معرفی بهترین قرص های تپش قلب و استرس

منبع: ستاره

211

1399/1/31

17:39


انواع قرص تپش قلب و اضطراب با کاهش سمپاتیک مغز و برطرف نمودن تنش عضلانی، باعث کاهش استرس می‌شود. پروپرانول، دیازپام و کلردیازپوکساید از جمله این قرص‌ها هستند.

ستاره | سرویس سلامت - تقریباً تمامی افراد در طول زندگی خود استرس و اضطراب و تپش قلب را تجربه کرده اند و اگر این استرس شدید و غیر عادی باشد باعث ایجاد مشکل خواهد شد. یکی از دلایل تپش قلب ناگهانی، اضطراب است که در مواردی قرص برای تپش قلب و اضطراب تجویز می‌شود. هنگامی که در یک فرد احساس ناخوشایند ترس و دلهره بدون منبع ناشناخته دست دهد و شامل درماندگی غیر قابل اطمینان شود، اضطراب ایجاد می‌شود. وقوع موقعیت هایی که قبلاً در فرد باعث استرس و اضطراب شده است، قرار گیری در چنین موقعیت هایی دوباره استرس و اضطراب را به همراه خواهد داشت. اما برای قلب درد چه قرصی بخوریم که مناسب ما باشد؟

 

انواع قرص تپش قلب و استرس

۱- قرص تپش قلب و استرس پروپرانولول

معروف‌ترین داروی تنظیم ضربان قلب پروپرانولول است. این قرص تپش قلب و استرس به منظور کاهش فشار خون، کاهش درد قلب، جلوگیری از سردردهای میگرنی و برای به هم خوردن ضربان قلب استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری از حمله قلبی دوم، در افرادی که یک بار دچار حمله قلبی شده اند کاربرد دارد. این قرص با انسداد تکانه ها، باعث می شود ضربان قلب منظم بزند و فشار از روی قلب برداشته شود.

قرص پروپرانول

موارد احتیاط: قبل از مصرف این قرص، نبض و فشار خون خود را اندازه بگیرید و در صورتی که کمتر از ۶۰ بود، قبل از خوردن قرص با پزشک خود مشورت کنید.
با مصرف این دارو با مشاهده هر گونه حساسیت یا وجود بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی عروقی، تندی ضربان قلب، دیابت، بیماری‌های کبدی و کلیوی، افسردگی و پرکاری تیروئید، آسم، برونشیت و آمفیزم، پیش از هر گونه عمل جراحی یا داندن پزشکی پزشک خود را مطلع سازید.

عوارض جانبی مصرف قرص پروپرانولول

اگر به هر دلیل، تنگی نفس، خس خس سینه، سرد شدن کف دست ها و پاها، پایین آمدن ضربان قلب، سر گیجه یا سیاهی رفتن چشم ها، افزایش وزن، افسردگی، درد در نواحی قفسه سینه، تب، گلو درد، کبودی و خونریزی غیر عادی را مشاهده کردید، مصرف این دارو را قطع کنید و به پزشک خود مراجعه کنید.


۲- قرص تپش قلب و استرس دیازپام

از انواع قرص تپش قلب و اضطراب، می‌توان به قرص دیازپام اشاره کرد. دیازپام به عنوان قرص قلب درد عصبی به منظور کاهش ضربان قلب و استرس و خواب آوری استفاده می‌شود. این دارو به شکل قرص، آمپول و شیاف یافت می‌شودبرای درمان تشنج و انقباضات عضلانی، برای درمان استرس، بی خوابی، و ترس نیز از این دارو استفاده می‌گردد

 

قرص دیازپام

 

عوارض جانبی مصرف قرص دیازپام

اگر کاهش قوای ذهنی، احساس خواب شدید، کاهش ضربان قلب، تکلم نامفهوم، نفس تنگی، عدم تعادل، گلو درد، تب، لرز، کبودی و یا خون ریزی های بی دلیل، زخم در دهان، از دست دادن حافظه، استرس، زردی پوست و چشم، پس از مصرف این دارو مشاهده شد، دارو را قطع کنید و به پزشک مراجعه نمایید.

 

۳- کلردیازپوکساید‏ قرص تپش قلب و استرس 

کلردیازپوکساید یکی از بنزودیازپین های پرمصرف است که در درمان اضطراب و بی خوابی موثر است. این دارو همچنین در درمان قطع مصرف الکل و اضطراب قبل از جراحی مصرف می‌شود. کلردیازپوکساید به صورت ترکیب با داروهای دیگر نیز کاربرد دارد مانند کلدینیوم سی که ترکیب کلردیازپوکساید و کلدینیوم است.

 

	کلردیازپوکساید‏

عوارض جانبی مصرف قرص کلردیازپوکساید

افسردگی، خواب آلودگی، بی حالی، حالت خماری، آتاکسی، تغییرات نوار مغزی ‏‏(‏EEG‏)، زردی، بثورات پوستی، التهاب و ورم، یبوست، اختلالات قاعدگی و تغییر در میل جنسی از عوارض جانبی مصرف این قرص هستند. 

 

عوامل ایجاد اضطراب و استرس 

  • عوامل زیست شناختی و جسمانی
  • عوامل محیطی و اجتماعی
  • عوامل ژنتیکی و ارثی

داروهای ضد استرس باعث برطرف نمودن تنش عضلانی می شود و در مقابل احساس آرامش و آسودگی را در فرد ایجاد می‌کند. برای درمان استرس و اضطراب از این داروها استفاده می‌شود.

داروهای ضد استرس نظیر دیازپام، اکسازپام و آلیرازولام، باعث کاهش سمپاتیک مغز و کاهش اضطراب و استرس می‌شوند. از داروهای ضد اضطراب و استرس می‌توان به بنزودیازپین ها، کلرودیازیوکساید، دیازپام، اکسازپام و آلپرازولام و پروپرانولول اشاره نمود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب معرفی قرص ضداسترس، قرص آرامبخش و ضد اضطراب را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو