بهبود عملکرد قلب و مغز با مصرف مداومِ مقدار کمی از این مغزِخوراکی

91

1399/2/3

00:31


سیاری از افراد با مشکلات حافظه دست و پنجه نرم می کنند – مغز مه آلود و عملکرد شناختی کلی، نگرانی هر کسی است که وضعیت سلامتی مزمن دارد یا هر کسی که بیشتر از سی سال سن دارد. اما کلید بهبود عملکردهای مغزی ممکن است به اندازه خوردن مقداری از مغزیجات به عنوان بخشی از رژیم روزانه، ساده باشد.

بهبود عملکرد قلب و مغز با مصرف مداومِ مقدار کمی از این مغزِخوراکی

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعه ای نشان داد که خوردن فقط چند عدد آجیل (حدود ۱۳ گرم) موجب بهبود عملکرد شرکت کنندگان در مطالعه که بین ۲۰ تا ۹۰ سال سن داشتند، طی یک سری آزمایشات طراحی شده برای اندازه گیری عملکرد شناختی شد.

شرکت کنندگان که مقدار کمی گردو را به صورت روزانه مصرف کردند، در نهایت ثابت شد که نسبت به سایر افراد که در مطالعه شرکت نکرده بودند، عملکرد بهتری داشتند.این مطالعه که در مجله تغذیه، سلامت و پیری منتشر شده است، یکی از اولین مطالعات برای سنجش مزایای خوردن گردو در انسان است.

دکتر لنور عرب اخیرا در یک نشریه مطبوعاتی گفت: “همیشه تحقیقات به چنین توصیه ساده ای منتهی نمی شوند- خوردن مقداری گردو به صورت روزانه به عنوان یک میان وعده یا بخشی از غذا می تواند به بهبود سلامت شناختی شما کمک کند.”

چرا گردو؟ گردو تاریخچه ای طولانی در خصوص فواید دارویی دارد – گردو حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و همچنین اسید های چرب امگا ۳ است. اما کلید توانایی های تقویت حافظه آنها به محتوای اسید آلفا لینولنیک غنی آنها بر می گردد.

ALA یک نوع اسید چرب امگا ۳ است که معمولا در گیاهان یافت می شود. این اسید چرب امگا ۳ از فوایدی برای عملکرد قلب و مغز شما برخوردار است، اما در بسیاری از آجیل ها مقادیر قابل توجهی از آن یافت نمی شود.

به همین دلیل گردو خیلی خاص است – گردو حاوی ALA بیشتر از سایر انواع آجیل است. به این معنی که افرادی که در معرض خطر آلزایمر و زوال عقل هستند، ممکن است به شدت از مصرف مقداری گردو در روز بهره ببرند. طبق تحقیقات، گردوها می توانند تحلیل مغز را کاهش دهند و حتی به کاهش روند پیری کمک کنند.

دکتر عرب در مصاحبه اخیر با CBS News گفت: “مشاهده قدرت شواهد این تجزیه و تحلیل در سراسر جمعیت ایالات متحده نتایج قبلی مطالعات حیوانی که اثرات محافظت نورونی گردو را نشان داده اند، را تایید می کند. افزودن مقدار گردو مورد نیاز در روز برای دوز درمانی، واقع گرایانه است این مقدار کمتر از یک مشت در روز می باشد.”

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو