طرز تهیه ترشی خرما خوشمزه با روشی ساده

منبع: آرگا

132

1399/1/31

20:37


در این مطلب با آموزش طرز تهیه ترشی خرما در چند مرحله ساده در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع ترشی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

ترشی خرما از انواع چاشنی های خوش طعم و خوشمزه است که شما می توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید همچنین یکی از مزیت های این نوع ترشی این است که می توانید آن را بلافاصله بعد از آماده سازی میل نمایید.

ترشی خرما و ترشی لبو و ترشی سیر و ترشی موسیر از انواع ترشی های با طعم بی نظیر می باشند و شما می توانید این ترشی ها در کنار انواع پلو و گوشت و … میل کنید.

دستور تهیه ترشی خرما

مواد لازم

  • خرما : یک کیلوگرم
  • سماق کوبیده شده : ۵۰۰ گرم
  • پودر دارچین : یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو : ۱ پیمانه
  • مغز گردو : ۱۰۰ گرم
  • دانه انار : ۵۰ گرم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • تمبر هندی جوشیده شده : ۵۰۰ گرم

طرز تهیه ترشی خرما با ساده ترین روش

برای تهیه ترشی خرما ابتدا مقداری آب درون ظرفی مناسب بریزید سپس سماق را به آب بیفزایید و اجازه دهید تا سماق به مدت ۱۲۰ دقیقه درون آب خیس بخورد و بعد از مدت زمان ذکر شده سماق را از صافی عبور دهید و آب گرفته شده آن را درون ظرفی مناسب بریزید.

در این مرحله از طرز تهیه ترشی خرما ، تمبر هندی را به همراه مقداری آب درون ظرفی مناسب بریزید و اجازه دهید تا تمبر هندی نیز مانند سماق خیس بخورد سپس آن را از صافی عبور دهید.

روش تهیه ترشی خرما

آب سماق و آب تمبر هندی و آبلیمو و دارچین را با یکدیگر درون قابلمه ای مناسب ترکیب نمایید و مخلوط این مواد را روی شعله گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسند.

هسته خرما ها را بیرون آورید و خرماها را به مخلوط آب سماق اضافه نمایید. در صورت تمایل می توانید برای بهتر شدن طعم ترشی مواد را دوباره روی حرارت گاز قرار دهید و نمک و فلفل را به مخلوط مواد ترشی بیفزایید سپس ترشی را از روی حرارت گاز بردارید و انار و گردو را به آن اضافه نمایید و ترشی را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید.

دستور تهیه ترشی خرما

در این مطلب با دستور تهیه ترشی خرما با ساده ترین روش آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ترشی بی نظیر در منزل نهایت لذت را برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو