نگهداری و پرورش گل لدبوریا و آموزش تکثیر این گیاه

نگهداری و پرورش گل لدبوریا و آموزش تکثیر این گیاه


منبع: آرگا

336

1399/2/1

02:32


گیاه لدبوریا که از دسته گیاهان زینتی و بومی آفریقا محسوب می شود که در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه پرورش گل لدبوریا آشنا نماییم.

گل لدبوریا در واقع از دسته گل های همیشه سبز و بومی مناطق آفریقایی است که نیاز به مراقبت کمی دارد و افرادی که هیچ مهارت خاصی ندارند نیز می توانند به کاشت و پرورش گل لدبوریا اقدام نمایند. بهتر است بدانید که این گیاه آپارتمانی به دلیل شکوفه هایی که دارد اغلب در فصول بهار و تابستان رشد می کند.

آشنایی با چگونگی پرورش گل لدبوریا

همانطور که متوجه شدید گیاه لدبوریا یک گیاه همیشه سبز است و شگفتی آن این است که پیازی به رنگ بنفش درون برگ های سبز رنگ همچون مرواریدی می درخشد و به همین منظور پرورش آن مورد توجه اغلب افراد قرار گرفته است. بهتر است بدانید که این گیاه نیاز به مراقبت خیلی کمی دارد و برگ های آن از دو طرف به صورت مجزا در انتها پهن و در نوک به صورت باریک خودنمایی می کنند. شکوفه های این گیاه اغلب در فصول بهار و تابستان رشد می کنند و جذابیت خاصی را به محیط اطراف می بخشد. گل لدبوریا دارای برگ هایی ۵ الی ۱۰ سانتی متر می باشد که سطوح بالای برگ ها با رنگ خاکستری و سبز زیتونی پوشانده شده است و قسمت زیرین آن نیز به رنگ بنفش تیره می باشد.

چگونگی پرورش گل لدبوریا

شرایط مورد نیاز برای پرورش گیاه لدبوریا:

همانطور که می دانید تمامی گیاهان برای اینکه بتوانند روند رشد خود را به خوبی طی کنند نیاز به شرایطی دارند که شما بایستی آن را فراهم نمایید و به همین منظور در ادامه به بیان برخی از اصول و شرایط محیطی لازم برای پرورش گل لدبوریا پرداخته ایم که می توانید در این روند از آن استفاده نمایید:

آبیاری:

بهتر است بدانید که گل لدبوریا برای رشد نیاز به آبیاری فراوانی ندارد و برای آبیاری مجدد اجازه دهید تا در فاصله دو آبیاری سطح خاک بستر تا عمق ۳ سانتی متری خشک شود و سپس اقدام نمایید. به طور کلی توجه داشته باشید که آبیاری منظم و با دقت باعث رشد گیاه خواهد شد.

آبیاری مورد نیاز گیاه لدبوریا

نور:

توجه داشته باشید که گیاه لدبوریا نیاز به نور زیاد و غیر مستقیم دارد و به همین دلیل توصیه می شود که گلدان حاوی گیاه را در پشت پنجره جنوبی و در معرض نور فیلتر شده قرار دهید و توصیه می شود که در هنگام نور ظهر آن را در سایه قرار دهید.

خاک:

توجه داشته باشید که استفاده از خاکی با زهکشی مناسب برای پرورش گل لدبوریا بسیار مناسب است و همچنین می توانید از ترکیب خاک های شن، پیت ماس و خاک باغچه نیز برای بستر کشت استفاده نمایید و همچنین امکان استفاده از خاک مورد استفاده برای نگهداری کاکتوس نیز وجود دارد.

استفاده از خاک غنی برای بستر کشت

رطوبت:

بهتر است بدانید که گیاه لدبوریا بدون رطوبت هم می تواند روند رشد خود را به خوبی طی نماید البته که برای داشتن برگ هایی شاداب و خوش رنگ سعی کنید هفته ای ۳ مرتبه گیاه را غبارپاشی نمایید و توصیه می شود این عمل را در هنگام ظهر انجام ندهید.

کوددهی:

توصیه می شود که هر ماه یک مرتبه گیاه را با استفاده از کوهای سه بیست به صورت آبیاری تغذیه نمایید تا به تدریج رشد خوبی را در پیش بگیرد.

آشنایی با پرورش گل لدبوریا

نحوه تکثیر گیاه لدبوریا:

بهتر است بدانید که می توان گیاه لدبوریا را با روش های مختلف مانند کاشت بذر و تقسیم پیاز تکثیر نمود که البته روش کاشت بذر راحت تر و کاربردی تر می باشد و برای انجام آن تنها کافی است که بذر های این گیاه را تهیه نمایید و سپس درون خاکی با زهکشی بالا بکارید. همچنین توجه داشته باشید که اگر گیاه شما تمام فضای گلدان را پوشانده می توانید در اوایل فصل بهار گیاه بچه را از مادر جدا نمایید و سپس در گلدانی جدید بکارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو