رکوردشکنی جدید بورس تهران

منبع: برترین ها

100

1399/2/1

20:34


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۸۴۴۶ واحد به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم ۷۰۸ هزار و ۴۸۲ واحد رسید.

خبرگزاری فارس : شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۸۴۴۶ واحد به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم ۷۰۸ هزار و ۴۸۲ واحد رسید.

بورس اوراق بهادار تهران برخلاف بورس‌های دنیا که این روزها روند نزولی پیدا کرده‌اند، روند رو به رشد و حتی رکورد شکنی در پیش گرفته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۸۴۴۶ واحد به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم ۷۰۸ هزار و ۴۸۲ واحد رسید و برای اولین بار وارد کانال ۷۰۰ هزار تایی شد و از ان هم گذر کرد..

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴۱۳۴ واحد به رقم ۲۴۲ هزار و ۲۴۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۲۶۶۲ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران امروز ۷.۳ میلیارد ورقه سهم،‌حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۷۷۴۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران این روزها رکورد می‌شکند، حجم معاملات بالا می‌رود و توجه سرمایه‌گذاران حقیقی به بورس زیاد شده است و عرضه اولیه شرکتها، بورس را جذاب کرده است.

دلیل عمده رکوردشکنی بورس اوراق بهادار تهران، سرریز شدن نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازار سرمایه است که در غیاب رونق بازارهای موازی مانند طلا و سکه و مسکن به این بازار توجه شده است.

روند یکساله شاخص بورس تهران

البته برخی کارشناسان رشد شاخص بورس را به دلیل افزایش نرخ ارز حبابی می‌دانند و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند با دقت و با مشورت وارد بازار سرمایه شده و ابتدا از خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع کنند تا دچار زیان نشوند.

از طرفی نگاه به ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران نشان می‌دهد امروز حدود ۱۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان معامله در بورس تهران و فرابورس ایران انجام شده است که این مقدار نقدینگی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است.

همچنین برنامه‌های عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ مانند شستا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث روی آوردن مردم به بورس شده است.

امروز در بورس تهران، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۴۹۱۵ واحد رشد کرده و به رقم ۱۸۸ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش ۲۷۵۱ واحد به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۱ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۲۰ هزار و ۳۸۹ واحد به رقم ۸۹۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۱۳ هزار و ۲۱۲ واحد به رقم ۴۹۹ هزار و ۵۱۴ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۳۸ هزار و ۴۷۹ واحد به رقم بی‌سابقه یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۵۸۹ واحد رسید.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل ۱۵۳ واحد رشد کرده و به رقم ۸ هزار و ۷۳۶ واحد رسید.

شاخص بورس تهران

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۵۵۰ تریلیون تومان رسید.

امروز در بورس تهران عمده شاخص‌های مهم بورسی در تقویت شاخص کل مؤثر بودند که از جمله می‌توان به نماد پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت و گروه مپنا اشاره کرد.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته شامل بانک ملت، بانک تجارت، گلوکزان، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، ملی مس ایران و خدمات انفورماتیک بوده‌اند.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۲.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۰۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۱۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند که ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران به بیش از ۱۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای مهم بورسی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند که از جمله می‌توان به نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، نیروی برق دماوند، سرمایه‌گذاری صبا تأمین، ذوب‌آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس اشاره کرد و همچنین نماد فرابورس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بازار فرابورس داشته است.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران فرابورس قرار گرفته شامل ذوب‌آهن اصفهان ، صنایع کاغذ پارس، تولید نیروی برق دماوند، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فولاد هرمزگان جنوب، توسعه و عمران استان کرمان، بیمه دی و مادیران بوده‌اند.

در جریان معاملات امروز با پیام مقام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی متوقف، برخی بازگشایی، تعدادی دچار وقفه معاملات و برخی تعلیق شدند. از جمله می‌توان به وقفه در معاملات نماد نیرومحرکه، صنایع خاک چینی ایران، اشاره کرد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری امید صورت گرفت، در پیام دیگری توقف نماد لوتوس پارسیان، سیمان مازندران و نیروکلر اتفاق افتاد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان انجام شد، همچنین تعلیق نماد معاملاتی کاشی و سرامیک سینا صورت گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو