بیماری های دهان و دندان چه تاثیری بر باروری زنان می گذارد؟

منبع: سیمرغ

126

1399/1/30

17:56


بیماری های دهان و دندان چه تاثیری بر باروری زنان می گذارد؟

سلامت دهان و دندان بر روی سلامت تمام بخش های بدن، از جمله باروری خانم ها تاثیر می گذارد که در ادامه به این مسئله بیشتر اشاره می شود

تاثیر بیماری های دهان و دندان بر باروری خانم ها

 شاید عجیب به نظر برسد اما بهداشت دهان و دندان می‌تواند روی باروری زنان تأثیر بگذارد. از این رو بسیار مهم است که خانم‌هایی که تصمیم به باردار شدن دارند قبل از بارداری به دندان پزشک مراجعه کنند تا از سلامت دهان و دندانشان اطمینان یابند اما بهداشت دهان چگونه می‌تواند بر احتمال باردار شدن تأثیر بگذارد؟

بیشتر بدانید : قبل از حاملگی چه کارهایی انجام دهیم؟

بیشتر بدانید : بارداری بعد از 40 سالگی و هر آنچه باید بدانید

بیشتر بدانید : فکر می کنید سواد سلامت دهان و دندان را دارید یا آموزش لازم است؟

بیشتر بدانید : دشمنان دندان های خود را بشناسید

پلاک های دندانی و  بیماری ژنژیویت

ژنژیویت یک بیماری دهان و دندانی است که مشخصه آن التهاب لثه است. این بیماری در نتیجه تشکیل پلاک باکتری روی دندان‌ها‌ ایجاد می‌شود. اگر ژنژیویت درمان نشود در نهایت می‌تواند به بیما‌ر‌‌ی‌های لثه از جمله پیوره که نوعی بیماری جدی لثه است منجر شود. باکتری‌هایی که در ژنژیویت روی دندان‌ها ایجاد می‌شود می‌تواند وارد جریان خون شود و برای بارداری زنان مشکل ایجاد کند. درواقع بیماری‌های دهان و دندان تاثیراتی مشابه دیگر مشکلات سلامت مانند چاقی، سن بالای 35  و مصرف دخانیات دارد. 

چه کاری می‌توان انجام داد؟

زنانی که قصد باردار شدن دارند باید حتماً ابتدا به دندان پزشک خود مراجعه کنند. دندان پزشک تشخیص می‌دهد که آیا فرد مبتلا به بیماری های لثه است یا خیر و به او کمک می‌کند تا قبل از این‌که دندان ها تحت تاثیر بارداری قرار بگیرند با یک برنامه درمانی مشکلات لثه را برطرف کند. در مراجعه به دندان پزشک، بیمار باید او را در جریان داروها و ویتامین‌های مورد استفاده یا اقدامات درمانی که احیانا برای درمان ناباروری انجام داده است قرار دهد.

دوبار مسواک زدن در روز، استفاده منظم از نخ دندان، استفاده از دهان شویه‌های حاوی فلوراید و ترکیبات ضد باکتری، داشتن یک رژیم غذایی متعادل از نظر کربوهیدرا‌ت‌ها و جویدن آدامس‌های حاوی  زایلیتول که می‌تواند رشد باکتری‌ها را کند بسازد از جمله اقداماتی هستند که به سلامت و بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند.

بیشتر بدانید : بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا از سرطان در امان باشید

بیشتر بدانید : لیست ممنوعه غذایی زنان باردار

بیشتر بدانید : علت لکه بینی در ماه های مختلف بارداری

بیشتر بدانید : چرا باید از شکم بند بارداری استفاده کنید

بیشتر بدانید : بارداری با اضافه وزن + 42 توصیه اضافه

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو