مسجد نصیرالملک شیراز معروف به مسجد صورتی ایران

مسجد نصیرالملک شیراز معروف به مسجد صورتی ایران


منبع: تاپ تراول

238

1399/2/1

16:14


خرید بلیط هواپیما

مسجد نصیرالملک شیراز | nasir ol molk mosque

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شیراز درباره مسجد نصیرالملک شیراز که معروف به میعادگاه نور و رنگ و یکی از قدیمی ترین مساجد شهر شیراز است سخن خواهیم گفت.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |





مختصری درباره مسجد نصیر المک بدانید :

مسجد نصیرالملک یکی از مساجد قدیمی شیراز است. این مسجد در محله گود عربان که در قدیم به محله اسحق بیگ معروف بوده واقع در جنوب خیابان لطفعلی‌ خان زند و در نزدیکی مسجد شاه‌ چراغ و در کوچهٔ نصیرالملک قرار دارد. میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک فرزند میرزا علی‌ اکبر عوامل مؤثر حاکم وقت فارس بنای مسجد را در تاریخ ۱۲۹۴ آغاز و در تاریخ ۱۳۰۵ به پایان برسانید که به معماری میرزا محمد حسن و محمد رضا ساخته شده‌است.

تخفیفان

گزارش رسانهٔ آمریکایی از جادوی رنگ در مسجد نصیرالملک

 

این بنا به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک، که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شد. معماری آن کار محمد حسن معمار بوده‌ است. ساخت آن حدود ۱۲ سال و از سال ۱۲۵۵ تا ۱۲۶۷ خورشیدی به طول انجامیده‌است.

مسجد نصیرالملک از دیدگاه کاشی کاری از ارزنده‌ ترین مساجد ایران و از دیدگاه ساختمان‌ سازی به ویژه مقرنس بی‌ مانند است مساحت آن ۲۸۹۰ متر مربع و زیربنای آن ۲۲۱۶ متر مربع است در این مسجد از شیشه‌های رنگی استفاده شده به همین علت آن را مسجد صورتی ایران نیز می‌گویند.

مسجد نصیرالملک شیراز

چرا مسجد نصیرالملک؟


  • مسجد نصیرالملک یکی از دیدنی ترین و متفاوت ترین مساجد ایران است.
  • این مسجد به سبب وجود شیشه های رنگی شهرت زیادی دارد.
  • کاشی کاری های این مسجد در نوع خود بی نظیر هستند.
  • استفاده از رنگ صورتی در کاشی کاری های این مسجد باعث شده تا جلوه آن دیدنی تر شود و لقب مسجد صورتی را نیز به آن بدهند.
مطالب بیشتر بخوانید
قلعه تل خوزستان

مسجد نصیرالملک شیراز

بهترین زمان بازدید از مسجد نصیر الملک

بهترین زمان برای دیدن بازی رنگ و نور در این مسجد قبل از ساعت ۹:۰۰ است. بسیاری از گردشگران ساعت ۸:۰۰ تا ۱۰:۰۰ را فرصت خوبی برای بازدید از مسجد نصیرالملک می دانند؛ با وجود اینکه شلوغی مسجد ممکن است آزاردهنده باشد؛ اما به دیدن رنگ های زیبای آن می ارزد.

 بهترین زمان عکاسی در مسجد نصیر الملک

اگر به دنبال شکار یک عکس تماشایی از شبستان غربی مسجد نصیرالملک هستید، از نیمه فصل پاییز تا نیمه زمستان به شیراز بروید چرا که تابش مایل خورشید در این روزها بهترین شرایط نوری را برای عکاسی ایجاد می کند. البته برای ثبت یک شاهکار باید سحرخیز باشید و ساعت ۷:۰۰ تا ۹:۰۰ در شبستان حاضر شوید؛ چرا که بیشترین حجم نوری در این زمان است.

اگر هدف‌تان ثبت یک تصویر حیرت انگیز از طاق مروارید است به هنگام بعد از ظهر به مسجد بروید چرا که نور به سمت طاق مروارید می تابد و آن را زیباتر از همیشه جلوه می دهد.

مسجد نصیرالملک شیراز

تور مجازی مسجدنصیر المک


مقالات بیشتر درباره شیراز بخوانید :

 

   

| لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت |

مسجد نصیرالملک جاهای دیدنی شیراز بلیط هواپیما در طاهاگشت مطالب بیشتر بخوانیدقلعه تل خوزستان بازار وکیل شیراز باغ ایرانی پاسارگاد شیراز دانستی های  که باید قبل از سفر به شیراز بدانید باغ تخت شیراز نقش رستم فارس آرامگاه کوروش فارس مسجد وکیل شیراز حمام وکیل شیراز لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو