مجموعه پرمخاطب دهه هفتاد حالا با «نون خ» همچنان پشتوانه طنز صدا و سیماست

منبع: دوستان

146

1399/2/4

12:37


بزرگ‌ترین پشتوانه طنز تلویزیون در سه دهه گذشته همچنان مجموعه موفق «ساعت خوش» است. مجموعه‌ایی که در اوج متوقف شد و بازیگرانش ممنوع ‌الکار شدند؛ اما پس از بیست و شش سال همچنان محصولات طنز صدا و سیما و سینما از آن تغذیه می‌کنند.

www.dustaan.com - مجموعه پرمخاطب دهه هفتاد حالا با «نون خ» همچنان پشتوانه طنز صدا و سیماست

از میان چهره‌هایی که با «ساعت خوش» تبدیل به ستاره‌ شدند، رضا عطاران مهم‌ترین بازیگری بود که بعدها توانست به معنی واقعی کلمه تبدیل به یک سوپراستار سینما شود. او در کارگردانی به یکی از بهترین سریال سازهای کمدی بعد انقلاب تبدیل شد. مهران مدیری هم که کارگردان «ساعت خوش» بود، پس از موفقیت این مجموعه چندین سریال با همان حال و هوا ساخت و بعد از آن در کمدی‌های داستانی به اوج رسید و به یکی ستون های کمدی سینما و تلویزیون تبدیل شد.

مجموعه‌ها و فیلمهای کمیک چندانی در این سه دهه وجود ندارند که نام گروه «ساعت خوش» در تیتراژشان دیده نشود .مهران مدیری، سعید آقاخانی، نادر سلیمانی، امیر غفارمنش، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، حمید لولایی، حسین رفیعی، نصرالله رادش، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، رامین ناصرنصیر، نعیمه نظام‌دوست، ،مرحوم داوود اسدی و زنده‌یاد پوپک گلدره تنها بخشی از این اسامی هستند.

سعید آقاخانی با درخشش در کارگردانی و بازی در «نون خ» بار دیگر همه را به یاد «ساعت خوش» انداخت. وقتی مهران مدیری در شبکه نسیم، رضا عطاران در سینما، سعید آقاخانی در شبکه یک و گروه بازیگران «ساعت خوش» در محصولات مختلف بعد از بیست و شش سال همچنان در صدا و سیما حضور دارند، پس باید بار دیگر اهمیت این مجموعه را بازنگری کنیم. به همه‌ی این‌ها ده ها نفر که از طریق این گروه نویسنده ، کارگردان و بازیگر شدند را باید اضافه کنیم. سرچشمه‌ی «ساعت خوش» بعد از بیست و شش سال همچنان خشک نشده است و داستانش همچنان ادامه دارد./یادداشتی از بهنام شریفی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو