با خواص زنجبیل برای مردان آشنا شوید

منبع: اوما

139

1399/1/30

22:31


با خواص زنجبیل برای مردان آشنا شوید

زنجبیل گیاهی بسیار خوشبو است و از رایج ترین چاشنی ها در دنیا محسوب می شود که بعنوان یک گیاه دارویی عالی در طب سنتی شناخته می شود و کاربردهای فراوانی دارد. طبع زنجبیل گرم است و خواص زنجبیل برای مردان بسیار زیاد است که می تواند در پیشگیری و درمان برخی از بیماری ها در مردان استفاده شود.

در این مطلب می خواهیم به طور کامل خواص زنجبیل برای مردان را برایتان توضیح دهیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا بدانید این گیاه دارویی چه خواص شگفت انگیزی دارد.

خواص زنجبیل برای مردان

زنجبیل برای درمان بیماری های مختلف در طب سنتی استفاده می شود. مهم ترین خواص زنجبیل برای مردان عبارتند از: 

1. کاهش بیماری های قلبی

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، بیماری های قلبی علت اصلی مرگ و میر در بین مردان آمریکایی و بعضا در کل جهان است. زنجبیل به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک میکند ، زیرا منبع خوبی از ویتامین B-6 ، منیزیم و پتاسیم است. در حالی که ویتامین B-6 به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند ، منیزیم و پتاسیم می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. از آنجا که فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است ، این سه ترکیب در کنار هم به خوبی شما را از بیماری های قلبی محافظت می کنند. 

2. درمان نازایی و اختلال در نعوظ

زنجبیل علاوه بر پتاسیم ، منیزیم و ویتامین B-6 حاوی ماده معدنی منگنز نیز هست. وجود این ماده معدنی در بدن برای سلامتی عصبی ضروری است. منگنز با کمک به شکل گیری و تحریک ترشح هورمون جنسی تستوسترون در مردان ، برای کنترل بهتر روابط جنسی و تولید اسپرم قوی بسیار مهم است. در حالی که مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اعلام کرده است که کمبود منگنز در بدن مردان کمتر پیش می آید ، داشتن مقادیر کافی این ماده در رژیم غذایی شما منجر به کاهش ناباروری و کاهش اختلالات نعوظ می شود.

3. جلوگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ مردان را بیش تر از خانم ها تحت تأثیر قرار می دهد و ترکیبات موجود در زنجبیل برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ بسیار مفید است. در مطالعه ای که در مجله ای علمی در ژوئیه سال 2009 با عنوان "تحقیقات سرطان" منتشر شد ، تیمی به سرپرستی چول هو جونگ در دانشگاه مینه سوتا اظهار داشتند كه ترکیبی که باعث عطر و طعم تند زنجبیل می شود ، به درمان و جلوگیری از سرطان روده در مردان کمک می کند. 

4. کنترل دیابت و قند خون

سالیانه نزدیک به 12 درصد از مردان بالای 20 سال در ایالات متحده به دیابت مبتلا می شوند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم ، زنجبیل به دلیل داشتن منگنز و منیزیم در درمان دیابت نقش تاثیرگذاری دارد. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که این مواد معدنی به تنظیم قند خون در مردان دیابتی و غیر دیابتی کمک می کند ، به طوری که غلظت قند خون در افراد مصرف کننده از این گیاه در افراد مبتلا به دیابت پایین تر از حد متوسط است. به همین ترتیب ، زنجبیل برای جلوگیری از بروز و عوارض ناشی از دیابت در مردان نیز کاربرد دارد.

5. کاهش دردهای عضلانی

این ادویه قوی دارای خاصیت ضد درد و ضد التهاب است که در مطالعات انجام شده برای تسکین درد و درد عضلات در طب سنتی استفاده می شود. 

6. جلوگیری از سرطان پروستات 

سلامت پروستات بسیار مهم است و از اندام های اصلی تولید مثل محسوب می شود. اگر پروستات مرد سالم نباشد نمی تواند مایع منی دارای اسپرم های سالم و قوی برای باردار کردن زن تولید کند. بنابراین باید حواسمان به سلامتی این اندام مهم باشد. یکی از نگرانی هایی که بسیار هم شیوع پیدا کرده است سرطان پروستات است. این سرطان یک بیماری بسیار مهم در مردان است و با اینکه می تواند در مان شود ممکن است تا 5 سال ادامه داشته باشد.

ترکیبات خاصی که در زنجبیل وجود دارد می تواند به پیشگیری از سرطان پروستات کمک کند و پروستات را در برابر آسیب و التهابات ممکنه محافظت کند. در نتیجه باعث افزایش سلامت کلی پروستات می شود. برای استفاده از این گیاه شگفت انگیز برای پروستات بهتراست روزانه 3.5 گرم از آن را در غذاهای خود استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به چای خود اضافه کرده و یک چای خوش عطر و بوی زنجبیلی در روز با مزایای سلامتی فراوان نوش جان کنید.

حرف آخر

زنجبیل گیاهی بسیار خوش عطر و بوست که در ایران در بسیاری از شیرینی جات، دسرها و دمنوش ها از آن استفاده می شود. به دلیل عطر خوب و طعم نسبتا تندی که دارد یک چاشنی عالی برای انواع غذاها نیز محسوب می شود. برای استفاده بیشتر از فواید زنجبیل بهتر است از آن بصورت تازه استفاده کنید و اگر نوع تازه آن در دسترس نبود از پودر آن استفاده کنید. با این کار به راحتی می توانید میزان گفته شده را بصورت روزانه مصرف و ازمزایای عالی آن بهره مند شوید.

Dr Anique Ali. Ginger: Health Benefits for Men. on May 31, 2019

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو