر کس سینمای خودش در سال ۱۳۸۶

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی خواب زمستانی به سیامک شایقی

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی سه زن به کارگردانی منیژه حکمت در سال ۱۳۸۵

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی مربای شیرین به کارگردانی مرضیه برومند در سال ۱۳۸۵

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی خنگ آباد به کارگردانی مهدی اباسلط در سال ۱۳۸۴

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی مگس به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۸۳

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی زندان زنان به کارگردانی منیژه حکمت در سال ۱۳۸۰

بازی پگاه آهنگرانی در مستند روزگار ما به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در سال ۱۳۸۰

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی دختری با کفش های کتانی به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال ۱۳۷۷

بازی پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی گربه آواز خوان به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در سال ۱۳۶۹

تئاترهای پگاه آهنگرانی

بازی پگاه آهنگرانی در تئاتر ریچارد سوم به کارگردانی مهدی کوشکی در سال ۱۳۹۲

بازی پگاه آهنگرانی در تئاتر منهای دو به کارگردانی داوود رشیدی در سال ۱۳۸۹

بازی پگاه آهنگرانی در تئاتر متولد ۱۳۶۱ به کارگردانی پیام دهکردی و نویسندگی نغمه ثمینی در سال ۱۳۸۹

بازی پگاه آهنگرانی در تئاتر شرق شرق است به کارگردانی مسعود رایگان در سال ۱۳۹۰

بازی پگاه آهنگرانی در تئاتر پاورقی به کارگردانی احمد کچه چیان در سال ۱۳۹۰

اینستاگرام پگاه آهنگرانی

کارهای کارگردانی پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی و تهیه کنندگی و کارگردانی سیب با همکاری سیامک نصیری زیبا در سال ۱۳۸۰

پگاه آهنگرانی و تهیه کنندگی و کارگردانی تماشاخانه در سال ۱۳۸۴

پگاه آهنگرانی تدوین و کارگردانی محاکات غزاله علیزاده در سال۱۳۸۷ درباره غزاله علیزاده

پگاه آهنگرانی و تهیه کنندگی و کارگردانی ده نمکی ها در سال ۱۳۸۹ درباره مسعود ده نمکی

پگاه آهنگرانی و کارگردانی ارباب جمشید در سال۱۳۹۵

کارهای پگاه اهنگرانی به عنوان مجری طرح

پگاه آهنگرانی مجری طرح عقاید یک آکتور سینما

پگاه آهنگرانی مجری طرح پاورقی به کارگردانی احمد کچه چیان در سال ۱۳۹۰

ویدئو پرفورمنس پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی ویدئو پرفورمنس  استخوان

پگاه آهنگرانی ویدئو پرفورمنس  نزدیک تر بیا.. نزدیک تر.. نزدیک تر از این؟

جوایز و افتخارات پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی  و دریافت دیپلم افتخار از جشنواره بین ‌المللی فیلم اجتماعی آبادان ـ دوره دوم برای بازی در فیلم دختری با کفشهای کتانی به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال  ۱۳۷۸

پگاه آهنگرانی  و دریافت جایزه بهترین نقش ‌آفرینی از جشنواره فیلم‌ های کودکان و نوجوانان اصفهان برای بازی فیلم در فیلم دختری با کفشهای کتانی به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال ۱۳۷۸

پگاه آهنگرانی و دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم قاهره برای بازی فیلم در فیلم دختری با کفشهای کتانی به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال ۱۳۷۸

پگاه آهنگرانی و دریافت تقدیرنامه برای بازی در فیلم دختری با کفشهای کتانی در جشنواره برلین در سال ۱۳۷۸

پگاه آهنگرانی و دریافت جایزه بهترین بازیگر از جشن دنیای تصویر برای بازی در فیلم دختری با کفشهای کتانی در سال ۱۳۷۸

پگاه آهنگرانی  و دریافت جایزه بهترین بازیگر برای بازی در فیلم زندان زنان از جشنواره فیلم لوکارنو در سال ۱۳۸۰

پگاه آهنگرانی  و دریافت جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کوتاه اصفهان برای کارگردانی فیلم مستند «تماشاخانه» در سال ۱۳۸۴

پگاه آهنگرانی نامزد دریافت جایزه نقش دوم زن در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین ‌المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم زادبوم در سال ۱۳۸۷

پگاه آهنگرانی و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم دربند در سال ۱۳۹۱