خواص نارگیل برای سلامتی + روش پوست کندن نارگیل

خواص نارگیل برای سلامتی + روش پوست کندن نارگیل


منبع: زیبامون

328

1399/1/31

20:33


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با تمام خواص و فواید نارگیل برای سلامت بدن بیشتر آشنا شوید و همچنین روش درست پوست کندن نارگیل رو هم یاد بگیرید!

خواص نارگیل برای سلامتی + روش پوست کندن نارگیل

افراد زیادی در دنیا وجود دارند که به قدرت و معجزه مواد طبیعی و سالم در حفظ سلامت کلی بدن ایمان دارند و به همین دلیل، استفاده از این منابع طبیعی رو در اولویت قرار داره و سعی می کنند با استفاده از میوه، سبزی ها و ترکیبات طبیعی و سالم، در درجه اول سلامت بدن، پوست و موهاشون رو حفظ کنند و اگر مشکلی برای هر یک از اجزای بدن ایجاد شد، باز هم با استفاده از همین ترکیبات طبیعی، مشکلات ایجاد شده رو برطرف کرده و دوباره سلامتی خودشون رو به دست بیارند!

اگر شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که به قدرت درمانی عناصر طبیعی ایمان دارید، احتمالا از مزایای سلامتی روغن نارگیل مطلع هستید! نارگیل یکی از میوه های گرمسیری هست که میشه برای مراقبت از تمام نیازهای بدن از اون استفاده کرد و از فواید بی شمار و شگفت انگیزی که برای سلامتی بدن، پوست و مو داره، بهره مند شد.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام مزایای سلامتی نارگیل آشنا بشید و در انتها هم روش درست برای پوست کندن میوه نارگیل رو یاد بگیرید و از خوردن این میوه خوشمزه و خوش عطر لذت ببرید!

 

نارگیل دارای چه ترکیباتی است؟ 

نارگیل میوه درخت نخل Cocos nucifera هست و یکی از پر مصرف ترین اجزای آشپزخانه در هند به شمار می آید! صدها گونه نارگیل در سرتاسر هند وجود داره که هر کدام از این نارگیل ها با توجه به خاکی که در آن رشد کرده اند، طعم و مزه متفاوتی دارند.

قسمت بیرونی نارگیل سبز رنگ هست اما نارگیل های رسیده و بالغ، دارای قسمت خارجی قهوه ای هستند. زیر پوست سخت و چوبی میوه نارگیل، قسمت گوشتی خوراکی سفید رنگ وجود داره. نارگیل تازه، معمولا حاوی آب شیرینی هست که فواید سلامتی بی شماری برای بدن داره.

نارگیل سرشار از کالری، ویتامین و مواد معدنی مختلف هست. به طور متوسط هر 400 گرم نارگیل میتونه تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای یک روز رو تامین کنه. 

آب نارگیل هم جز نوشیدنی های تازه و طبیعی هست که حاوی قندهای ساده، الکترولیتها، مواد معدنی و ... بوده که برای سلامتی بدن بسیار مفید هست و همچنین از روغن نارگیل هم میتونیم به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی یاد کنیم. این روغن ترکیبی بی نظیر از اسیدهای چرب هست که میتواند تاثیرات عمیقی بر روی سلامتی بدن داشته باشند.

 

نارگیل تازه

 

فواید نارگیل برای سلامتی بدن

 

دارای محتوای فیبر بالایی هست

نارگیل سرشار از فیبر هست و تقریبا چیزی در حدود 61 درصد فیبر غذایی رو در اختیار شما قرار میده. فیبر موجود در نارگیل باعث آزاد شدن گلوکز و انتقال آن به شکل انرژی به سلول های بدن می شود. این کار، باعث کاهش فشار در لوزالمعده و سیستم های انزیمی میشه و خطر ابتلا به دیابت رو تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

 

دارای خاصیت ضد پیری

نارگیل دارای ترکیبات ضد پیری بسیار موثر و کارآمدی همچون سیتوکینین (Cytokinins)، کینتین (kinetin ) و ترانس - زیناتین (trans-zeatin) بوده و به همین دلیل دارای اثرات ضد سرطانی و ضدپیری برای بدن هست.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

استفاده از نارگیل تاثیر خیلی خوبی در تقویت سیستم ایمنی بدن داره و از انجایی که به عنوان یکی از میوه های دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد انگل شناخته شده، میتونه تاثیر خیلی خوبی در افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس ها و باکتری های بیماری زا رو افزایش بده. علاوه بر این استفاده از میوه خام نارگیل میتونه تاثیر خیلی خوبی در بهبود بیماری هایی مانند عفونت های گلو، برونشیت، عفونت ادراری، کبدی و سایر بیماری های ناشی از باکتری داشته باشه.

 

افزایش انرژی بدن

نارگیل با سوزندان چربی، به افزایش انرژی در بدن کمک میکنه. علاوه بر این تری گلیسرید های موجود در این میوه، در طول 24 ساعت میتونه انرژی بدن رو 5 درد افزایش بده و همچنین تاثیر خوبی هم در کاهش سیگنال های گرسنگی در بدن خواهد داشت. به طور کلی افرادی که به طور روزانه از نارگیل استفاده می کنند، میتونن تا ساعتها بدون خوردن غذا انرژی داشته باشند. 

 

نارگیل

 

از بین بردن سرطان

تحقیقات نشان داده که نارگیل دارای خواص ضد سرطانی هست و استفاده از آن میتونه تاثیر خیلی خوبی در درمان سرطان روده بزرگ و سرطان سینه داشته باشه.

 

جلوگیری از عفونت های ادراری

نارگیل یکی از میوه هایی هست که دارای خاصیت ادرار آور بوده و به همین دلیل برای عفونت های دستگاه تناسلی و جلوگیری از عفونت های ادراری بسیار مفید و اثربخش خواهد بود. مصرف منظم و به اندازه نارگیل در طول روز میتونه به طور طبیعی در خلاص شدن از عفونت های ادراری بسیار موثر باشه.

 

بهبود کلسترول خون

نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون در بدن کمک زیادی میکنه و خطر ابتلا به بیماری های قلبی رو تا حد ممکن کاهش میده.  چربی های اشباع شده در نارگیل، کلسترول خوب در بدن رو افزایش داده و باعث کاهش کلسترول بد در خون می شود. 

 

مفید برای دوران بارداری

آب نارگیل استریل بوده و برای خانم های باردار بسیار مفید و مغذی هست. این نوشیدنی سالم، سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه و سلامت مادر و جنین رو بهبود میده و از بروز عفونت ها و سایر بیماری های جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک برای بهبود سلامت کلی جنین هم میشه.

 

نارگیل و شیر نارگیل

 

مناسب برای بهداشت دهان و دندان

آب نارگیل میتونه یکی از بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن باکتری های دهان، کاهش بوی بد دهان و بهبود سلامت کلی دهان و دندان ها هم باشه. علاوه بر این جویدن نارگیل هم میتونه در حفظ سلامت و دندان ها هم بسیار موثر باشه. 

 

جلوگیری از پوکی استخوان

اگر جز افرادی هستید که تحمل لاکتوز رو ندارید و نمیتونید به راحتی از شیر استفاده کنید، بهتره برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، حتما از نارگیل و آب نارگیل استفاده کنید.

 

فواید و خواص نارگیل برای پوست

 

از بین بردن خشکی پوست

شما میتونید برای از بین بردن خشکی و زبری پوست صورت و دست، از روغن نارگیل خالص و طبیعی که برای پوست طراحی و تولید شده است استفاده نمایید. در واقع، نارگیل تاثیر خیلی خوبی در پاکسازی و خنثی کردن قارچ ها و باکتری های موجود در لایه بیرونی پوست داره و باعث میشه تا نه تنها پوست سم زدایی بشه بلکه از سیستم ایمنی پوست هم محافظت میکنه.

 

جوانسازی پوست

میوه و روغن نارگیل هر دو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای حفظ زیبایی، جوانی و سلامت پوست مفید هستند. اگر به طور روزانه چند قطره از روغن نارگیل خاصل مخصوص رو بر روی پوستتون ماساژ بدید، پوستی سالم، جوان و صاف خواهید داشت. 

 

روغن نارگیل

 

پاکسازی و افزایش سلامت پوست

خوردن نارگیل کمک میکنه تا پوست هیدراته و آبرسانی بشه و تاثیر خیلی خوبی هم در ایجاد نرمی و لطافت بر روی پوست داره. شما با خوردن نارگیل پوست رو از داخل تغذیه رسانی خواهید کرد و همین موضوع تاثیر خیلی خوبی در افزایش سلامت پوستتان خواهد داشت.

 

تقویت گردش خون در پوست

اگر به طور مرتب از نارگیل استفاده کنید، گردش خون در پوست تقویت شده و اکسیژن رسانی به تمام سلول های پوستی انجام می گیره و همین موضوع باعث ایجاد پوستی سالم و بدون عیب و نقص خواهد شد.

 

درمان مناسب برای پوست های چرب

اگر دارای پوست چرب هستید، میتونید با استفاده از اب نارگیل این مشکل رو به راحتی برطرف کنید. آب نارگیل کمک میکنه تا چربی اضافی پوست از بین بره و باعث ایجاد یکنواختی برای پوست میشه. علاوه بر این، آب نارگیل بر روی جوش های سرسیاه، اکنه و لکه های پوستی هم بسیار موثر هست.

شما میتونید ترکیبی از یک قاشق زردچوبه، یک قاشق پودر چوب صندل و یک قاشق آب نارگیل رو درست کنید و سه بار در هفته از این ترکیب بر روی پوستتون استفاده کنید.

 

فواید نارگیل برای سلامت موها

 

درمان ریزش مو

نارگیل برای حفظ سلامت موها و همچنین برطرف کردن مشکلات مربوط به موها از جمله ریزش مو هم بسیار مفید هست. شما میتونید هم از اب نارگیل و هم از روغن نارگیل برای برطرف کردن مشکل ریزش موهاتون استفاده کنید. برای این منظور باید یک ساعت قبل از حمام، موهاتون رو با آب نارگیل یا روغن نارگیل اغشته کنید. این کار کمک میکنه تا موهایی نرم، صاف و قابل کنترل داشته باشید.

 

میوه نارگیل

 

جلوگیری از عفونت های پوست سر

خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی که در نارگیل وجود داره، پوست سر رو از شوره سر، شپش، خارش و عفونت های مربوط به پوست سر در امان نگه می داره و باعث میشه تا موهایی سالم تر داشته باشید. برای بهره مندی از این خواص، بهتره خوردن نارگیل رو به برنامه روزانه خودتون اضافه کنید.

 

حفظ سلامت و درخشش موها

نارگیل حاوی مقادیر خیلی خوبی از اهن و ویتامین K هست و به همین دلیل در حفظ سلامت و درخشش موها بسیار موثره و کمک میکنه تا موهایی فوق العاده براق و ابریشمی داشته باشید!

 

فیلم آموزش ساده ترین روش برای پوست کندن نارگیل

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو