به کارگردانی راما قویدل؛ پربازیگرترین سریال دفاع مقدس به مرحله فنی رسید

منبع: سینما پرس

108

1399/1/31

19:49


سریال «ایل‌دا» که به خاطر شیوع کرونا از ادامه تصویربرداری در لوکیشن‌های واقع در ارتفاعات خرم‌آباد دست کشیده است، فعلا مراحل تدوین را ادامه می‌دهد تا ۳۰ درصد از ضبط باقی‌مانده را در دو ماه زمان مناسب به انجام برساند.

سریال ایل دا

سریال «ایل‌دا» که به خاطر شیوع کرونا از ادامه تصویربرداری در لوکیشن‌های واقع در ارتفاعات خرم‌آباد دست کشیده است، فعلا مراحل تدوین را ادامه می‌دهد تا ۳۰ درصد از ضبط باقی‌مانده را در دو ماه زمان مناسب به انجام برساند.

به گزارش سینماپرس، شیوع کرونا به ویژه از اسفندماه گذشته تمام تولیدات تلویزیونی و سینمایی را نیز تحت تأثیر قرار داد و نهایتا منجر به تعطیلی عمده این تولیدات شد. با این حال برخی سازندگان مجموعه‌های نمایشی که تولیدات خود را در نیمه‌های راه تصویربرداری دارند، فعلا مراحل فنی بخش‌های ضبط شده را انجام می‌دهند تا در فرصت مناسب بتوانند مجددا جلوی دوربین بروند.

«ایل‌دا» از آن دست سریال‌هایی است که بازه زمانی زیادی را برای تصویربرداری در نظر گرفت. آنچنانکه مردادماه سال گذشته کلید خورد و تا روزهای پایانی اسفندماه به ضبط خود در ارتفاعات و روستاهای خرم‌آباد و نیز لوکیشن‌های ساخته شده ادامه داد. با این حال پس از ابراز نگرانی‌ها نسبت به شیوع کرونا و حتی ابتلای یکی از عوامل به این بیماری موقتا تعطیل شد.

گروه تولید «ایل‌دا» هم‌اکنون از فرصت استفاده کرده و مشغول انجام مراحل فنی و نیز تدوین بخش‌های ضبط شده سریال هستند تا با استفاده از ۷۰ درصد سریال که جلوی دوربین رفته است، این سکانس‌ها را آماده پخش کنند.

سریال ایل دا

مطابق با برنامه‌ریزی پیش از شیوع کرونا قرار بود سریال تا پایان فروردین به تصویربرداری خود پایان دهد که با توجه به شیوع بیماری فعلا زمان ضبط دوباره آن مشخص نیست.

در حال حاضر بخشی از لوکیشن‌های سریال که در فضای طبیعی ارتفاعات و روستاهای اطراف خرم‌آباد ساخته شده‌اند، توسط عواملی از گروه نگهداری می‌شود تا دوماه تصویربرداری باقی مانده در فرصت مناسب و با ایجاد شرایط مساعد پی گرفته شود.

هرچند نقش‌آفرینی جمعی از بازیگران اصلی از جمله پوریا پورسرخ، خسرو شهراد و کورش سلیمانی پایان یافته اما عمده بازیگران آن باید در سکانس‌های پیش رو حضور یابند.

«ایل‌دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کننندگی علیرضا سبط‌احمدی از حضور جمعی از بازیگران شناخته شده به همراه هنرمندان بومی استفاده می‌کند. در این راستا بیش از ۳۵ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم‌های متفاوت در آن حضور دارند.

سریال ایل دا

«ایل‌دا» به نویسندگی نوشین پیرحیاتی  در حوزه دفاع مقدس ساخته می‌شود و اتحاد، همبستگی و ایستادگی مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق مرزنشین و غرب کشور و قصه ایثار و فداکاری مردم غرب کشور در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ را روایت می‌کند. این سریال نمایشی از انقلاب، جنگ و دفاع‌مقدس خواهد داشت چرا که از حماسه‌های ۵۸ و ۵۹ مرزنشینان و عشایر شروع و به روزهای سخت جنگ تحمیلی هم می‌رسد.

مجید مظفری، پوریا پورسرخ، فاطمه گودرزی، خسرو شهراز، علی دهکردی، جعفر دهقان، کاظم هژیرآزاد، کوروش سلیمانی، امیرمحمد زند، غلامرضا علی‌اکبری، سینا رازانی، مهدی صبایی، شهین تسلیمی، مسعود چوبین، رضا نجفی، مژگان صابری، بهروز چاهل، محمدصادق ملک، سیامک ادیب، معصومه بافنده، پویان گنجی، دریا مرادی دشت، زینب قادری، مسعود امین ناجی و ... در سریال ایفای نقش دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو