امروز آخرین روزِ ممنوعیت ترددهای بین استانی/ بازرسی ۵۰ هزار واحد صنفی

79

1399/1/31

16:38


امروز آخرین روزِ ممنوعیت ترددهای بین استانی/ بازرسی ۵۰ هزار واحد صنفی

سلامت نیوز:دو ماه پس از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۸۰۸۶۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۳۱ نفر فوت شده و ۵۵۹۸۷ نفر بهبود یافته‌اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، دو ماه پس از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۸۰۸۶۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۳۱ نفر فوت شده و ۵۵۹۸۷ نفر بهبود یافته‌اند. از روز گذشته مشاغل کم‌ریسک با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir و دریافت پروتکل‌های لازم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. امروز نیز در جلسه هیات دولت در خصوص ساعت کاری ادارات تصمیم‌گیری می‌شود.«علیرضا زالی» فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز نگرانی شدید از ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در تهران به افزایش هفت درصدی بستری بیماران کرونایی در بخش ویژه بیمارستان‌های تهران اعلام کرده است، علی‌رغم تمامی توصیه‌ها، ثبت ۲۳۷ مورد بستری جدید کرونا در تخت‌های عادی و ۹۱ مورد در بخش‌های ویژه بیمارستانهای شهر تهران تنها برای یک روز نگران کننده است. از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشایی مدارس به صورت منطقه‌ای امکان‌پذیر نیست از برگزاری آزمون سراسری کنکور در دهه سوم تیرماه خبر داده است.


بازرسی ۵۰ هزار واحد صنفی/ تذکر به ۲۰ هزار صنف
۲ درصد از اصناف غیرضرور پلمپ شدند
«سرهنگ نادر مرادی» معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نتایج طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران گفت: از ابتدای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بالغ بر ۹۵ درصد اصناف همراهی لازم را داشته و هیچ مشکلی نداشتیم.
وی ادامه داد: حدود ۵ درصد از صنوف غیرضرور در این مدت فعالیت داشتند که در بازرسی‌های انجام شده تذکر گرفته و بعد از تذکر تعطیل کرده‌اند. همچنین تنها ۲ درصد از این ۵ درصد یا اظهار بی‌اطلاعی کرده و یا در برابر مصوبه مقاومت داشتند و پلیس نیز برابر دستور مقام قضایی اقدام به پلمپ این دو درصد از اصناف کرده است.


معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۵۰ هزار بازدید از اصناف مختلف توسط تیم‌های بازرسی پلیس در راستای اجرای طرح نظارت سلامت محور صورت گرفته است. همچنین حدود ۲۰ هزار تذکر به اصناف داده شده است و از این میان همانطور که گفتم تنها دو درصد از اصناف پلمپ شده‌اند.


سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: از امروز نیز برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف کم‌ریسک می‌توانند در تهران فعالیت کنند، اما بازار تهران و پاساژهای مسقف و صنوف پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، در حال حاضر نیز تیم‌های تلفیقی متشکل از بازرسان ما، تعزیرات و نمایندگان دادستانی و اصناف از اصناف بازدید می‌شود تاکنون نیز همه مردم همراهی لازم را داشته‌اند و دستورات ستاد ملی کرونا به نحو احسن اجرا می‌شود.


وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارت در خصوص ثبت نام اصناف در سامانه اصناف و مشاغل برعهده پلیس اماکن است، گفت: پلیس تیم پشتیبانی کننده است و در کنار بازرسان وزارت بهداشت اتاق اصناف و اتحادیه‌ها هستیم و آنها بازرسی کرده و چنانچه در مواردی صنفی برای دریافت کد اقدام نکرده باشد و برخورد این ناظران کافی نباشد، پلیس به عنوان مرجع پشتیبانی کننده برحسب دستور مقام قضایی وارد می‌شود و برخورد می‌کند.


معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت تصریح کرد: چنانچه مشاغل و اصناف پرریسک اقدام به فعالیت کنند، مردم نیز می توانند به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این موارد را اطلاع دهند و بررسی می‌شود اگر برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل نکرده باشند قطعا با آنها برخورد می‌شود.
سرهنگ مرادی تاکید کرد: ۷۰ تیم نظارتی در سطح تهران فعال هستند و این تیم‌ها اغلب دو نفره بوده و تمام موارد بهداشتی نیز براساس پروتکل‌ها رعایت می‌کنند، الحمدالله از ابتدای طرح همکاران ما حضور داشتند و هیچ مشکلی تا این لحظه نداشتیم.

امروز آخرین روزِ ممنوعیت ترددهای بین استانی
مصوبه جدیدی ابلاغ نشده است
«سردار تیمور حسینی» رییس پلیس راه راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگارما گفت: امروز آخرین روز از منع تردد وسایل نقلیه بین استانی است.
وی ادامه داد: چنانچه مصوبه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نشود، این ممنوعیت خود به خود امروز 31 فروردین ماه برطرف می‌شود. در صورت ابلاغ مصوبه جدید براساس آن اقدامات پلیس راهور نیز انجام می‌شود.


رییس پلیس راه کشور خاطرنشان کرد: ترددهای جاده‌ای نسبت به دو هفته گذشته افزایش جزیی داشته است، البته به این صورت نبوده است که حجم ترددها افزایش زیادی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو