9 ویژگی کاربردی مورد انتظار از اندروید 11

منبع: تالاب

92

1399/2/3

05:35


9 ویژگی کاربردی مورد انتظار از اندروید 11

سیستم عامل‌ها یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در گوشی‌های هوشمند هستند که در حال حاضرios  و اندروید نسبت به سایر مدل‌ها محبوب‌تر شده‌اند. برای بررسی برخی از انتظارات کاربران از اندروید 11 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

اسکرین رکوردر داخلی

در بسیاری از مواقع ضبط یک کلیپ برای آموزش یا هر موضوع مهم دیگر یکی از کارهایی است که در اندروید به نصب برنامه‌ای جداگانه نیاز دارد. به همین دلیل یکی از نیازهای اساسی کاربران، بهره‌مندی اندروید 11 از اسکرین رکوردر داخلی است. البته گوگل به تازگی در سامسونگ گلکسی نوت 5 که با اندروید 10 همراه شده بود اسکرین شات ادامه‌دار را ارائه کرده بود.

 

ایموجی‌های جذاب و زیبا

یکی از انتظاراتی که در مورد اندروید 11 مطرح شده بهره‌مندی از ایموجی‌هایی جذاب و زیبا است.

 

حالت خودکار دارک مود همراه با زمان بندی

بعد از مدت‌ها بالاخره اندروید نیز از دارک مود بهره‌مند شد که البته همچنان باگ هایی در آن وجود دارد. این فرآیند که دارک مود به صورت دستی خاموش و روشن شود جذاب نبوده و کاربرد این ویژگی را به درستی اعمال نمی‌کند.

 

دسترسی به گوگل اسیستنت بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی

همان طور که می‌دانید کاربران آیفون تنها با نگه داشتن کلید پاور گوشی می‌توانند از دستیار هوشمند خود، سیری استفاده نمایند در صورتی که کاربران اندرویدی برای بهره‌مندی از گوگل اسیستنت باید قفل صفحه را باز کرده و سپس به دستیار صوتی اندروید دسترسی پیدا کنند. با وجود اینکه این کار واقعا وقت گیر و غیرضروری است بد نیست این نکته را هم ذکر کنیم که گوگل اسیستنت در مقایسه با سیری اپل در پاسخ به سوالات، منطقی‌تر عمل می‌کند. بنابراین انتظار داریم این فرآیند در اندروید 11 بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه انجام شود و اینکه تنظیمات دسترسی به گوگل اسیستنت با باز کردن قفل صفحه و یا بدون نیاز به آن در اختیار کاربر باشد.

 

انتقال فایل آسان

تا کنون نرم افزار‌های بسیاری برای انتقال ساده فایل‌ها از گوشی‌های اندرویدی ساخته شده‌اند که بسیار کاربردی هستند. البته به تازگی شایعاتی در مورد بهره‌مندی اندروید از قابلیت جدیدی به نام Fast Share  نیز مطرح شده که امیدوارم در اندروید11 شاهد آن باشیم.

قفل نرم افزارها

قابلیت مشترکی که در میان رابط کاربری های شخصی سازی شده اندروید وجود دارد امکان قفل و ثابت نگه داشتن اپلیکیشن ها بر روی صفحه است. احتمالا اغلب کاربران در زمانی که گوشی را به دست بچه‌ها می‌دهند در زمان گرفتن گوشی چیدمان جدیدی از اپلیکیشن‌ها را بر روی صفحه مشاهده می کنند. به همین علت انتظار داریم که قفل اپ‌ها بر روی صفحه اصلی یکی از قابلیت‌های موجود در اندروید 11 باشد.

 

کنترل پیش فرض سلامتی

با وجود اینکه گوگل فیت بر روی گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته اما انتظار داریم این بار اندروید 11 با یک اپلیکیشن جامع و کاربردی به کنترل سلامتی کاربران بیشتر اهمیت دهد. اپل در این زمینه نیز گام بزرگی برداشته و با عرضه یک اپلیکیشن جامع ثابت کرده که امکان کنترل سلامتی کاربران و ثبت رکورد‌های پزشکی آنان امکان پذیر است.  

 

میزان شارژ باتری ایرپاد را نمایش دهد

با وجود اینکه ایرپاد های اپل کیفیت بسیار بالایی دارند و این روزها استفاده از این نوع هندزفری های بی سیم بیشتر شده است اما هنوز یک مشکل اساسی به هنگام استفاده از ایرپاد اپل با گوشی اندرویدی وجود دارد، که آن هم عدم نمایش میزان شارژ هندزفری است. البته دانلود اپلیکیشن‌ها می تواند این مشکل را برطرف کند اما بهتر آن است که این باگ نیز با ساخت یک ابزار جدید در ورژن اندروید 11 برطرف شود.

 

قابلیت کار با یک دست برای گوشی های بزرگ

با توجه به روند افزایش ابعاد گوشی های امروزی بهتر است اندروید نیز چاره ای برای استفاده از گوشی با یک دست پیدا کند. فقط طراحی یک میانبر که به کاربر امکان استفاده از گوشی بزرگ با یک دست را بدهد این مشکل را برطرف خواهد کرد.

فروشگاه دیجی کو با سالها سابقه فعالیت درر زمینه فروش اقساطی کالای دیجیتال در کلان شهر کرج به همراه تیم مشاورین مجرب خود هم اکنون با عرضه اقساطی آنلاین کالای دیجیتال در بستر اینترنت این امکان را فراهم نموده تا از سراسر کشور کالای خود را خریداریی کرده و در عرض 24 تا 48 ساعت درب منزل خود تحویل و وجه مورد نظر را پرداخت نمایید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو