رویترز گزارش داد، در حالی که با ادامه موج گسترده شیوع کرونا تردیدهایی در مورد طرح دولت آمریکا برای بازگشایی اقتصاد این کشور ایجاد شده است، قیمت طلا امروز به دلیل تقویت ارزش دلار به پایین ترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۶۷۹ دلار و ۹۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به پایین ترین رقم از ۹ آوریل تاکنون رسیده بود. قیمت طلا روز جمعه و به دلیل امیدواری ها نسبت به بازگشایی قریب الوقوع اقتصاد آمریکا شاهد افت حدودا ۲ درصدی بود.

قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «افت قیمت طلا احتمالا ناشی از تقویت ارزش دلا بوده است.»

ارزش دلار که یک محل امن سرمایه گذاری و رقیبی برای بازار طلا به شمار می رود، شاهد رشد نسبی بوده، زیرا سرمایه گذاران در واکنش به خبرهای منفی از تبعات ویروس کرونا اقدام به خرید طلا کرده اند و دولت های سراسر جهان با احتیاط بیشتری به سمت بازگشایی اقتصادی حرکت می کنند.

در آمریکا، فرمانداران ایالت هایی که بیشترین تعداد ابتلا به کرونا را دارند، با ترامپ بر سر ادعای وی مبنی بر انجام تست های تشخیصی به مقدار کافی و لزوم بازگشایی زودهنگام فعالیت های اقتصادی درگیر شده اند.

بر اساس آمارها تاکنون بیش از ۲.۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و شمار کشته ها از ۱۶۰ هزار نفر فراتر رفته است.

در همین حال آمارهای وزارت دارایی ژاپن نشان می دهد که میزان صادرات این کشور در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۷ درصد افت داشته که نشان دهنده کاهش شدید تقاضای خارجی به دلیل شیوع ویروس کروناست.