آشنایی با دیدنی های لوزان سوئیس و تماشایی ترین نقاط گردشگری آن

آشنایی با دیدنی های لوزان سوئیس و تماشایی ترین نقاط گردشگری آن


منبع: آرگا

199

1399/1/31

22:38


دیدنی های لوزان شامل؛ پیست اسکی لوزان، اسکله دو مارشه، موزه هنر ژان دو بوفه، قلعه اوشی، میدان پلو، منطقه فلون، مجموعه موزه های شهر لوزان، کلیسای سن فرانسوا، موزه المپیک، کلیسای جامع نتر دام می باشد. که در این مطلب از مجله آرگا به موضوع آن می پزدازیم با ما همراه باشید.

لوزان شهری بزرگ و مکانی آسوده و آرامش دهنده در بالای ۳ تپه در قسمت غرب سوئیس قرار دارد که از لحاظ وسعت و بزرگی در کشور سوئیس پس از شهر ژنو دومین شهر می باشد. لوزان همواره با کوه های آلپ و دریاچه ژنو که دور تا دورش را فراگرفته اند محاصره شده است. نقاط گردشگری لوزان فراوان و زیبا است که می توان به کلیسا، موزه، میدان، پیست، قلعه و خیابان هایش اشاره کرد که بازدید از مناطق تاریخی و تفریحی مثل: گلف و دوچرخه سواری در طبیعت خدادادی واقعا جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود.

شگفت انگیز ترین دیدنی های لوزان

دیدنی های لوزان سوئیس

لوزان شهری سرتاسر پر از آرامش با طبیعتی جذاب که در ارتفاعات و یک کشور کوهستانی قرار گرفته است. این شهر آب و هوایی نسبتا سرد و کوهستانی دارد که بارش باران در این منطقه زیاد بوده و همین دلیلی می باشد تا توریستان و گردشگران در فصل تابستان به دیدن لوزان بیایند. از موقعیت جغرافیایی این شهر می توان گفت: همجوار با دریاچه باختر و ژنو و رود روی که در فرانسه قرار دارد، می باشد. لوزان در فاصله پنجاه کیلومتری از شمال خاوری قرار گرفته که مساحتی بالغ بر ۴۲ کیلومتر از کشور سوئیس را به خود اختصاص داده است. جمعیت شهر لوزان بر اساس سرشماری در سال ۲۰۱۶ به ۱۳۷۰۰۰ نفر می رسد. دیدنی های لوزان شامل؛ خیابان های رنگارنگش و کوچه پس کوچه های تاریخی و زیبایی که در کنار رستوران ها و هتل ها چشم نوازی می کند که جاذبه هایش بسیار دل انگیز می باشد.

مناطق جذاب و دیدنی های لوزان

کلیسای جامع نتر دام لوزان

یکی از مکان های گردشگری لوزان واقع در سوئیس کلیسای Notre Dome می باشد که در لحظه ورود به این شهر تصویری تماشایی دارد. کلیسای مشهور و زیبای نتر دام دارای پنجره های در قسمت ضلع جنوبی که طرح گلی روی آن نهفته است. این محل را در ۲ مرحله ساخته اند که اولین بار در سال ۱۱۷۰ میلادی شروع شد و توقف کردند و دوباره در سال ۱۲۱۵ از نو ساخته شد. نمای بیرونی این کلیسا که آب نمایی شگفت انگیز می باشد واقعا جالب بوده و بعد از آن از میدان لاپالد دیدن فرمایید. معنای کلمه (نتر دام) در کاتولیک های مذهبی به بانوی ما ختم می شود که کلیساهای زیادی اسم این اثر را دارند و معروف ترین آن ها کلیسای نتر دام پاریس می باشد.

مناطق جذاب و دیدنی های لوزان سوئیس

موزه المپیک

در این موزه بازی های المپیک که از هزاران سال قبل جذابیتی بی نظیر برای مردم جهان داشته است وسایل های دوره المپیک آن در این مکان به نمایش گذاشته می شود. با وجود کمیته ای که برگزاری این بازی ها را تصمیم گیری و هدایت می کرد در کشور سوئیس بوده و همین دلیلی برای نام گذاری این موزه گردیده که در شهر لوزن تا آخرین دوره های المپیکی به نمایش عموم گذاشته می شود. همچنین بارفتن به این موزه می توانید مشعل المپیک را چند قدمی حمل نمایید و به آرزوی خود برسید. Olympic museum دارای ۱۰۰۰۰ اثر ورزشی از وسایلات و لباس ها و پوستر های ورزشی المپیک می باشد که در این مکان نگهداری می شود. یکی از گردشگر پذیرترین نقاط در لوزان بوده که هر ساله ۲۵۰ هزار جمعیت از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸ مورد بازدید قرار می گیرد.

بهترین دیدنی های لوزان

منطقه فلون در شهر لوزان

اگر شما هم جزو افرادی می باشید که به پیاده روی و گردشگری علاقه دارید به مدرن ترین قسمت شهر بروید که واقعا جذاب می باشد. منطقه فلون آثار هنری و معماری منحصر به فردی دارد که شامل؛ فروشگاه ها، ادارات، خانه ها، رستوران ها و مغازه ها می باشد. در Flon لوزان ساختمان ها با رنگ های دل انگیز و بی همتایی چشم نوازی می کنند که قدم زدن در این منطقه واقعا شما را به وجد می آورد. گردشگران زیادی شوق دوباره دیدن مناطق و خیابان های فلون را دارند که از جاهای تماشایی لوزان محسوب می شود.

شهر لوزان کجا قرار دارد؟

کلیسای سن فرانسوا

یکی دیگر از دیدنی های لوزان که متعلق به قرن سیزده و چهارده میلادی می باشد وجود کلیسای سن فرانسو است. این کلیسای دل انگیز ساخته ی دست فردی به همین نام بوده که یکی از دلایل نامگذاری این کلیسا کی باشد. ارتفاع آن که برج ناقوسی می باشد به حدود ۲۲ متر می رسد. از پنجره هایی که در بالای ساختمان کلیسا وجود دارد می توانید به دیدن شهر دل نشین لوزان بروید و تماشا نمایید و همچنین در همجواری کلیسای Saint Francois Church می توانید به بازار بزرگ کریسمسی بروید و از آن جا بازدید نمایید.

دیدنی های لوزان دل انگیز

میدان پلو

یکی از معروف ترین ساختمان ها در نزدیکی میدان پلو قرار دارد که متعلق به قرن ۱۵ میلادی ساختمان شهرداری می باشد. این میدان در قسمت قدیمی شهر لوزان قرار دارد که نمای بسیار زیبا از آب نمای قدیمی که حوضی به صورت دایره و اطراف آن سکوهای پهنی محاصره شده است. در میدان Palud روز های شنبه و ۴ شنبه در دور میدان بازارچه هایی محلی برای فروش سبزیجات و غذا و شیرینی جات محلی و محصولات کشاورزی و صنایع دستی برگزار می شود. در داخل حوض میدانی مجسمه ای قرار دارد که ۱ مرد با لباسی قدیمی که متعلق به قرن ۱۴ می باشد قرار دارد و بر دست راست آن شمشیری رو به بالا و دست چپ آن دارای ترازو که نماد عدالت می باشد، است.

شهر لوزان در کشور سوئیس

مجموعه موزه های شهر لوزان

از دیگر جاذبه های لوزان می توان به Lausannes Museum اشاره کرد که از سال ۱۹۰۶ در کاخ Rumine قرار دارد. این موزه ها شامل؛ موزه باستان‌ شناسی، موزه هنرهای زیبا، موزه تاریخ، موزه جانور شناسی و موزه طبیعی می باشند. همچنین موزه اثر هنری در این شهر که چند آثار هنرمندان به نام های Pierre Bonnard، Henri Matiss، Paul Cezanne، Edgar Degas می باشد واقعا تماشایی و دیدنی خواهید بود.

آشنایی با دیدنی های لوزان

موزه هنرهای ژان دو بوفه

وجود موزه هنر های خام که از سال ۱۹۷۶ با اثر هنرمند فرانسوی به نام Jean Dubuffet آغاز گردید واقعا شگفت انگیز می باشد. در اوایل موزه Arts museum آثار هنری به ۵۰۰۰ می رسید که اکنون اثر های عنرمندان دیگر که خلاقیت خود را به کار برده اند به ۱۵۰۰۰ می رسد. این موزه چون آثار و موضوعات مختلفی دارد هر مواقعی چیدمانش در حال تغییر می باشد که از قسمت های مختلفی مثل: نقاب، نقاشی و مجسمه تشکیل شده اند. در موزه ژان دو بوفه نقطه عطفی از تاریخ هنر جهان در این مکان بوده که جزو دیدنی های لوزان به شمار می رود.

مکان های جالب و دیدنی های لوزان

قلعه اوشی

chateau d’ouchy از بزرگ ترین قلعه های بوده که در قرن ۱۲ تا اکنون در شهر لوزان قرار گرفته است. این زیبایی بی نظیر که همانند نگینی در این شهر می درخشد در بین ۲ بندر جدید و قدیمی قرار دارد. از این قلعه در حال حاضر به عنوان هتل مورد استفاده گردشگران می باشد وجود هتل های بزرگ در اوشی به زیبایی این منطقه افزوده کرده است. chateau d’ouchy دارای جاده هایی که همواره پر از هتل و گل های زیبا و دیدنی و شگفت انگیز بوده راه را به بندر وصل می کند. نکته جالب که عهدنامه صلحی بین یونان و ترکیه و متحدان در سال ۱۹۲۳ در این قلعه بسته شده است.

دیدنی های لوزان سوئیس

اسکله دو مارشه

براساس گفته ها در اول مقاله که شهر لوزان در روی ۳ تپه قرار دارد می توان گفت پله های بی شماری در سرتاسر شهر دیده می شوند. وجود اسکله دومارشه هم که پیوند بین مناطق بوده از زیباترین پله ها تشکیل شده است که واقعا جذاب بوده و از دیدنی های سوئیس می باشد. این پله متعلق به قرن ۱۳ میلادی دارد که در طبقه ۳ آن کافه ای به نام Le Barbare برای پذیرایی آماده می باشد. اسکله Escaliers du Marche از تماشایی ترین نقاط است که در سمت دیگر آن پله های میدان پلو قرار دارد.

جاذبه ها و دیدنی های لوزان

پیست اسکی لوزان

از دیگر دیدنی های لوزان جذاب می توانیم به منطقه پیست های اسکی آن اشاره کنیم که در سرتاسر شهر حدود ۲۰ پیست اسکی وجود دارد. برخی از این پیست های معروف شهر لوزان از قبیل؛ راتول شتل، روشرز، مورگینس، اووروناز، له گاکونز و لیسن می باشد. که تور های اسکی در ۲ نوبت در روز یک شنبه برگزار می شود که شامل خدمات جا به جایی درون شهری با مینی بوس و ون، ویزای شینگن، گشت و گذار یک روزه می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو