به داغداران آرام بخش ندهید

منبع: فرزند

192

1399/2/3

16:12


به داغداران آرام بخش ندهید

غم از دست دادن دوستان، آشنایان یا اقوام ممکن است آنقدر عذاب آور باشد که برای آرام کردم فرد داغدار به او قرص آرام بخش دهید اما بهتر است بدانید که این کار از نظر پزشکی و روان پزشکی صحیح نیست.

فرد داغدار باید مراحل سوگ و سوگواری که به‌طور طبیعی شامل بی‌قراری، بی‌خوابی، ناراحتی و حتی گاهی بروز برخی از علایم افسردگی، خشم و عصبانیت می‌شود، طی کند بنابراین نباید با داروهای آرام‌بخش، امکان عزاداری را از فردی که عزیزش را از دست داده است، گرفت.

تمام هیجان‌های سوگواری باید به‌طور طبیعی با رفتن بر سر مزار فرد فوت‌شده یا یادآوری خاطرات او در دوران سوگ، تخلیه شوند.

البته پزشک گاهی برای ۳-۲ روز و در مواردی که فرد داغدار دچار بی‌خوابی‌های شدید شده و این بی‌خوابی‌ها برای او مشکلی را به وجود آورده است، آرام‌بخش تجویز می‌کند.

اما تجویز این آرام‌بخش‌ها به صورت موقتی و برای برگرداندن انرژی از دست رفته فرد سوگوار است تا بتواند دوباره مراحل سوگ را طی کند و احیانا مدیریت مراسم سوگواری را برعهده بگیرد.

اگر بی‌خوابی فرد داغدیده بیش از اندازه باشد، پزشک داروهای خواب‌آور را تجویز می‌کند.

در صورتی هم که علایم سوگ فردی از علایم طبیعی که همه افراد در مواجهه با چنین مشکلی از خود نشان می‌دهند، خیلی شدیدتر باشد، بهتر است اطرافیان او را نزد روان‌پزشک ببرند تا در صورت لزوم درمان‌های موردنیاز انجام شود.

در غیر این صورت، استفاده از داروهای آرام‌بخش برای مهار بی‌قراری، بی‌خوابی، خشم، عصبانیت، ناامیدی و برخی از علایم افسردگی که به‌طور طبیعی در بیشتر افراد سوگوار پیش می‌آید، توصیه نمی‌شود و پیشنهاد ما گذراندن طبیعی مراحل تحمل مرگ عزیزان است.

منبع: آلامتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو