بهترین راه ها برای لاغری پایین تنه و کاهش چربی پاها چیست؟

بهترین راه ها برای لاغری پایین تنه و کاهش چربی پاها چیست؟


منبع: مینویسم

128

1399/2/1

20:22


بهترین راه ها برای لاغری پایین تنه و کاهش چربی پاها چیست؟

مطمئنا تابحال با افرادی رو برو شدید که از چاقی پایین تنه و یا به عبارتی چاقی پاها ناراحت هستند که سعی بر پیدا کردن راه و روشی دارند که بتوانند پاهای خود را لاغر و یا متناسب کنند اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید این مقاله رو مطالعه نمایید زیرا ما در این مطلب بهترین راه ها و تکنیک ها را برای کاهش چربی پاها به شما عزیزان معرفی می کنیم.

بخش سلامت سایت مینویسم تاکنون مطالب بسیار مفید و کاربردی در رابطه با تناسب اندام و کاهش وزن همچون برنامه رژیمی لاغری یک ماهه رو منتشر نموده که می توانید از آنها بازدید نمایید.

معرفی روش هایی برای کاهش چربی پایین تنه

بسیاری از افرادی که پایین تنه پاق دارند دوست دارند چربی پاهایشان کاهش یابد و روی تمریناتی تمرکز کنند که ماهیچه های پا را قوی تر کند و تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنند که به کاهش وزن آنها کمک کند.

حتی برخی از افراد به دنبال لاغری سریع ران ها در یک هفته هستند که این در واقع شدنی نیست زیرا باید حین کاهش وزن سلامت فرد را هم در نظر گرفت.

همه افراد در ساق پا و همچنان ران چا چربی دارند اما مقدار و میزان آن در هر شخص متفاوت است. به هر حال وجود چربی در خانم‌ها نسبت به آقایان رایج‌تر است به عبارتی میزان چربی پاها ها خانم ها در مقایسه با آقایون بیشتر است.

از آنجایی که امکان ندار که افراد بتوانند بصورت موضعی وزن کم کنند، به همین دلیل باید با استفاده از تمرینات خاص که هدف آن تقویت ماهیچه های پاهاست، وزن کلی بدن شان را کاهش دهند تا میزان چربی در پاها نیز کاهش یابد.

اگر یک شخص شروع به وزن کم کردن کند، تمام بدنش تحت تاثیر قرار می گیرد و این یعنی هر تکنیک کاهش وزنی می‌تواند برای کاهش چربی پاها استفاده شود. در یک مقاله محققان از چند داوطلب خواستند تا حرکت پرس پا را از ۹۶۰ تا ۱۲۰۰ بار به مدت ۱۲ هفته برای یک پا انجام دهند.

نتیجه نشان داد که ورزش نه تنها بر کاهش چربی پاها موثر بوده بلکه به کاهش چربی کل بدن نیز کمک نموده. تمرین کردن یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی بدن است که این شامل چربی پا هم می شود.

در برنامه های ورزشی؛ یک مربی حرفه ای تناسب اندام برای آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کند از تمرینات تقویتی و تمرین ایروبیک استفاده کنند که در ادامه این مطلب به بررسی حرکات چربی سوزی پایین تنه می پردازیم.

تمرینات بدنسازی برای لاغری پایین تنه

تمرینات بدنسازی برای لاغری پایین تنه

حرکات ورزشی برای لاغری پایین تنه

این تمرینات شامل انواع تمرینات مقاومتی برای محکم کردن و افزایش قدرت تحمل ماهیچه‌ها می‌شود. انواع فرم تمرینات مقاومتی شامل استفاده از دمبل؛ باندهای مقاومتی و تمرینات مربوط به وزن بدن است.

تمرینات مقاومتی بدن لاغر را پر می‌کند و به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. دانشگاه پزشکی آمریکا دریافته است که انجام هشت تا ده تمرین عضلانی به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته بسیار موثر است. تمرینات بین مفصلی روی انواع مختلف ماهیچه به طور هم زمان تاثیر می‌گذارد که سبب شده کالری بیشتری سوزانده شود و به کاهش وزن کمک کند.

تمرینات تقویتی و بین مفصلی به لاغر کردن شما کمک می‌کند که شامل حرکت اسکات؛ وزن بلند کردن، تمرینات تنفسی پرس پا و حرکات عضلات عقب ران می‌باشد.

تمرینات ایروبیک ضربان قلب و تنفس را افزایش می‌دهد که شامل دویدن؛ دوچرخه ‌سواری، شنا کردن، رقصیدن و پیاده روی می باشد.

تمرین ایروبیک می‌تواند با سرعت ثابت انجام شود که شامل تمرینات متناوب با چگالی بالا و پایین است. ایروبیک باعث سوزاندن کالری می شود و به کاهش چربی کل بدن بخصوص پاها کمک می کند.

هم چنین تمرین ایروبیک قلب و ریه های شما را قوی‌تر می‌کند. یک مطالعه روی تاثیر دو سرعت متناوب در کاهش چربی بدن خانم ها تحقیق کرد و گزارش داد ۱۵ خانم که سه بار در هفته به مدت ۶ هفته دو سرعتی انجام دادند، حدود ۸ درصد چربی بدن خود را کاهش دادند.

رژیم غذایی برای لاغری پاها و پایین تنه

رژیم غذایی برای لاغری پاها و پایین تنه

لاغری پاها با رعایت رژیم غذایی پر از فیبر

هیچ رژیم خاصی وجود ندارد که فقط به لاغری پاها و یا کاهش چربی پایین تنه کمک کند، به طور کلی شخصی به کاهش وزن دست می یابد که کالری سوزانده اش از کالری مصرفی اش بیشتر باشد. مصرف غذاهای سالم که کالری کمی دارند مثل میوه ها و سبزیجات به کاهش وزن کمک می کند.

یک رژیم غذایی خوب رژیمی است که شخص بتواند آن را ادامه دهد. برای داشتن رژیم غذایی سالم سازمان ملی سلامت موارد زیر را پیشنهاد کرده است:

  • رنج متنوعی از میوه ها و سبزیجات
  • غلات مثل برنج قهوه‌ای و نان گندم
  • منابع پروتئینی مثل لوبیا، آجیل، دانه ها؛ گوشت بدون چربی و تخم مرغ
  • روغن سالم مثل روغن زیتون و روغن گردو

خوردن غذاهای با فیبر بالا به کاهش وزن بدن کمک می کند مثل رژیم کدو حلوایی . مدت زیادی طول می‌کشد تا بدن غذاهای با فیبر بالا را حذف کند بنابراین فرد مدت بیشتری احساس سیری کند.

بسیاری از مردم غذاهایی با کربوهیدرات پایین می خورند که شامل غذاهایی سرشار از پروتئین و چربی سالم می‌شود. مطالعات نشان داد که این رژیم غذایی روی دیگران بهتر عمل می کند؛ اما بعضی تحقیقات نشان داد رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین برای کاهش وزن موثرتر بوده است.

برای مثال یک آزمایش کنترل شده گزارش داد افرادی که رژیم با کربوهیدرات پایین داشتند،کاهش بیشتری در وزن و چربی خود مشاهده کردند.وقتی افراد وزن کم می‌کنند،کل بدن شان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بعضی افراد در بعضی مناطق از بدن خود وزن کم می‌کنند که این در هر شخص متفاوت است. داشتن یک رژیم غذایی سالم فواید بسیار زیادی در کاهش وزن فرد دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی ۶ قانون غذایی برای کاهش وزن

کاهش مصرف الکل بر لاغری پاها

خوردن الکل می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. الکل اغلب کالری بالایی داشته و ارزش غذایی خاصی ندارد. خوردن مقدار زیاد آن سبب افزایش چربی در بدن می‌شود. به خاطر کالری الکل خوردن مقدار زیاد آن سبب ضعف غذایی بدن مثل پر اشتهایی می‌شود. همچنین خودداری از مصرف زیاد آن به کاهش وزن بدن و چربی ها کمک می کند.

تاثیر کنترل استرس بر کاهش وزن

استرس بالا تاثیر معکوسی روی سلامت شخص می گذارد و این شامل افزایش وزن بدن می‌شود. استرس به تغییراتی در اشتها می‌انجامد و سبب پرخوری می گردد. استرس حاد روی تولید هورمون هایی که به افزایش وزن و چربی بدن می انجامند؛ کار می کند.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۷ بیانگر این موضوع است که افرادی که استرس زیادی دارند؛ در طول شش ماه افزایش وزن پیدا کردند علاوه بر مطالب گفته شده پیدا کردن راه‌های ریلکس شدن مثل مدیتیشن؛نفس عمیق، منظم نفس کشیدن و تمرینات آرام به مقابله با استرس حاد کمک می‌کند.

تاثیر خواب کافی بر تناسب اندام

همانطور که می دانید نداشتن خواب کافی موجب افزایش وزن میگردد و بطبع چربی بدن را زیاد می‌کند. داشتن خواب منطم و کافی نقش مهمی بر هورمون‌های مختلف دارند و روی گرسنگی تاثیر می‌گذارد. برای مثال هورمون های لیتین و گرلین که به منظم کردن اشتها می پردازند؛ به دلیل کمبود خواب تحت تاثیر قرار می گیرند.

نداشتن خواب کافی به افزایش گرلین کمک می‌کند و اشتها را تحریک می‌کند. همچنین نداشتن خواب کافی به کاهش تولید لیتین می‌انجامد و احساس گرسنگی را کاهش می دهد. تغییرات تولید هورمونی به پرخوری و افزایش وزن و چربی بدن منجر می‌شود. داشتن خواب کافی حدود ۷ تا ۹ ساعت در شب به منظم کردن تولید هورمون ها کمک می کند.

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله دریافتیم که ممکن نیست فقط چربی پاهای خود را کاهش دهید به هر حال کاهش وزن بدن در حالت کلی به کاهش چربی ها کمک می کند. بهترین راه برای کاهش چربی استفاده از تمرینات ورزشی؛ داشتن یک رژیم غذایی، خواب و یک استایل سالم است.

تمرین ورزشی باید شامل اروبیک و تمرینات تقویتی باشد. کاهش کالری مصرفی به کاهش چربی کمک می‌کند. رژیم‌های غذایی مختلف در دسترس هستند و افرادی که در مورد وزن کلی خود نگران اند، باید با پزشک خود صحبت کنند تا بهترین راه را برای کاهش وزن خود تعیین نمایند.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو