تونر چیست؟ استفاده از تونرها چه فواید و چه مضراتی دارد؟

تونر چیست؟ استفاده از تونرها چه فواید و چه مضراتی دارد؟


منبع: آرگا

279

1399/2/1

10:37


در این مطلب به تعریفی برای تونر چیست و نحوه استفاده از این وسیله آرایش و بهداشتی خواهیم پرداخت همچنین شما همراهان عزیز و گرامی را با فواید و برخی از عوارض جانبی استفاده از تونر آشنا خواهیم ساخت.

تونر صورت از انواع پاک کننده های قوی برای پوست به شمار می رود که شما می توانید با استفاد از آن همه غبار و کثیفی ها را از روی سطح پوست خود به راحتی از بین ببرید و پوستی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی داشته باشید.

تونر صورت چیست ؟

تونرها از انواع محصولاتی می باشند که وظیفه اصلی آن ها تنظیم کردن PH پوست صورت می باشد زیرا بعد از هر شست و شو با هر نوع ماده شوینده ای PH پوست دچار تغییر می شود و در صورتی که PH پوست به تعادل نرسد آسیب های جدی و جبران ناپذیری به پوست صورت وارد می شود.

تونر صورت

معرفی انواع تونرهای پوست

امروزه انواع تونرها در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به نوع پوست خود از بین آن ها تونری مناسب را انتخاب نمایید. اغلب تونرها به صورت محلول می باشند ولی مدل های سرم و ژل آن ها نیز در بازار موجود می باشد.

تونر برای پوست صورت

۱. تونر بر پایه الکل چیست ؟

تونرها بر پایه الکل برای رفع آکنه به کار برده می شوند و شما می توانید از این محصول آرایشی یکبار در روز استفاده نمایید همچنین استفاده از تونرها با پایه الکل پیشنهاد نمی شود زیرا این محلول دارای مواد قابض می باشند و می تواند آسیب های جدی را به رادیکال های آزاد پوست وارد کند و در نتیجه پوست را ملتهب نماید همچنین این نوع محلول ها توانایی پوست برای ترمیم دوباره و ساخت کلاژن را ضعیف می کنند.

تونر بر پایه الکل

۲. تونر بر پایه گیلول چیست ؟

این دسته از محصولات حاوی آب و گلیسرین با عصاره های معطر نظیر گل محمدی و گلاب یا آب مرکبات می باشند همچنین این دسته از تونرها به شاداب کننده یا شفاف کننده پوست نیز معروف می باشند. توجه داشته باشید که از این نوع محصولات نباید به مقدار زیادی استفاده نمایید زیرا باعث تحریک پوست و وارد کردن آسیب هایی به پوست صورت می شوند.

معرفی انواع تونرها

۳. تونر بر پایه آب چیست؟

تورنرهایی که بر پایه آب می باشند از نظر همه متخصصان پوست مفید هستند و این نوع از محصولات حاوی مواد مفید نظیر انواع ترمیم کننده های پوست و آنتی اکسیدان ها و … می باشند.

تونر بر پایه آب

زمان مناسب برای استفاده از تونرها

تونر به صورت کلی دومین مرحله از پاکسازی پوست صورت می باشد بنابراین بهتر است شما ابتدا پوست صورت خود را به خوبی بشویید تا اثر مواد آرایشی از روی پوست از بین رود و در ساعت های پایانی شب و قبل از خواب از تونر استفاده نمایید زیرا در فاصله ای که خواب می باشید پوست صورت شما می تواند دوره ریکاوری اش را به خوبی طی نماید.

تونر برای پوست چرب

نحوه استفاده از تونرهای مخصوص پوست چگونه است ؟

۱. قبل از خواب هر گونه آرایشی را از روی پوست خود به خوبی پاک کنید سپس پوست صورت را به کمک آب سرد بشویید.

۲. به کمک یک پد آرایشی یا پنبه ، تونری متناسب با پوست صورت خود را به پوست صورت و گردن تان بزنید.

۳. صبح بعد از بیدار شدن صورت خود را به کمک آب بشویید.

۴. توجه داشته باشید که برای به جریان انداختن خون باید پنبه را با ملایمت و به صورت دورانی روی پوست صورت تان بکشید.

۵. از مالیدن تونرها به دور چشم و نواحی لب هایتان خودداری کنید.

 

تونر صورت چیست ؟

استفاده از تونر برای چه پوست هایی مناسب می باشد ؟

تونرها از انواع محصولات ضروری برای هر نوع پوستی به شمار می رود بنابراین این محصولات آرایشی برای انواع پوست ها مناسب می باشند هر چند که پوست های چرب نیاز بیشتری به استفاده از تونر دارند و باید به صورت روزانه افراد با پوست چرب از تونر استفاده نمایند.

تونر بر پایه آب چیست ؟

فواید استفاده از تونر چیست ؟

بهتر است همه افراد استفاده از تونر را در برنامه هفتگی خود قرار دهند ولی افرادی که دارای پوست چرب می باشند باید هر روز از تونرها استفاده نمایند تا چربی پوست آن ها کنترل گردد. تونرها دارای مزایای زیادی می باشند که عبارتند از :

تونر چیست ؟

۱. تمیز کردن منافذ پوست

لوازم آرایشی و کرم پودرها در منافذ پوست نفوذ می کنند و علاوه بر این ذرات و غبارهای موجود در هوا روی منافذ موجود در پوست صورت تاثیر گذار هستند و این مواد با شست و شو از روی پوست تمیز نمی شوند و بهتر است شما به کمک تونرها موادی که وارد منافذ پوست شده اند را از بین ببرید.

۲. شفاف کننده پوست

تونرها باعث شفافیت پوست می شوند و در زمان استفاده از تونر چربی های ترشح شده در منافذ باز پوست از بین می روند و در نتیجه منافذ پوست کوچک تر می شوند.

تونر برای پوست صورت

۳. تنظیم کردن ph پوست

همه شوینده های پوست صورت مخصوصا صابون ها روی میزان اسید پوست تاثیر زیادی دارند و باعث تغییر آن می شوند و با استفاده مداوم از شوینده ها حالت اسیدی پوست به هم می ریزد از این رو بهتر است شما از تونرها استفاده نمایید تا اسیدهای پوست تان متعادل شوند.

۴. آبرسانی پوست

تونرها روی پوست با حفظ رطوبت آن مانند یک عایق خوب عمل می کنند و علاوه بر این تونرها محافظت از پوست در برابر ذرات آلوده و گرد و غبار را بر عهده می گیرند.

۵. بستن منافذ روی پوست

اگر شما از بهترین کرم ها برای بستن منافذ پوست صورت استفاده نمایید به اندازه تونرها نمی توانند باعث کوچک تر شدن منافذ گردند همچنین این قابلیت تونرها باعث جلوگیری از ذرات ناخالص و آلودگی ها به پوست صورت می شود.

تونر چیست ؟

عوارض استفاده از تونرها

تونرهای بر پایه الکل دارای عوارض زیادی می باشند و استفاده از این محصولات باعث می شود تا شما پوستی خشک داشته باشید و علاوه بر این پوست صورت شما سفیدک بزند.

التهاب و خارش و قرمزی پوست و چروک شدن آن نیز از عوارض جانبی تونرهای بر پایه الکل می باشد همچنین ممکن است پوست صورت به برخی از مواد تشکیل دهنده موجود در تونرها حساسیت زیادی نشان دهد.

کدام تونرهای برای کدام پوست ها مناسب می باشند ؟

قبل از استفاده از تونر شما باید ابتدا از نوع پوست خود اطلاعات دقیقی را داشته باشید تا بتوانید تونر مناسب برای پوست تان را تهیه نمایید. تونر مناسب برای پوست های چرب باید بیشتر قابلیت لایه برداری پوست را داشته باشید.

اگر پوست شما خشک است باید از تونری استفاده نمایید که قابلیت آبرسانی داشته باشید و افراد با پوست حساس نیز باید از تونرهای ضد حساسیت زا استفاده نمایند زیرا این محصولات باعث کاهش التهاب های پوستی می شوند.

تونر چه چیزی می باشد ؟

 تونرها دارای چه ترکیبات موثری می باشند ؟

عصاره بابونه

این نوع عصاره قابلیت تسکین دهندگی و از بین بردن خستگی پوست را دارد و برای پوست های حساس مناسب می باشد.

عصاره روغن چای سبز

این عصاره ضد باکتری می باشد و حاوی چربی مناسب برای پاکسازی پوست چرب و جوش دار است.

عصاره آلوئه ورا

این عصاره برای از بین بردن التهاب و قرمزی پوست مفید می باشد و علاوه بر این افراد با پوست حساس بهتر است از تونرهایی که حاوی این عصاره می باشند استفاده نمایند.

تونر با عصاره آلوئه ورا

ویتامین E

ویتامین E دارای خاصیت آبرسانی پوست صورت می باشد از این رو بهتر است افراد با پوست خشک از تونرهای حاوی ویتامین E استفاده نمایند.

عصاره گل رز

عصاره گل رز دارای خاصیت آبرسانی است و برای افراد با پوست خشک مناسب می باشد.

تونر برای پوست صورت

در این مطلب انواع تونر برای افراد با پوست مختلف را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه محصولات مختلف تونرهای آرایشی و بهداشتی بدست آورید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو