جانشین البغدادی در عراق حضور دارد

منبع: برترین ها

109

1399/2/1

20:31


یک منبع امنیتی عراقی گزارش کرد که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سرکرده جدید داعش در عراق حضور دارد.

خبرگزاری فارس : یک منبع امنیتی عراقی گزارش کرد که اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سرکرده جدید داعش در عراق حضور دارد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»، این منبع امنیتی با اشاره به اینکه یک تیم امنیتی به دنبال کشف هویت سرکرده داعش در عراق است، گفت:‌ «سازمان داعش طی هفته گذشته و ماه مارس سلسله عملیاتی را اجرا کرد که این نشان می‌دهد سرکرده جدیدشان توانسته با بقیه اعضای سازمان ارتباط برقرار کند؛ اعضای داعش همزمان با بیرون رانده شدن او، از آخرین اماکن حضور عناصر داعشی، متفرق شدند».

این منبع عراقی خاطر نشان کرد که حمله‌های داعش از نظر زمانی و اهداف «شکل منظمی» پیدا کرده است و تأکید کرد که حملات داعش موثر نیستند؛ به گفته این منبع، این حملات عبارتند از منفجر کردن بمب،‌ حمله به یک نقطه نظامی یا ایست بازرسی آن هم با اسلحه‌های سبک، فرار از محل یا حتی حمله به برخی قبایل و روستاهایی که پیشتر به نیروهای عراقی برای حمله به داعش کمک کرده‌اند.

منبع یادشده همچنین گزارش کرد که نیروهای عراقی، به صورت دقیق‌تر از گذشته نقشه حمله‌های اخیر و مناطقی که احتمال می‌رود تروریست‌ها حمله خود را از آنجا آغاز کنند، ترسیم می‌کنند به اضافه رهگیری‌ اطلاعاتی داعش، کسب اطلاعات از شهروندان در این خصوص و بررسی طرح‌های میدانی بویژه در شهرهای «کرکوک»، «صلاح‌ الدین»، «صحراء الحضر»، کوه‌های «مخمور»، «زمار» و رشته کوه‌های «حمرین» در شمال عراق.

این منبع در ادامه گفت که از ماه فوریه یک تیم مشترک عراقی-آمریکایی در تلاش هستند تا هویت سرکرده جدید داعش را که «ابو ابراهیم القریشی» خوانده می‌شود، کشف کنند.

این منبع همچنین گفت که اطلاعات موثقی نشان می‌دهد که القریشی در عراق است و تنها تعداد اندکی از اعضای ارشد داعش شکل و ظاهر او را می‌شناسند.

منبع امنیتی عراقی توضیح داد که بر اساس معیارهای اطلاعاتی عراق نمی‌توان به هر گزارشی که به بررسی سرکرده داعش پرداخته اعتماد کرد و آن را درست به شمار آورد زیرا برخی می‌گویند که سرکرده داعش «امیر عبدالرحمن المولی» است در حالی که عده‌ای می‌گویند که او «عبد الله العفری» (یکی از اعضای مجلس شورای داعش) است؛ این منبع همچنین افرود که برخی نیز از شخصیت سومی در این ارتباط صحبت می‌کنند که با نام «ابو محمد الهاشمی» شناخته می‌شود.

پس از کشته شدن ابوبکر بغدادی در ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ ، داعش با ابو ابراهیم القریشی به عنوان سرکرده جدید این سازمان بیعت کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو