طرز تهیه ۵ دسر برای مهمانی شام که مهمان هایتان را شیفته دستپخت شما می کند

طرز تهیه ۵ دسر برای مهمانی شام که مهمان هایتان را شیفته دستپخت شما می کند


منبع: آرگا

320

1399/2/1

20:38


در این مطلب آموزش طرز تهیه انواع دسر برای مهمانی شام را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم این دسرهای مجلسی مورد توجه شما همراهان عزیز و گرامی قرار بگیرند و از تهیه آن ها در منزل نهایت لذت را ببرید.

دسرهایی که برای مهمانی های شبانه تهیه می شوند انواع مختلفی دارند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان دسرهایی نظیر کیک خیس شکلاتی و پاناکوتا زعفرانی و ژله ویترینی و چیز کیک یخچالی و ژله میان تهی را در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه دسر برای مهمانی شام

دسر برای مهمانی شام باید به گونه انتخاب شود که سرو آن در کنار پیش غذا و غذای اصلی مناسب باشد. در ادامه با دستور تهیه ۵ نوع دسر برای مجالس شبانه آشنا خواهید شد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

دسر برای مهمانی شام

۱. دستور تهیه کیک خیس شکلاتی

کیک خیس شکلاتی از انواع دسرهای پرطرفدار و محبوب می باشد و شما می توانید این نوع دسر را به صورت کاپ کیک های کوچک نیز تهیه نمایید.

دستور تهیه کیک خیس شکلاتی

مواد لازم

  • آرد : دو لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • تخم مرغ : ۴ عدد
  • پودر کاکائو : سه قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • وانیل : دو قاشق چایخوری
  • شیر : یک لیوان
  • روغن : ۳/۴ لیوان

مواد لازم برای تهیه سس

  • شیر : یک لیوان
  • روغن : نصف لیوان
  • شکر : ۳/۴ لیوان
  • پودر کاکائو : ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

برای تهیه این نوع کیک ابتدا شکر و وانیل و تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه مخلوط مواد را هم بزنید تا کرم رنگ شوند.

روش تهیه کیک شکلاتی

سپس شیر و روغن را به مواد بیفزایید و هم بزنید.

دستور تهیه دسر برای مهمانی شام

بیکینگ پودر و آرد و پودر کاکائو را سه بار الک نمایید.

الک کردن بیکینگ پودر و آرد

مخلوط آرد را در سه مرحله به مایه کیک بیفزایید و به کمک کفگیر چوبی یا پلاستیکی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

مایه کیک خیس شکلاتی

بعد از اینکه مواد با یکدیگر ترکیب شدند کف قالب مورد نظر تان را چرب کنید یا کاغذ روغنی را در کف قالب پهن نمایید و مایه کیک را درون قالب بریزید سپس قالب را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار دهید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه کیک را به کمک خلال دندان تست کنید و اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد کیک پخته است در غیر این صورت اجازه دهید تا قالب کیک چند دقیقه دیگر درون فر باقی بماند.

روش تهیه کیک خیس شکلاتی

برای تهیه سس شکلاتی ابتدا شیر و روغن و شکر و پودر کاکائو را با یکدیگر ترکیب نمایید و مخلوط مواد را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسند و بعد از به جوش رسیدن مواد حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا سس به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت کم بماند تا غلیظ شود.

افزودن آرد به مایه کیک

در این مرحله از طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بعد از اینکه کیک پخته شد آن را برش بدهید و سس را بلافاصله روی کیک بریزید تا به خورد آن برود همچنین می توانید سس را فقط روی سطح کیک بریزید سپس این کیک خوشمزه را به کمک روش های تزیین کیک خانگی تزیین نمایید.

کیک خیس شکلاتی

۲. دستور تهیه ژله ویترینی

ژله ویترینی از انواع دسر های مجلسی برای مهمانی شام است و شما می توانید این نوع ژله را به کمک پاستیل یا میوه های خرد شده تهیه کنید.

ژله ویترینی

مواد لازم

  • ژله آلوئه ورا : سه بسته
  • بستنی وانیلی یا شیر : دو لیوان
  • آب جوش : سه لیوان
  • آب سرد : یک لیوان
  • روغن برای چرب کردن قالب : ۱ تا ۲ قطره
  • پاستیل یا میوه های خرد شده : به میزان لازم
  • قالب ژله : ۱ عدد

طرز تهیه ژله ویترینی

برای تهیه این نوع ژله ابتدا دو بسته ژله آلوئه ورا با دو لیوان آب جوش مخلوط نمایید و مخلوط مواد را آنقدر هم بزنید تا خنک شوند سپس دو لیوان شیر یا دو لیوان بستنی وانیلی آب شده را به ژله آلوئه ورا بیفزایید و مواد را هم بزنید.

قالب ژله را به کمک قلم مو چرب نمایید و مخلوط پودر ژله و شیر را درون قالب بریزید سپس قالب را درون یخچال قرار دهید تا ژله به صورت کامل ببندد. یک بسته باقی مانده از ژله آلوئه ورا با آب جوش ترکیب نمایید و یک لیوان آب سرد نیز به مخلوط مواد بیفزایید.

قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید و به کمک چاقویی نوک نیز به آرامی سه تا چهار تکه از ژله را برش دهید و برش ها را از درون قالب ژله بیرون آورید و درون ظرفی فلزی قرار دهید سپس فضاهای خالی شده را به کمک برش های میوه یا پاستیل پر نمایید. ژله آلوئه ورا حل شده را به آرامی و به کمک قاشق روی برش های میوه یا پاستل ها بریزید سپس قالب را دوباره درون یخچال قرار دهید.

دستور تهیه ژله ویترینی

برش های ژله مخلوط شده با شیر را روی بخار کتری قرار دهید تا ذوب شوند و بعد از اینکه قسمت میوه ای قالب بسته شد می توانید قالب ژله را درون یخچال بیرون آورید و مخلوط شیر را درون قالب بریزید و مجددا قالب را درون یخچال قرار دهید و بعد از گذشت دو ساعت ژله شما آماده می باشد و می توانید آن را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

روش تهیه ژله برای مهمانی شام

۳. دستور تهیه پاناکوتای زعفرانی

پاناکوتا از انواع دسرهای خوشمزه است که شما می توانید آن را در انواع طعم های مختلف نظیر پاناکوتا وانیلی و پاناکوتا زعفرانی و … تهیه نمایید. توجه داشته باشید که دستور تهیه پاناکوتا زمانبر می باشد و بنابراین بهتر است شما این دسر را از یک روز قبل یا از صبح برای مهمانی شبانه تان تهیه کنید.

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مواد لازم

  • شیر : سه پیمانه
  • شکر : یک پیمانه
  • خامه : یک بسته
  • پودر ژلاتین : سه قاشق سوپخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • گلاب : دو قاشق غذاخوری
  • زعفران : به میزان لازم

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

برای تهیه این نوع دسر ابتدا پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا مایع شفافی ایجاد گردد.

حل کردن پودر ژلاتین

شیر و شکر و زعفران را درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد.

مخلوط شیر و زعفران

سپس گلاب و وانیل را به مخلوط شیر بیفزایید.

مخلوط شیر و شکر و زعفران

ژلاتین هم دما با مواد را به مخلوط شیر بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط مواد خنک شوند.

اضافه کردن ژلاتین به مایه دسر پاناکوتا زعفرانی

مقداری خامه را باز کنید و بعد از اینکه دمای خامه و دسر یکی شد خامه را به مخلوط مواد بیفزایید.

افزودن خامه به مایه دسر پاناکوتا زعفرانی

توجه داشته باشید که اگر خامه با مواد هم دما نباشد می برد.

مخلوط خامه و شیر

مایه دسر را درون قالب چرب شده بریزید و قالب را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا بسته شود سپس قالب حاوی دسر را از درون یخچال بیرون آورید و دسر را درون ظرفی مناسب برای سرو برگردانید.

روش تهیه دسر برای مهمانی شبانه

۴. دستور تهیه چیز کیک یخچالی

چیز کیک یخچالی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی می باشد و علاوه بر این چیز کیک گزینه خوبی به عنوان دسر برای مهمانی شام به شمار می رود و شما می توانید این دسر را درون قالب های مافین یا کاپ کیک بریزید همچنین می توانید چیز کیک را به صورت قالبی تهیه نمایید.

دستور تهیه چیز کیک یخچالی

مواد لازم

  • بیسکویت : ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه : ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای یا ماسکارپونه : ۲۰۰ گرم
  • کره : ۸۰ گرم
  • پودر ژلاتین : ۱۰ گرم
  • آب : ۱/۳ پیمانه
  • پودر شکر : ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر ژله با طعم دلخواه
  • وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

برای تهیه چیز کیک یخچالی ابتدا بیسکویت ها را به صورت کامل پودر کنید سپس بیسکویت خرد شده را به همراه کره درون ظرفی مناسب بریزید.

مخلوط کره و پودر بیسکویت

قالب کمربندی را در اندازه دلخواه باز کنید و آن را درون ظرف سرو قرار دهید سپس مخلوط کره و بیسکویت را درون قالب بریزید و سطح مواد را به خوبی صاف کنید و به کمک ته لیوان مواد را فشار دهید تا منسجم شوند. قالب را درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

ریختن کره و پودر بیسکویت درون قالب کمربندی

درون ظرفی مناسب پنیر و پودر قند و خامه و وانیل را با یکدیگر ترکیب نمایید و به کمک همزن دستی یا برقی مواد را هم بزنید.

چیز کیک یخچالی خوش طعم

ژلاتین را درون مقداری آب به کمک حرارت غیر مستقیم حل کنید سپس ژلاتین حل شده را به مخلوط پنیر و خامه بیفزایید و مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه ای یکدست ایجاد شود.

روش تهیه چیز کیک یخچالی

در این مرحله از طرز تهیه دسر برای مهمانی شام ، مایه دسر را روی سطح بیسکویت ها پخش نمایید و ظرف را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مایه خامه ای خودش را بگیرد.

ریختن مایه خامه ای روی چیز کیک

بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون یخچال بیرون آورید و مایع ژله ای با رنگ دلخواه را که از قبل طبق دستور عمل روی بسته آماده کرده اید روی چیز کیک بریزید. توجه داشته باشید که مایع ژله ای باید مقداری خنک شود سپس آن را روی مخلوط خامه ای بریزید.

ریختن ژله قرمز روی چیز کیک

قالب ژله را به مدت دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید تا ژله خودش را به خوبی بگیرد و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون یخچال بیرون آورید و چیز کیک را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

دستور تهیه چیز کیک یخچالی

 این دسر خوشمزه برای مهمانی شام را می توانید در اندازه های دلخواه خود برش بزنید.

دسر خوشمزه و خوش طعم برای مهمانی شام

۵. دستور تهیه ژله میان تهی

ژله میان تهی یکی دیگر از انواع دسر های مناسب برای مهمانی شام می باشد و در دستور تهیه این نوع ژله از آب و پودر ژله استفاده می شود.

روش تهیه ژله میان تهی

مواد لازم

  • آب سرد : دو لیوان
  • پودر ژله در رنگ های دلخواه : دو بسته
  • آب جوش : دو لیوان

طرز تهیه ژله میان تهی

برای تهیه ژله میان تهی ابتدا یک بسته پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش درون ظرفی مناسب بریزید و هم بزنید تا پودر ژله حل شود.

حل کردن پودر ژله درون آب

سپس یک لیوان آب سرد به پودر ژله حل شده بیفزایید و مواد را دوباره هم بزنید.

اضافه کردن آب سرد به پودر ژله

درون لیوان های مخصوص سرو مقداری از مایع ژله بریزید توجه داشته باشید که حدود ۱/۳ از لیوان باید پر شود سپس لیوان ها را درون یخچال قرار دهید تا ژله ها به صورت کامل سفت و بسته شوند.

ریختن ژله حل شده درون لیوان مخصوص سرو

پودر ژله دوم را به همراه یک لیوان آب جوش درون ظرفی مناسب بریزید و ژله را درون آب حل نمایید سپس یک لیوان آب سرد به مایع ژله بیفزایید و ژله حل شده را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند.

حل کردن پودر ژله درون آب

ژله های بسته شده را از درون یخچال بیرون آورید و درون هر لیوان مقداری از مایع حل شده ژله را بریزید. توجه داشته باشید که همه حجم لیوان را نباید پر کنید و حداقل ۱/۳ لیوان باید خالی باشد.

ریخات مایه ژله دوم درون لیوان

بعد از ریختن مایع ژله درون لیوان ها با سرعت دهانه لیوان را به کمک سلفون به صورت محکم بپوشانید.

بستن روی لیوان به کمک سلفون

سپس لیوان ها را به سرعت درون سینی برگردانید و سینی را درون یخچال قرار دهید تا ژله ها به خوبی بسته شوند.

ژله میان تهی خوش طعم

ژله های بسته شده را از درون یخچال بیرون آورید و لیوان ها را برگردانید و سلفون روی آن ها باز نمایید اکنون فضای خالی بین دو ژله را می توانید مشاهده کنید.

باز کردن سلفون روی لیوان

این ژله خوشمزه را در صورت تمایل می توانید به کمک برش های میوه و خامه و … تزیین نمایید.

روش تهیه ژله میان تهی برای مهمانی شام


در این مطلب با دستور تهیه ۵ نوع دسر برای مهمانی شام در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از بین آن ها بتوانید دسر مجلسی مناسبی را برای پذیرایی از مهمانی هایتان انتخاب نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو