جدال لفظی آرژانتین و انگلیس درباره «جزایر مالویناس»

منبع: برترین ها

75

1399/2/3

00:51


یکی از مقامات ارشد نظامی اسبق انگلیس به سیاستمداران آرژانتینی که نسبت به استقرار نظامی انگلیس در جزایر«مالویناس» موضع گرفته بودند، اهانت کرد.

خبرگزاری فارس: یک فرمانده نیروی دریایی سلطنتی انگلیس با بیان جملاتی اهانت‌آمیز سخنان اخیر برخی سیاستمداران آرژانتینی در خصوص تردد کشتی جنگی انگلیس در جزایر «مالویناس» واقع در جنوب اقیانوس اطلس را پاسخ داد.

به نوشته وبگاه «پورت موث» چندی قبل کشتی جنگی ۲ هزار تنی «ایچ ام اس فورث» که جدیدا ساخته شده وارد جزاریر مالویناس شد. به دنبال این مسئله برخی مقامات و سیاستمداران این منطقه استقرار کشتی جنگی انگلیسی را محکوم کردند وگفتند که این حضور نظامی برهم زننده صلح و امنیت در منطقه در برهه ای است که جهان با ویروس کرونا دست وپنجه نرم می کند.

جدال لفظی آرژانتین و انگلیس درباره «جزایر مالویناس»

«آندراس داکاری» از مقامات ارشد جزایر مالویناس گفته بود، انگلیس در این برهه در حال قدرت‌نمایی نظامی است.

به دنبال سخنان مقامات آرژانتینی یک فرمانده اسبق نیروی دریایی انگلیس که در جنگ کوتاه مدت این انگلیس با آرژانتین کشتی اش از سوی نیروی دریایی آرژانتین غرق شد، دولت و برخی مقامات آرژانتین را به اقدامات و سخنان مبالغه آمیز متهم کرد.

دریادار «آلن وست» در بخشی از سخنان توهین آمیز خود به مقامات آرژانتینی گفت که «آنها باید خفه شوند و سکوت کنند تا اوضاع مرتب شود.»

جنگ مالویناس در سال ۱۹۸۲ در زمان نخست‌ وزیری «مارگارت تاچر» بین انگلیس و آرژانتین بر سر مالکیت جزایر مالویناس در گرفت. در این نبرد ۷۴ روزه ۲۵۵ انگلیسی و شماری نیروهای آرژانتینی جان خود را از دست دادند. این جزایر اینک در تصرف انگلیس است.

یک رسانه اسپانیایی زبان چندی قبل در گزارشی نوشت که بر اساس دلایل تاریخی، جغرافیایی و قضایی موجود حاکمیت جزایر مذکور متعلق به آرژانتین است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو