رئیس رسانه ملی در دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛ بسیج و رسانه ملی در خط مقدم مواسات و کمک مؤمنانه به مردم

منبع: سینما پرس

90

1399/1/30

19:07


سینماپرس: رئیس سازمان صداوسیما گفت: بسیج و رسانه ملی در خط مقدم کمک مؤمنانه به مردم و مستضعفان قرار دارند و به سمت هدف ترسیمی رهبر انقلاب حرکت می کنیم.

سینماپرس: رئیس سازمان صداوسیما گفت: بسیج و رسانه ملی در خط مقدم کمک مؤمنانه به مردم و مستضعفان قرار دارند و به سمت هدف ترسیمی رهبر انقلاب حرکت می کنیم.

به گزارش سینماپرس، علی عسکری رئیس رسانه ملی در دیدار با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با تشکر و قدردانی از تلاش‌های همه جانبه بسیج در دوران مبارزه با ویروس کرونا گفت: بسیج همیشه پای کار بوده است و در این ایام فعالیت‌های آن دوباره اوج گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رسانه در کنار نیروهای انقلابی از جمله سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام و... تا آخر ایستاده است، افزود: در بحث مبارزه با کرونا همه بخش‌های صدا وسیما چه در مقابله با بیماری کووید ۱۹ و چه در مقابله با دشمنی و تخریب رسانه‌های معاند تمام قد ایستادند و فعال بودند و به لطف الهی تلاش‌های رسانه ملی اثرات مفیدی را در افکار عمومی و همچنین در حوزه خبررسانی به همراه داشته است.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر ادامه همکاری تنگاتنگ صداوسیما با دولت و به خصوص وزارت بهداشت که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارد، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مقوله مواسات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عرصه و میدان جدید و مهمی‌پیش رو داریم و باید، به سمت هدفی که رهبرمعظم انقلاب ترسیم کرده‌اند با کمک و همدلی مؤمنانه مردم که نقش اصلی را در اختیار دارند با قدرت حرکت کنیم.

وی شیوع کرونا در کشور و جهان را تحولی بزرگ دانست که نحوه مواجهه با آن در ایران نسبت به دیگر کشورها از جمله اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها که بیشتر بر مادی گرایی تاکید دارند، موفق‌تر بوده است.

رئیس رسانه ملی افزود: موفقیت و تفاوت ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا با دیگر کشورها در اینجا آشکار شد که کشور ما متکی بر وحدت، همدلی مردم، معنویت و دین اداره می‌شود.

علی عسکری به شرایط پساکرونا هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تکیه بر توانمندی‌های ذاتی کشور و مردم که یکی از آنها همین موضوع مواسات است که رهبرمعظم انقلاب اسلامی‌بر آن تاکید کردند به جایگاهی به مراتب بهتر از قبل برسیم و رسانه ملی در این ریل گذاری جدید در کنار دولت، مردم و همه نهادها به خصوص حرکت مومنانه بسیج ایستاده و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

رزمایش کمک مؤمنانه سه مرحله‌ای است

در ادامه جلسه رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم با ارائه گزارشی از عملکرد بسیج از آغازین روزهای شیوع کرونا در کشور از برگزاری «رزمایش کمک مومنانه» در سه مرحله خبر داد.

سردار غلامرضا سلیمانی گفت: در مرحله اول این رزمایش به همت سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان وکمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی ۳ و نیم میلیون خانوار نیازمندی که معیشت آنها با مشکل مواجه شده و زیر پوشش هیچ کدام از نهادها از جمله کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیستند کمک‌های در نظر گرفته شده با مدیریت و کریمانه بین خانوارها توزیع خواهد شد و این مرحله پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در همین هفته اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان در دو مرحله اقلام بین خانوارهای شناسایی شده، توزیع می‌شود، گفت: مرحله دوم در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در ۱۵ رمضان و مرحله سوم رزمایش نیز بعد از عید فطر عملیاتی می‌شود، ضمن اینکه سامانه‌ای نیز طراحی شده است تا خیران بتوانند به خانواده‌های نیازمند در حد توان خود کمک کنند.

سردار سلیمانی محور اصلی رزمایش کمک مؤمنانه را مردم و خیران دانست و افزود: در طرح کمک مؤمنانه تنها جمع‌آوری اقلام و توزیع آن مطرح نیست بلکه علاوه بر آن شناسایی حامی‌برای افرادی که دچار مشکل شده اند و خانواده‌هایی که اقتصاد آن‌ها از بین رفته است در نظر گرفته شده است و افراد خیر تعدادی از این خانواده‌ها را انتخاب و به آنها کمک می‌کنند.

وی افزود: در طول مدتی که کرونا وجود دارد با اعلام آمادگی قبلی، فرد نیکوکار می‌تواند ماهانه مبلغی را به خانواده انتخاب شده خود اختصاص دهد و هر ماه به آنها کمک کند.

رئیس سازمان مستضعفین در ادامه به برنامه‌ریزی برای اجرای ۳ مرحله مراسم گلریزان هم اشاره کرده و از رئیس رسانه ملی خواست تا با تمام ظرفیت‌های رسانه برای اجرای هرچه بهتر این رزمایش و برنامه‌های در نظر گرفته شده، پای کار بیایند.

در پایان رئیس رسانه ملی تاکید کرد: همانطور که در بحث مبارزه با کرونا صداوسیما فعال است، در این حوزه هم با همه توان در کنار سازمان بسیج مستضعفین خواهد ایستاد تا بتوانیم به مردم نیازمند کمک و روح همدلی را در جامعه ایران اسلامی‌بیش از پیش متبلور کنیم.

در این جلسه که با حضور معاونان رسانه ملی در حوزه‌های مختلف و همچنین مسئولان سازمان بسیج مستعضعفین برگزار شد دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر رزمایش کمک مؤمنانه گفتگو کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو