دیدار با «آرات حسینی»؛ اعجوبه ۶ ساله بابلی با رویاهای «مسی»

دیدار با «آرات حسینی»؛ اعجوبه ۶ ساله بابلی با رویاهای «مسی»


منبع: روزیاتو

522

1399/2/2

20:47


آرات حسینی پسر ۶ ساله متولد بابل مازندران امروز معروف ترین کودک ایران در اینستاگرام است که پست هایش بازتاب جهانی دارد. کوچولوی ژیمناستیک کار مازنی که ۴ سال پیش در روزیاتو به معرفی او در این گفتار  پرداختیم، اکنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال کننده داشته و ویدیوهایی که از فعالیت های ورزشی خود منتشر می کند، بازدید میلیونی پیدا کرده است.

آرات حسینی مدتی است که به همراه پدرش به باشگاه لیورپول رفته بود تا در انگلستان به تمرین فوتبال بپردازد. حرکات فری استایل و قیچی هایش که با انتشار ویدیوهایی در اینستاگرامش همراه شده است، خیلی ها را به وجد آورد که باید از این استعداد، بیشتر حمایت کرد. آرات حسینی توسط باشگاه منچستر یونایتد و آرسنال نیز دعوت شده و به نظر مردم این خردسال مازنی مشتاقان بسیاری در اروپا پیدا کرده است. فیفا نیز قبلا از این پسر شش ساله به عنوان پسر بابلی که قصد دارد جای پای لیونل مسی بگذارد، یاد کرده بود.

آرات حسینی یکی از خردسال ترین رکورد داران روپایی در جهان است که در سن ۵ سالگی توانست ۴۹۰ روپایی بزند. اما بعد از این که نتوانست رکورد ۵۰۰ روپایی را بشکند گریه کرد. موضوعی که همان موقع نیز پدرش را سیبل انتقادات شدید طرفداران حقوق کودکان قرار داد و تا به امروز ادامه دارد. این که بدن آرات حسینی محصول هورمون است یا خیر، تا کنون با تاییدیه پزشکی و اظهارنظر رسمی مسئولان پزشکی ورزشی کشور یا خارج از کشور همراه نشده است.

طرفداران حقوق کودک می گویند که آرات حسینی به خوبی کودکی نمی کند و فشار زیادی بر این اعجوبه خردسال وارد می شود.

تیک آبی اینستاگرام، کامنت لیونل مسی و باشگاه بارسلونا زیر پست های طوفانی آرات حسینی و قرار گیری عکس او روی جلد بسیاری از مجلات مطرح ورزشی جهان، نشان می دهد که باید از آرات حسینی در آینده نزدیک، بسیار بشنویم. آرات حسینی یک استعداد و اعجوبه ژیمناستیک است.

لیونل مسی برایش کامنت زده که متشکرم، سطح بالایی در حرکاتت می‌بینم و تحت تاثیر قرار گرفتم، در آغوش می‌کشمت. او اخیرا سوژه یکی از ۶ شخصیت چالش Six Fanarts از سوی سایت گل شده است.

آرات حسینی

آرات حسینی سوژه چالش سایت گل شد!😍

ویدیوهایی که از زمان خردسالی او دیده ایم، شگفت انگیز بود. تقریبا از دیوار صاف بالا می رفت و اتاق خواب و پذیرایی خانه اش، محفل تمرین های عجیب و غریب آرات حسینی بود. در اینستاگرامش که توسط پدرش مدیریت می شود آمده که پدر آرات حسینی ، بر همه چیز نظارت دارد و کنترل می کند.

او گفته: نگاه کنید که کجا بودیم، چه رویایی داشتیم و چه کارهایی کردیم تا به هدف برسیم. پدر آرات حسینی خیلی مشتاق است که پسرش، پله های ترقی را ده تا ده طی کند. از هر کاری برای پیشرفت پسرش دریغ نمی کند.

چه در مصاحبه های تلویزیونی چه در سفرهای داخلی و بین المللی. اگر چه منتقدان آرات حسینی ، پدر را به کودک آزاری متهم می‌کنند و معتقدند که فشار زیادی به آناتومی آرات حسینی وارد می شود. به هر حال، داستان کودک آزادی را باید به روانشناسان کودک و متخصصان واگذار کنیم و در این گفتار، از ورود به این بحث تخصصی اجتناب می‌کنیم. بحث کودک آزاری و آرات حسینی مدتی است که حتی روی جلد نشریات ایرانی هم آمده است.

ویدیویی که آرات اخیرا از نمایش سیکس پک های خود به نمایش گذاشت، قریب به ۲ میلیون بار دیده شده و با بیش از ۳۰ هزار کامنت هموطنان و کاربران بین المللی صفحه اینستاگرام آرات حسینی نیز همراه شد.

آرات حسینی

ویدویی که آرات حسینی در اینستاگرامش، به نمایش سیکس پک هایش پرداخته و کریس رونالدو را نیز تگ کرده و نوشته سلام کریس! ویدیویی با حدود ۲ میلیون بازدید که ۲۸ فروردین ۹۹ منتشر شد

موضوعی که نشان می دهد این اعجوبه ژیمناستیک و فوتبالیست آینده عاشق اناری پوشان بارسلونا، برای حضور در میان کاتالان ها، رویایی طلایی در سر دارد و برای آن، تلاش زیادی می کند. تلاشی که به هر حال، با انتقادات و حمایت های گسترده ای هم همراه شده است.

آرات حسینی

از کلکسیون فوتوشوت های آرات حسینی که نشان می دهد علاقه زیادی به تبدیل شدن به دیوید بکهام دنیای مد دارد

آرات حسینی در روزگار کرونایی اقتصاد و ورزش و سیاست ایران، فعلا در کانون توجه ایرانیان در داخل و خارج از کشور بوده و باید منتظر ماند تا ببینیم معروف ترین کودک ایران در اینستاگرام، رهسپار بارسلون خواهد شد یا با پذیرش تحصیلی پدرش، همچنان لیورپولی خواهد ماند.

این اعجوبه خردسال بابلی با همه حرف و حدیث هایی که درباره اش هست نشان می دهد که ایران کلکسیون استعدادهای ناب و پایتخت نوابغ خاورمیانه بوده و گنجینه ناب برای مراکز استعدادیابی و سرمایه گذاری روی سرمایه های انسانی است. ایران عصر ۱۴۰۰ ما را با اعجوبه های خردسال بیش‌تری آشنا خواهد کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو