توپ های روی سیم برق (توپ های قرمز رنگ) برای چیست؟

منبع: آرگا

109

1399/1/31

14:39


در این مقاله شما را با توپ های روی سیم برق آشنا می کنیم و فواید و کاربرد آن، جنس این توپ ها را برای شما مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شاید در طول سفر بار ها توپ های قرمز را روی سیم ها دیده اید و برای شما این سوال پیش آمده است که چرا از این توپ ها استفاده شده است و جنس این توپ ها از چیست؟ در ادامه این مقاله شما را با این وسایل آشنا می کنیم.

توپ های روی سیم برق

دلایل نصب توپ های روی سیم برق

با خودتان فکر کرده اید که حتما این توپ ها بی دلیل نصب نشده اند. در ادامه برای شما دلایل و کاربرد های این توپ ها را توضیح می دهیم.

دیده شدن سیم ها برای بالگرد ها

در نظر داشته باشید که سیم های برق که خارج از شهر ها هستند و درمیان جاده ها قرار دارند به وسیله هلی کوپتر ها و گلایدر ها دیده نمی شوند و نمی توانند این سیم ها را تشخیص بدهند و امکان برخورد آن ها با سیم ها و قطع شدن سیم و آسیب دیدن خودشان وجود دارد. برای این که در حین پرواز هلی کوپتر ها مشکلی پیش نیاید و بتوانند به راحتی پرواز کنند و دکل های برق را تخریب نکنند از این توپ های روی سیم برق استفاده می کنند. رنگ قرمز آن ها باعث می شود دید خوبی برای پرواز های شب داشته باشند و در روز هم به راحتی بتوانند آن ها را تشخیص بدهند.

کاهش طول سیم ها

در نظر داشته باشید که این توپ ها می توانند برای صرفه جویی در مصرف سیم های برق نیز به کار بروند.

کاهش پاره شدن

باید بدانید که این توپ ها با تغییر فرکانس همسانی و یا تغییر فرکانس رزونانس از پاره شدن سیم ها در مدت زمان کوتاهی جلوگیری می کنند و می توانند عمر سیم ها را افزایش دهند. کار این توپ ها به صورتی است که وقتی باد ها و طوفانی شدن هوا به سیم ها فشار وارد می کند این فشار به کل سیم تقسیم شده و می تواند مقاومت بالایی را ایجاد کند.

برابر شدن فرکانس ارتعاشی با فرکانس خارجی

در واقع اصلی ترین وظیفه توپ های خارجی برابر کردن فرکانس ارتعاش درونی با فرکانس ارتعاش عامل خارجی است تا از خراب شدن سیم ها جلوگیری کند و این توپ ها نوعی صرفه جویی اقتصادی می باشد.

جنس توپ ها

توپ هایی که برای این سیم ها استفاده می شود طبیعتا دارای جنس خاص و مرغوبی است که می تواند در صرفه جویی سیم ها موفق باشد. این گوی ها از جنس فایبر گلس هستند و به رنگ سرخ نمایش داده می شوند. وزن آن ها ۷ کیلو گرم و طول آن ها ۶۰ سانتی متر معادل ۰.۶متر می باشد.

ارتعاش خارجی

در واقع اولین چیزی که یک مهندس بررسی می کند بر خلاف تصور عموم برخورد اجسام و کاهش و افزایش سیم نیست و بلکه ارتعاش خارجی است. ارتعاش خارجی با حضور نیروی خارجی محرک و یا مجموع محرک های ارتعاشی صورت می گیرد و در این صورت فرکانس های داخلی و خارجی با هم برابر می شود.

ارتعاشات خارجی در سیم های برق

می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات آرگا را در زمینه دانستنی های علمی را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو