واکنش پلیس به ویدئوی منتشره از سحر قریشی

منبع: برترین ها

96

1399/2/3

17:55


معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد که تهیه و به اشتراک گذاری هر گونه کلیپ تصویری، مطالب نوشتاری و عکس با محتوای توهین آمیز در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم است و پلیس فتا با هنجار شکنان برخورد قانونی می کند.

خبرگزاری ایسنا:  معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا هشدار داد که تهیه و به اشتراک گذاری هر گونه کلیپ تصویری، مطالب نوشتاری و عکس با محتوای توهین آمیز در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی شود، جرم است و پلیس فتا با هنجار شکنان برخورد قانونی می کند.

 سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی انتشار کلیپ تصویری تحقیرآمیز از سوی یکی از بازیگران سینما، در مواجه با فردی با شغل شریف پاکبان در فضای مجازی کشور که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و تماس‌های مکرر کاربران با پلیس، خواستار برخورد قانونی با این گونه جریانات شده‌اند و پلیس فتا اقدامات لازم و قانونی را برابر مقررات اعمال می کند.

وی ادامه داد: رعایت هنجار، قواعد خاص رفتاری و توجه به فرهنگ و آداب حاکم بر جامعه از بدیهیات ضروری استفاده از فضاهای عمومی فضای سایبر است و در این رابطه افراد، چهره‌های شناخته شده و نامی کشور نظیر هنرمندان، ورزشکاران و اندیشمندان که در فضای مجازی هم فعالیت دارند، باید به اخلاقیات و قواعد خاص رفتاری و خرده فرهنگ‌های پذیرفته شده در جامعه پایبند باشند و در چار چوب آن عمل کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: با بررسی و تحلیل عملکرد سایبری افراد نامی و سرشناس خوشبختانه اکثر قریب به اتفاق این افراد با رفتارهای اخلاق مدارانه همواره نقش مثبت و سازنده ای در راستای اعتلای فرهنگ، ایجاد همنوایی، توجه به نیازمندان و آسیب های اجتماعی ایفا کرده‌اند ولیکن گاهی اوقات شاهد رفتارهای خارج از عرف و شئونات رفتاری از سوی برخی از چهره های شناخته شده هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی افراد با بی توجهی به اخلاقیات و شئونات دینی و مذهبی با به اشتراک گذاری تصاویر یا پست‌های توهین و تحقیرآمیز باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شده و با توجه به اینکه استفاده از فضاهای غیر خصوصی فضای سایبر به منزله انظار عمومی است با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی " ارتکاب به هر گونه عملی که نفس آن فعل یا عمل باعث جریحه دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شود جرم تلقی می شود " و با توجه به ضرر و زیان حاصل شده پلیس فتا در حکم ضابط قضائی با هنجارشکنان برخورد قانونی می کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اولویت اصلی این پلیس سالم سازی فضای سایبراست و در صورت احصاء و پایش هر گونه موارد مغایر با شئونات جامعه و اخلاقیات حاکم و فرهنگ پذیرفته شده، در ابتدا سعی در ارشاد و راهنمایی فرد خاطی به صورت تلفنی و یا احضار قانونی به جهت حذف مطالب و جبران خسارت وارده می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در صورت بی توجهی فرد خاطی به تذکرات و تکرار مجدد تخلفات، پلیس فتا با این گونه افراد برابر قانون برخورد کرده و متخلفان را به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با تقدیر از اقدامات مثبت و ارزنده فعالان فضای مجازی در پایبندی به قواعد اخلاقی، از تمامی فعالان این حوزه درخواست کرد: از بارگذاری هرگونه کلیپ و مطالب توهین و تحقیر آمیز خودداری کنند و با احترام به فرهنگ و آداب و رسوم پذیرفته شده این کشور در سالم سازی این فضا که تعداد قابل توجهی از هموطنان و به خصوص کاربران به صورت روزانه از آن بهره مند می شوند ، تلاش کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به کلیه هموطنان و به خصوص والدین توصیه کرد: بر عملکرد سایبری فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه همچون گذشته موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی جهت پیگیری گزارش کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو