بازیگران همیشگی فیلم ‌های خانوادگی!

بازیگران همیشگی فیلم ‌های خانوادگی!


منبع: دوستان

118

1399/2/3

14:40


بعضی بازیگران به واسطه نسبت خانوادگی که با یک کارگردان سینما و تلویزیون دارند، همیشه در گروه بازیگران آثار آن کارگردان دیده می‌شوند و معمولاً پای ثابت فیلم و سریال‌های آن فیلم ساز هستند. دسته‌ای از این بازیگران پس از مدتی راه خودشان را پیدا می‌کنند و در فیلم و سریال‌های کارگردانان دیگر هم دیده می‌شوند، اما بعضی از آن‌ها تنها زمانی که همسر، برادر یا پدرشان فیلم یا سریالی می‌سازد، در سینما یا نمایش خانگی دیده می‌شوند. این گزارش به بهانه حضور یکتا ناصر در سریال «دل» به کارگردانی همسرش منوچهر هادی و بازی محسن کیایی در سریال «هم‌گناه» ساخته برادرش مصطفی کیایی، تهیه شده است.

 

www.dustaan.com - بازیگران همیشگی فیلم ‌های خانوادگی!

سحر جعفری جوزانی

سحر جعفری جوزانی با بازی در فیلم «شیر سنگی» به کارگردانی پدرش مسعود جعفری جوزانی وارد عرصه بازیگری شد و فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. البته او در این فیلم محصول سال ۶۵ حضور کوتاهی داشت و پس از آن در سینما بیشتر در فیلم‌هایی که پدرش ساخته بود ایفای نقش کرد. از میان هشت فیلم سینمایی که این بازیگر در آن‌ها حضور داشته، پنج فیلم را پدرش ساخته است و از زمانی که فعالیت رسمی این بازیگر در عرصه بازیگری آغاز شده، پدر وی در همه آثارش نقشی برای او در نظر گرفته است. سحر جعفری جوزانی در تلویزیون با کارگردانانی مانند مهران مدیری، مرضیه برومند و سعید سلطانی همکاری داشته و در تنها سریالی که پدرش ویژه تلویزیون ساخته نیز بازی کرده است. نمی‌توان گفت این بازیگر در نقش‌های تکراری و با ویژگی‌های مشخصی در کارهای پدرش بازی کرده اما نقش های او چندان متنوع هم نبوده است. سحر جعفری جوزانی در سال‌های اخیر بسیار کم‌کار بوده و فقط در فیلم‌های پدر بازی کرده است. او نتوانسته در طول این سال‌ها در سینما جای خودش را به عنوان یک بازیگر مستقل باز کند.

www.dustaan.com - بازیگران همیشگی فیلم ‌های خانوادگی!

محسن کیایی

محسن کیایی سال ۸۸، با بازی در فیلم «بعد از ظهر سگی سگی» به کارگردانی برادرش مصطفی کیایی وارد سینما شد و فعالیت اش را در عرصه بازیگری شروع کرد و با پنجمین ساخته برادرش یعنی «بارکد» شناخته شد. مصطفی کیایی تا به حال هفت فیلم سینمایی ساخته و سریال «هم‌گناه» را هم ویژه نمایش خانگی تولید کرده است، او در همه هشت اثر خود از حضور محسن کیایی استفاده کرده است. البته محسن کیایی در کنار بازیگری فیلم نامه‌نویسی را هم پیگیری کرده و تا به حال فیلم نامه دو سریال «مهمانان ویژه»، «خوب بد زشت» و فیلم «لونه زنبور» را نوشته است. حضور او به عنوان بازیگر در سینما، تا سال ۹۴ تنها محدود به فیلم‌های برادرش بود اما پس از آن در کنار فیلم‌های او، در آثار کارگردانان دیگری هم بازی کرد و نقش‌های خوب و بازی‌های موفقی در کارنامه‌اش دارد. شخصیت محسن کیایی در اکثر آثار برادرش یعنی «بارکد»، «چهارراه استانبول»، «مطرب» و اکنون «هم‌گناه» ویژگی‌های مشخص و یکسانی داشته است. او معمولاً نقش پسر جوان بی‌تعهد و شوخ‌طبعی را بازی کرده که چندان درگیر مسائل جدی اطرافش نمی شود و با جنس مخالف ارتباط دارد.

www.dustaan.com - بازیگران همیشگی فیلم ‌های خانوادگی!

پولاد کیمیایی

پولاد کیمیایی سال ۶۷ در کودکی با فیلم «سرب» به کارگردانی پدرش وارد سینما شد و پس از آن تا سال ۸۲، جز فیلم «شمعی در باد» فقط در فیلم‌های مسعود کیمیایی دیده شد. پولاد کیمیایی از سال ۷۵ تا ۹۵ به استثنای فیلم «مرسدس»، در هر ۱۰ فیلم سینمایی که پدرش ساخته بود، بازی کرده و بازیگر ثابت آثارش بوده. او سال ۹۸، پس از سال‌ها بازی در آثار پدر، در جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی «خون شد» بازی نکرد و اولین فیلم سینمایی‌اش یعنی «معکوس» را ساخت که البته تهیه‌کننده این فیلم هم پدرش بود. البته او در طول این مدت با کارگردانانی مانند فریدون جیرانی و سعید سهیلی نیز همکاری کرده اما بیشتر فیلم‌هایی که در کارنامه‌اش دیده می‌شود را پدرش ساخته است. او به واسطه نام پدر، شناخته‌شده بود اما با فیلم‌هایی مانند «حکم» و «جرم» که آثار پدرش بودند مشهورتر شد. پولاد کیمیایی در فیلم‌های پدر معمولا در نقش قهرمان قصه ظاهر شده، قهرمان‌هایی زخم‌خورده که غربت، تنهایی و سختی‌هایی را متحمل شده‎اند و فکر انتقام در سر دارند. پولاد کیمیایی تلاش کرده یاد قهرمانان به یادماندنی‌ آثار پدر را زنده کند اما در این تلاش به اندازه کافی موفق نبوده است.

www.dustaan.com - بازیگران همیشگی فیلم ‌های خانوادگی!

یکتا ناصر

یکتا ناصر اواخر دهه ۷۰ فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و با سریال «با من بمان» اثر حمید لبخنده شناخته شد. او سال ۸۰ اولین فیلم سینمایی‌اش را بازی کرد و وارد سینما شد. یکتا ناصر پیش از ازدواج با منوچهر هادی پا به دنیای بازیگری گذاشته بود بنابراین تجربه همکاری با کارگردانان مختلفی را داشته. او سال ۹۴ با منوچهر هادی ازدواج کرد و قبل از آن در فیلم‌های «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» و «زندگی جای دیگری ا‌ست» ساخته او بازی کرده بود. ناصر در آستانه ازدواج با منوچهر هادی در «کارگر ساده نیازمندیم» و «من سالوادور نیستم» بازی کرد و بعد از ازدواج با او، به بازیگر ثابت ساخته‌های همسرش تبدیل شد. یکتا ناصر در چهار سال گذشته در سه ساخته منوچهر هادی نقش مکمل را برعهده داشته و تنها در سریال «عاشقانه» بود که حضور بسیار کوتاهی داشت. این بازیگر در همان سال ۹۴ با سه کارگردان مختلف همکاری کرد و پس از آن تنها در ساخته‌های همسرش بازی کرده است. یکتا ناصر در این آثار نقش‌های چندان متنوعی نداشته اما شخصیت هایی که در نقش آن‌ها ظاهر شده از لحاظ سن، طبقه اجتماعی و لهجه تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته‌اند./خراسان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو