فعلا تکلیف مشاغل پرخطر مشخص نیست

منبع: برترین ها

71

1399/1/31

16:12


نماینده وزیر صمت در اصناف گفت: از تاریخ ۲۳ و ۳۰ فروردین ماه ۷۵ تا ۸۰ درصد اصناف می‎توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مورد ۲۰ تا ۲۵ درصد باقی مانده که شامل پاساژها و شغل‌های پرخطر هستند، نیز امیدواریم که تا در جلسه‎هایی که برگزار می‌شود تکلیف آن‌ها را نیز مشخص کنیم.

خبرگزاری ایلنا: نماینده وزیر صمت در اصناف گفت: از تاریخ ۲۳ و ۳۰ فروردین ماه ۷۵ تا ۸۰ درصد اصناف می‎توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مورد ۲۰ تا ۲۵ درصد باقی مانده که شامل پاساژها و شغل‌های پرخطر هستند، نیز امیدواریم که تا در جلسه‎هایی که برگزار می‌شود تکلیف آن‌ها را نیز مشخص کنیم.

ابراهیمی درستی با بیان اینکه رعایت پروتکل‎های بهداشتی از الزامات شروع به فعالیت اصناف است، گفت: تمام اصناف ملزم به استفاده از موارد بهداشتی اولیه، مانند؛ ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند. همچنین از تمام مردم تقاضا داریم تا در حد امکان فقط برای موارد ضروری از خانه خارج شوند و از مراجعه بی‌مورد به مراکز خرید جلوگیری کنند زیرا مهمترین مسئله سلامت اصناف و مردم است.

وی ادامه داد: براساس اعلام دولت و وزارت بهداشت قرار بود که درصورت ابتلای مشتریان و کارکنان به بیماری کرونا هزینه درمان و درصورت فوت، دیه فرد توسط کارفرما و یا صنف مورد نظر پرداخت شود، اما با مذاکراتی که داشتیم این الزام لغو شد. زیرا نمی‌توان مشخص کرد که مشتریان در چه مکانی به این بیماری مبتلا شدند و ممکن است قبل از خرید از آن صنف به این بیماری مبتلا باشند.

وی در خصوص وضعیت شغل‎هایی که آغاز به فعالیت آنها همچنان ممنوع است، نیز گفت: از تاریخ 23 و 30 فروردین ماه 75 تا 80 درصد اصناف می‎توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در مورد 20 تا 25 درصد باقی مانده که شامل پاساژها و شغل‌های پرخطر هستند، نیز امیدواریم که تا در جلسه‎هایی که برگزار می‌شود تکلیف آن‌ها را نیز مشخص کنیم.

وی درخصوص میزان اصناف مبتلا شده به بیماری کرونا نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را نداریم، اما درنظر داشته باشید که به دلیل لزوم حضور این افراد در اجتماع در معرض خطر و بیماری هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو